Zwaar heffen op werk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door gerr23, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Elk bedrijf heeft toch een administratie afdeling, of ben ik nou gek ?
    Je kan vragen of je daar werkzaamheden kan uitvoeren.
    Ik zou echt niet 2 weken thuis zitten vanwege buikpijn

Buikpijn krijg je sowieso wel met of zonder tillen, dat is heel normaal tijdens het groeien van de baarmoeder en verplaatsen van je darmen

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat het voor jou geen probleem is, wil niet zeggen dat het voor een ander ook geen probleem is. Ik stond kort voor mijn verlof nog zware dozen te sjouwen. Dat betekent hooguit dat ik knettergek ben, niet dat andere zwangeren dat dan ook maar moeten doen!

Tijdens je zwangerschap mag je maximaal 10 kg tillen op je werk. Dat je dit privé niet geregeld krijgt, is een ander verhaal. Er bestaat geen arbo voor thuis. Maar wel op je werk en daar zijn de reels voor zwangere vrouwen heel duidelijk.
    Je werkgever zal je dus andere werkzaamheden moeten aanbieden. Als die echt niet te vinden zijn, zit je thuis.
    Zoals gezegd: blijf altijd in gesprek met je werkgever en de arbo-arts. Zelf als je nu niet je contract verlengd krijgt, is het belangrijk om een goede indruk achter te laten. Misschien wil je er na je zwangerschap wel opnieuw solliciteren! Of ze kunnen een aanbeveling meegeven voor als je ergens een baan probeert te krijgen.

3. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Klinkt niet best. Maar met 7 weken een gespannen buik kan ook gewoon betekenen dan je last hebt van je darmen. Je kunt wat bandenpijn hebben eventueel. Maar een harde buik bij deze termijn is onwaarschijnlijk. Het kan zijn dat je banden wat losser worden, maar dat zou je eerder in je rug en bekken voelen dan in je buik.

Vijftien kilo moet op zich kunnen, zeker als je dat gewend bent en getraind bent in goed tillen vanuit je benen. Ik denk dat een bezoek aan de bedrijfsarts verstandig is. Ook om eens goed te kijken wat het is waar je last van hebt. Want helemaal normaal is het niet.

4. gerr23

gerr23 Lid

24 nov 2015
    38
    22
    8
    NULL
    NULL
    Neen ik mag gewoon thuisblijven aangezien dit het lichtste werk is en ze me niks anders kunnen laten doen

5. Glaewil

Glaewil Bekend lid

26 jul 2015
    601
    96
    28
    Odanks dat je het gewend bent veranderd er best wel veel met je lichaam.
    Ik zelf werk in storage en dat houdt in zwaar tillen, veel door de knieen en rekken. Mijn knieen deden zo gigantisch zeer het eerste termijn. Dat kwam door hypermobiliteit volgens de Physio. Wat dus erger word als je zwanger bent. Dus om dan te zeggen dat je kunt doen wat je voor de tijd kon doen is dus niet altijd zo.

Gelukkig zijn ze heel goed op mijn werk als er wat zwaars getild moet worden roep ik gewoon 1 van de kerels en ik mag het ook gewoon lekker rustig aan doen. ( Maar daar ben ik niet echt goed in. :D )
    Voor de rest zijn de regels hier als ze geen vervangend werk kunnen vinden indien nodig, mag ik gewoon thuis zitten terwijl ik volledig betaald krijg.

Ik zou het toch wel duidelijk met de bedrijfs arts bespreken wat te doen etc; want de regels zijn daar volgens mij wel heel anders, vaak word er in Nederland nog wel eens gereageert dat een (zwangere) dame zich aansteld als ze niet zwaar wil tillen etc; zelfs door andere dames! Zo jammer.
    Waarom zou je iets doen wat slecht voor jou en je baby kan zijn gewoon omdat je het nog wel kunt. Dan kun je ook wel gewoon lekker sigaretjes doorpuffen met zon instelling.

Succes in iedergeval! :)

Deel Deze Pagina