werkgever vind mijn klachten onzin??

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door MoesCH, 15 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hallo allemaal,,

tijdje terug heb ik wat problemen gehad met mijn werkgever. ik had verteld dat ik zwanger was en hij zei toen dat mn contract bij afloop niet meer verlengd word. ok dat kan!

maar nu heb ik al weer n tijdje last van mn bekken en de laatste tijd verergerd.
    bij mn vorige werkgever heb ik tijdens de zwangerschap van mn zoontje, vanaf de 23e week niet meer kunnen werken.

nu heb ik gister aangegeven dat het me te zwaar word en dat ik dus vaker ga zitten tussendoor (Moet veel staan) en het daardoor allemaal wat langzamer gaat.
    ik zak vaker door 1 been en heb gewoon veel pijn aan mn bekken..
    gister werd er gezegd is goed kijk maar..
    maar vanmorgen word ik door personeelszaken gebeld dat BI een veelvoorkomende klacht is en ik gewoon al mn werk moet kunnen doen en dat dat mij geen excuus geeft om een tandje lager te draaien..
    ik zei hierop hoe kun jij nou weten hoe ik me voel.. als je het er niet mee eens bent stuur me maar door naar de arboarts, die weet tenminste waar die het over heeft.
    hij weigerde me door te sturen naar de arboarts en vond t allemaal onzin en volgens hem probeerde ik van alles????
    nou ik zei dus dat ik sowieso recht heb op meerdere pauzes tussendoor wat volgens hem helemaal niet zo is...

ik word er nu echt moe van.. heb strax weer n gesprek met m.. maar ik zie de bui al hangen:x

kan ik zelf ook contact opnemen met een arboarts??

bedankt alvast.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Antwoord op je vraag over de arbo arts heb ik niet...

Maar weet niey of je voor het esprek nog tijd heb om een paar dingetjes waar je recht op heb zoals meer pauze en dergelijke omdat uit te kunnen printen..? Zodt je heeeeel sterk het gesprek in aat en je baas uitgeluld is:)

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Volgens mij mag jij als werknemer idd vragen om een bezoek aan de Arbo-arts. Klinkt heel lullig wat ik nu zeg... maar desnoods moet je dan maar 100% in de ZW om voor elkaar te krijgen dat je naar de Arbo kunt.... je werkgever is nl verplicht een Arbo te hebben (cq die dienst ergens af te nemen) en bij ziekte moeten ze je na een bepaalde periode oproepen.

Je werkgever is geen arts en hoort hierover niet te oordelen.

Mbt de extra pauze's en aangepast werk: kijk even op de site met arbo-wetgeving... gewoon googlen arbo en zwangerschap.

4. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    dankjulliewel dames!

ik heb idd wat uitgeprint van de site van de arbo.

T is eigenlijk meer dat hij lak heeft aan alle regels en je probeert te intimideren.. dat heeft hij namelijk toen ik vertelde dat ik zwanger ben ook gedaan..
    hij vroeg me daarna of ik na mn werkdag in de avond nog wou overwerken en ik heb toen nee gezegd. de dag ervoor had ik calamiteiten verlof opgenomen. hij gooide het toen op werkweigering en volgens hem moest ik die uren sowieso inhalen.
    ik weigerde dat te doen en hij had me ontslagen.
    ik ben toen naar een juridisch loket gestapt en toen is hij pas terug gekrabbeld..

dus denk dat hij nu ook weer van alles gaat proberen om het mij moeilijk te maken..
    en ik heb geen zin meer in al dat gestress.. kan dat nu echt niet hebben pfff..

maar goed we zien wel weer waar t op uit draait...
    zodra ze weten dat je zwanger bent of wilt worden, willen ze je er zo snel mogelijk uit hebben...

5. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt zeker recht op meer pauze, en ook als je het niet meer trekt op het werk, kun je je gedeeltelijk ziekmelden.
    Je baas is gewoon een lul, denk om jezelf!

Arbo-advies.nl - Zwangerschap

6. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Je mag ten alle tijde zelf contact opnemen met de arboarts. Je hoeft hier niet ziek gemeld voor te zijn. De arboarts is er ook voor ziektepreventie dus als jij nu minder gaat werken is de kans groter dat je niet volledig de ziektewet in moet straks.

Succes

7. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    ok maar als ik nu minder ga werken.. ben ik dan wel verplicht om 6 weken voor mn uitgerekende datum met verlof te gaan?

8. p1982

p1982 Niet meer actief

als je ziek bent tgv zwangerschap moet je inderdaad 6 weken voor die tijd stoppen

baas kan niet bepalen of je minder moet werken, jij je verloskundige wel

werkgever krijgt het gewoon vergoedt van het uwv.

9. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    ok, ja dat d8 ik ook dat ze het vergoed kregen.. snap ook niet waarom er dan zo moeilijk over gedaan word.

tijdens mn vorige zwangerschap had mn werkgever het allemaal heel netjes geregeld..
    maar hier is t echt een zooitje qua regels zeg..

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Normaliter is het inderdaad zo dat je bij ziekmelding 6 weken van te voren moet stoppen met werken. Mocht je nu bij wijze van spreken NU ziek zijn en bijvoorbeeld met 28 weken je weer goed voelt en weer fulltime gaat werken en wordt betergemeld.... dan mag je weer kiezen wanneer je met verlof wilt gaan.

