3 weken vakantie achter verlof plakken???

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door jpostma, 29 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jpostma

jpostma Actief lid

11 nov 2010
    151
    0
    0
    Tandartsassistente
    Friesland, Nederland
    Hallo,

Mijn verlof gaat 5 juni in en valt dus in de vakantieperiode. Normaal heb ik (meestal bouwvak) 3 weken vakantie, die blijft nu in principe over aangezien ik dan verlof heb. Nu heb ik mij laten vertellen dat ik die 3 weken dus te goed houdt en eventueel (in overleg natuurlijk) achter mij verlof aan mag plakken, wat ik zelf natuurlijk erg fijn zou vinden. Klopt dit?

2. Sila24

Sila24 Niet meer actief

tuurlijk je mag toch zelf weten wanneer je je vakantieuren benut

3. jpostma

jpostma Actief lid

11 nov 2010
    151
    0
    0
    Tandartsassistente
    Friesland, Nederland
    Dat is mooi om te horen. Het zou voor zowel mij als mijn baas het beste uitkomen omdat de gene die voor mij invalt tot na de herfstvakantie (dan zou ik ongeveer weer moeten beginnen met die 3 weken vakantie erachteraan) full time beschikbaar is. Na de herfstvakantie is het de bedoeling dat ze haar oude werk weer oppakt die ze nu tijdelijk heeft stopgezet. Het is niet mogelijk dat als ik weer aan het werk ga na mijn verlof ergens zo 3 weken op de te nemen, laat staan 1 week. Ben tandartsassistente in een 1 mans praktijk, dus het is 1 op 1. Hij kan geen 3 weken zonder assistente.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Juist voor je werkgever en je vervanging is het het meest handig om idd je vakantie voor of na je verlof te plakken. Zeker gezien het feit dat je vervanging ook nog weer teruggaat naar haar andere werk.

5. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    Ik plak er ook 3 weken vak aan vast heb totaal 19 weken

6. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hier ook mijn 3 weken eraan vastgeplakt. Ik begin 2e week augustus weer.

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb het ook 2x gedaan, sterker nog ik heb bij Jitte nog een maand ouderschapsverlof er achteraan geplakt... Dus in totaal had ik toen 23 weken vrij. En dat had ik gedaan om een heel egoïstische reden.... Anders moest ik midden in de drukste periode van het jaar, de zomervakantie, weer beginnen. Nu heb ik mijn 1e werkdag 2x over de vakantieperiode heen kunnen tillen en ben ik weer lekker rustig begonnen. Ik zag de bui namelijk al hangen, ik werk in de zorg en dan is de zomervakantie altijd veel overuren maken.

Edit: Overigens is dit allemaal in goed overleg gegaan, mijn werkgever had er geen enkel probleem mee, was dat wel het geval geweest hadden we een andere oplossing gezcht.

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.293
    113
    Nederland
    Tuurlijk mag dat! Ik wil dit straks ook gaan doen, maar ik moet even kijken hoe het uit komt, aangezien ik waarschijnlijk per 1 juli een contract krijg. Momenteel werk ik nog via het uitzendbureau en bouw ik daar mn verlof uren op, maar zodra ik vast in dienst kom binnen 't bedrijf, dan worden mn verlof uren van 't uitzendbureau uitbetaald.

9. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier plak ik er 4 volle weken achter aan, en dan elke week nog 1 dag vrij zodat ik maar 2 dagen in de eerste maand hoef te werken ipv 3

10. jpostma

jpostma Actief lid

11 nov 2010
    151
    0
    0
    Tandartsassistente
    Friesland, Nederland
    Bedankt voor de info allemaal.

Heb het besproken met mijn baas en zoals het nu afgesproken is kan ik mijn 3 weken vakantie achter mijn verlof aanplakken :D Heerlijk!!!

11. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ja dat mag...doe ik ook ;) moet al 6 weken vantevoren met verlof ivm ziektewet ( bekkeninstabiliteit ) en nu heb ik lekker toch langer vrij als de kleine er is, omdat ik mn vakantie er nog achteraan mag plakken ;)

12. canisi27

canisi27 Lid

21 feb 2011
    88
    0
    0
    Ik plak ook 4 weken vakantie achter mijn verlof. Heerlijk is dat.
    Kan ergens in december beginnen. Helaas net niet genoeg dagen om 2 jan te beginnen.

13. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    Ik neem eerst een maandje onbetaald verlof, en daarna nog 3 weken vakantie.... heb intotaal dus ongeveer 17 weken, heerlijk!

14. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    altijd doen, vind zo ie zo dat zwangerschapsverlof te kort is heb bij de tweede 6 weken vakantie genomen/gekregen

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heb voorafgaand aan mn verlof 2 weken vakantie genomen, dus eigenlijk zes weken voor uitgerekende datum al vrijaf... en dan aansluitend mn normale 12 weken verlof. Dus ben 18 weken thuis. Helaas "mag" ik er niet direct nog een paar weken vakantie achteraanplakken.... het is nl echt hoogseizoen nu bij ons op t bedrijf (tot aan half september ongeveer) En we hebben maar een driepersoonsafdeling... waarvan er nu eentje afhankelijk is van de schoolvakanties en we zijn bij voorkeur steeds met twee personen op onze afdeling aanwezig. Wel neem ik dan eind september nog twee a drie weken vakantie. Dan weer eventjes werken en dan met Kerst 1 a 2 weken vrijaf.... lekker verdeeld toch?

Deel Deze Pagina