Zwaar onregelmatige cyclus en tussendoor vloeien.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Yotsuba, 4 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Hi girls,

Mijn cyclus was al niet de aller stabielste maar sinds een aantal maanden is het nog erger geworden en vloei ik soms ook tussen de cyclussen door.
    Gemiddeld had ik een cyclus van tussen de 32 en 34 dagen maar afgelopen keer ineens 16 (!!!) dagen en die keer ervoor 28 dagen..

Nu maak ik me best wel zorgen, dus ik dacht ik maak een afspraak met een gyn. zodat ze even kijken of alles er wel ok uit ziet downunder :( maar de assistente vond dat ik maar gewoon een uitgebreide afspraak moest maken zodat ze ook kijken naar de vruchtbaarheid ed omdat we een kinderwens hebben :(
    Hier had ik eigenlijk helemaal geen trek in.

Dus ik ga zoiezo mn huisarts nog eens terug bellen als hij terug is van vakantie en dan kijk ik of ik eerder ergens anders nog terecht kan voor een klein onderzoekje.

Maargoed nu ter zake.. wat zouden jullie doen? gewoon maar wachten op de grote afspraak en t op me af laten komen of doordrammen en kijken of ik sneller een afspraak kan maken.

Ben bang dat er misschien iets niet goed is in mn baarmoeder (misschien een poliepje ofzo?!)

2. Lullaby

Lullaby Lid

24 jul 2010
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het belangrijk is om dicht bij jezelf te blijven en je wensen. Als je dat echt niet wilt, moet je dat ook niet doen.

Anderzijds zou ik er wel over nadenken en het overwegen, want het voordeel is dat je te weten komt wat er aan de hand is. Misschien is er iets wat makkelijk te verhelpen is en je sneller aan een kindje helpt...

Volg je hart, veel succes!

3. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik zou eerst proberen eerder een afspraak te krijgen. Ze kunnen toch eerst wel kijken waar die tussentijdse bloedingen vandaan komen?! Ik ken ook iemand die dat had, zij had het altijd met de pil. Nu heeft ze zo'n anticonceptiering en is het helemaal over. Dus lijkt mij dat het een hormonenkwestie is. Maar jij hebt geen anticonceptie meer toch neem ik aan ivm jullie kinderwens? Had je het ook met de pil ofzo? Of pas sinds kort?

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Cyclussen rond de 32-34 dagen vind ik persoonlijk nog niet zwaar onregelmatig. Ik wissel zelf tussen de 42-55 dagen dusss...
    Maar wat vervelender is en niet gezond is het tussentijds vloeien. Als het maar 1 dag een beetje is zou het misschien nog bij een eisprong kunnen passen. Heb je het al zolang als dat je bent gestopt met de pil?
    Heb je er ook heftige buikpijn bij? Dan zou het misschien best een poliepje kunnen zijn, zeker als je ook meer bloedverlies hebt dan "een beetje".
    Wat wil je zelf? ik zie in je onderschrift dat je al een jaartje bezig bent met je kinderwens. Is dat je prioriteit dan zou ik meteen een uitegebreide afspraak willen.
    Wil je eerst het vloeien aanpakken (wat misschien verstandiger is, wie weet staat dat een zwangerschap ook wel in de weg?) dan lijkt mij een uitgebreide afspraak niet nodig en kun je wellicht sowieso eerder terecht?
    Is half september niet snel genoeg naar jouw idee dan kun je altijd bij een ander ziekenhuis proberen of het eerder kan. je zit niet vast aan 1 bepaalde gyn. of ziekenhuis!

5. music4life

music4life Niet meer actief

ik heb ook onr cyclussen
    die van mij varieren van 17-53 niet leuk,, wij hebben een dochtertje na 14 maanden en 1 miskraam ,nu zijn we 10 maanden bezig voor een 2e kindje,en ondertussen weer een miskraam.. ik heb nu ook besloten om ovulatietesten even te laten voor wat ze zijn... ik heb nu de laatste 10 mnd een korte luteale fase van 7-8... doe vooral wat je gevoel je ingeeft

6. Jodi1981

Jodi1981 Actief lid

28 apr 2008
    467
    0
    0
    Huismoeder, huishouding
    Overijssel
    Sinds een aantal maanden vloei ik ook steeds tussen de cyclussen door. Dat gebeurd elke week. Erg vervelend want ik moet steeds wat meenemen of inlegkruisjes voor waar ik dus niet tegen kan.
    Vorige week mee naar de ha geweest en die heeft een uitstrijkje gemaakt. Uitslag is nog even afwachten. Wij willen heel graag een 2e kindje maar als je steeds bloed verliest gaat dat wat moeillijk.

7. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Bedankt voor jullie reacties meiden, heb ik wel wat aan :)
    Ik ben inderdaad sinds vorig jaar april niet meer aan de pil, en heb al langer een kinderwens ja.
    Toen ik nog aan de pil was had ik geen last van bloedingen tussen door.
    Verder heb ik wel vaak "last" van mijn onderbuik, geen extreme pijnen maar wel zeurderige pijntjes te vergelijken met bijvoorbeeld eisprong of pijntjes vlak voor de menstruatie.
    Het bloedverlies is niet zo heftig als een menstruatie maar ik moet er wel een inlegkruisje voor gebruiken zeg maar...

Punt is alleen dat ik overspannen ben geraakt aan het begin van het jaar en nu aan het reintegreren ben.
    Dat was eigenlijk de reden waarom ik nu niet die medische molen in wil, omdat ik dacht misschien niet verstandig nu..

Jeetje music4life wat rot :( ik heb alle testen en rotzooi ook een tijd gelaten voor wat het is, het is in het begin moeilijk maar voel me zoveel beter sinds ik alles eenbeetje een plek heb kunnen geven en er niet zo veel meer aan denk :)
    @Jodi1981 , menn dat lijkt me irritant, ben je er allergisch voor of? Ik hoop dat je gauw een duidelijk resultaat hebt waar ze gemakkelijk wat aan kunnen doen!

Jouw cyclus wisselt tussen de 42 - 55 dagen, dus dat is 13 dagen verschil.. mijn cyclus was normaal tussen de 32 en 34 dagen maar inmiddels is mijn kortste cyclus dus 16 dagen (ja dat was echt een menstruatie duurde 5 dagen voor dat t stopte) Dat is een verschil van 18 dagen.
    Mijn hoogste piek is overigens 42 als ik me niet vergis maar dat heb ik nooit opgeschreven. gemiddeld zat ik op 32/34 maar daar zaten pieken in.

Dus.

Deel Deze Pagina