Als ik je verhaal zo hoor denk ik dat je er dus niet rouwig om moet zijn dat je contract niet wordt verlengd.... ja vervelend is het uiteraard dat je geen werk mee hebt... maar de werksfeer is nou niet bepaald prettig te noemen.

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Je baas krijgt ziekteverzuim als gevolg van zwangerschap gewoon 100% vergoed, net als je zwangerschapsverlof... dus die l*lhannes moet niet zo zeuren ;)

12. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    nee prettig is t idd niet meer! vond t eerst wel vervelend.. maar na alles zit ik er echt niet meer mee. Straks na mn verlof gewoon lekker op zoek naar een leukere baan!

13. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    of niet hahaha!:p

14. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Ik heb dat gezeik ook meegemaakt, maar de teamleider kan van mij de pot op. Want ik had mij netjes gebeld naar bedrijf en doorgegeven dat ik niet in staat was om te werken wegens lichamelijk en psyschis klachten, daarna had mijn teamleider mij gebeld en gevraagt waarom ik hem niet heb doorgegeven.

En hij zegt ook van wat ik met ziekmelden wilt bereiken en hoe lang ik het ga volhouden en verder de arboarst ingeschakeld en verder zelf moet gaan oplossen omdat hij geen zin meer heeft om met mij in discussie te gaan.

Resultaat ik zit al vanaf begin oktober in de ziektewet en ik ga pas in midden april 2012 beginnen met werken ik heb veel bereikt, als het dalijk april is dan ga ik mij weer ziekmelden omdat ik mijzelf bedreigt voelt door de teamleider....

Meid de arboarst maakt de beslissing hierover ik had vorige week controle bij arboarst ik heb gezegt dat de gynecoloog heeft gezegt dat ik niet moet gaan werken omdat de baby hieronder lijdt (regelmatig harde buiken).

De arboarts heeft het genoteerd en gezegt dat ik tot verlof afgelopen is in de ziektewet mag blijven, hij heeft ook gevraagt wat de bedrijf heeft gedaan om een oplossing te vinden tussen teamleider ik heb verteld dat ik naar gesprek was geweest en hebben alles genoteerd en verder niks meer gehoord.

15. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ja dan moet je inderdaad 6 weken voor

16. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Je kan gewoon zelf de arbo arts bellen.
    En anders zou ik me gewoon ziek melden.
    Ik ken jouw contract niet, maar in mijn contract staat dat als ik om ziekte thuis blijf ik niet tegen me baas hoef te zeggen waar ik last van hem.
    Ik ben wel verplicht dit tegen de bedrijfsarts te zeggen.

maar ik zou de arbo arts toch echt bellen, en als je niet meer kan werken als het niet meer gaat zou ik me gewoon ziekemelden.

17. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ha MoesCH, ik lees net je stukje bij UWV over dat je werkgever weer aan het "kl*ten" is. Niet doorhobbelen, maar gewoon maar ziekmelden dan hoor. Jij en jouw lijf moeten nog langer door dan alleen deze zwangerschap.... je werkgever heeft zich toch al behoorlijk laten kennen door je te willen ontslaan etc en nu toch je contract niet te verlengen per mei as.

Jij moet meewerken aan reïntegratie, maar je werkgever moet er ook voor zorgen dat jij gezond je werkzaamheden kunt verrichten.... zoals het er nu voor staat doet hij dat niet... terwijl hij dat wel verplicht is. Ten eerste vanuit de Arbo-wetgeving en ten tweede vanuit de Wet Poortwachter (bij ziekzijn)

18. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    bedankt voor jullie reactie!

durf die sukkel niet eens meer op te bellen om mijn klachten door te geven pff....

ik heb besloten vandaag maar weer te gaan werken en als ik pijn heb ga ik gwn zitten en doe niks meer.. of ik ga gewoon naar huis en meld me bij hem af..

het heeft echt geen zin om met hem en gesprek aan te gaan hierover want hij laat me niet eens uitpraten! en hij roept gewoon keihard dat t allemaal onzin is en niks pauzeren tussendoor enzo..
    ik heb n paar weken geleden terug een gesprek aangevraagd met m en heb van alles uitgeprint van de arbo site..
    hij is niet op komen dagen en toen ik m belde zei hij we doen t gesprek volgende week wel.. tot op vandaag nog niks van m gehoord.. ik zei ook tegen m dat ik van alles uitgeprint had voor m.. riept ie door de telefoon dat ik niet moet aankomen met dreigementen:(
    pfff die man is gek!

19. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Als het niet meer gaat en ze je geen gelegenheid geven tot pauzes of vervangend werk waardoor het wel zou gaan, zou ik met gewoon volledig ziekmelden. Dan zou ik ook geen reden geven. Als ze er na vragen zeggen dat je dat liever direct met de arbo arts bespreekt. Je bent niet verplicht dit aan je werkgever te zeggen, je bent wel verplicht mee te werken aan reintegratie.

20. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Nou Moes, dan wist het ook wel hoor... gewoon ziekmelden. Je werkgever is geen arts en hij kan niet voor jou (of hemzelf) bepalen of jij nu wel of niet ziek bent,..... daarvoor is de Arbo-arts.

Deel Deze Pagina