Innesteling voelen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Vuurtorentje84, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vuurtorentje84

Vuurtorentje84 Bekend lid

16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Hoi meiden,

Het onderwerk zegt het al, kan je een innesteling voelen? Ik zou vandaag mijn innesteling moeten hebben, maar voel toch in mijn onderbuik een aantal steken en lichte krampen, kan dat van een eventule innesteling zijn?

Liefs,

2. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten sector
    Noord-brabant
    Hoi Vuurtorentje84,

Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Bij mij zou het innestellen over een paar dagen moeten zijn. Dus ik moet nog even wachten.

Maar ik blijf je topic wel volgen, want ik ben ook benieuwd.

Kun je een eventuele bevruchting voelen?
    En wanneer dan?

Succes ermee.

Liefs

3. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    #3 Tara26, 15 jun 2010
    Laatst bewerkt: 15 jun 2010
    Ik heb zelf ook al flink gegoogled op de laatste vraag.
    Geen idee of je een bevruchting kan voelen, en zeker weten of dat het dan was weet je pas als je ook werkelijk zwanger bent die maand.

Ik had gisteren mijn eisprong en ben sinds gisteren al ziekjes, veel last van mijn buik, rommelen en zo, beetje misselijk...
    Dus ik vroeg me hetzelfde af of het evt een bevruchting kan zijn, maar ja ik weet dat mijn lichaam me ook voor de gek kan houden en het net zo goed zenuwen kunnen zijn waardoor ik last heb, of gewoon een virusje ;) Heb er de eerste 3 rondes geen last van gehad, voelde wel mijn eisprong, maar na een uurtje nergens meer last van...

Ik had ongeveer 36 uur voor mijn eisprong voor het laatst geklust, dus de zaadcellen zaten al op z'n plek tijdens de eisprong...:p Dus de bevruchting zou redelijk aansluitend moeten zijn ;)

Maar ja, nogmaals, geen idee :)

4. Vuurtorentje84

16 mei 2010
    767
    0
    0
    Hoi meiden,

Sommige vrouwen die voelen het gewoon en die zien kenmerken als innestelingsbloed en hevige krampen. Ik zit nu toevallig op menstruatiekalender, alles even invullen, maar mijn NOD zit nu op 25 juni. Ik snap er niks meer van :( Maar wel op de goede dagen geklust:D en jullie, houden jullie het ook bij wat je kenmerken zijn?

Liefs,

5. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    Ik zit ook op menstruatiekalender. Ik geloof dat de kalender het gemiddelde van alle cyclussen als NOD rekent. Mijn langste cyclus was 29 dagen, mijn kortste 25, netjes alles steeds ingevuld en deze maand is mijn NOD 28 Juni volgens de kalender. Het komt niet altijd overeen, in mijn geval is het wel correct want mijn NOD is altijd precies 14 dagen na mijn eisprong geweest dus 28 Juni klopt nu, maar het had net zo goed eerder of later kunnen wezen.

6. Vuurtorentje84

16 mei 2010
    767
    0
    0
    Wat grappig mijn langste cyclus was ook 29 dagen vorige maand, maar net wat je zegt. In de meeste gevallen, klopt het kalender wel!
    Je kan er van alles en nog wat bijhouden zeg. Echt leuk!

Wanneer is jou innesteling?

7. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    #7 Tara26, 15 jun 2010
    Laatst bewerkt: 15 jun 2010
    Mijn eisprong was gisteren dus denk ergens Vrijdag of Zaterdag als het raak is deze maand...Weet niet precies hoe lang na de bevruchting de innesteling is.

Maar ik probeer nergens op te hopen, hoe moeilijk ook ;) (zei ze dapper :):p)

8. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Noord-brabant
    He dames!!

Wat een goed idee om een menstruatiekalender bij te houden.
    Ik doe dat nog niet, maar ik kan er natuurlijk vanaf deze maand mee beginnen. ;)
    Hebben jullie daar zelf een kalender voor gemaakt? Of kun je die ook vinden op internet??? Ben erg benieuwd.

Groetjes Sjoelke

9. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
  10. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Noord-brabant
    Oeps ik ben een doos. Hihihi
    Jullie schrijven al dat het op internet staat! Bloos bloos! hihihi.

Tara26: wij zitten deze maand precies gelijk!!

Mijn cyclus is ook een beetje raar aan het doen. Voordat we voor een baby gingen was hij maandelijks 28 dagen en heel soms eens een keer 30 en nu zit hij steeds op 30 dagen.

Ik weet nu niet meer zo goed wat ik aan moet houden.

Liefs

11. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Noord-brabant
    Dank je Tara26. Ik ga meteen eens kijken!

12. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    Spannend...en wat duurt het toch lang als je wacht haha :D

Mijn cyclus is geen maand hetzelfde geweest, vorige maand 25 en deze maand 28 dagen gezien mijn eisprong gisteren.

Dus het is elke maand weer even afwachten hoe de cyclus loopt, ben al lang blij dat ik mijn cyclus niet heel lang is..

13. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Noord-brabant
    idd! Het wachten duurt erg lang.

Ik ben ook blij dat mijn cyclus 30 dagen is. Als ik sommige verhalen hoor. Dat lijkt me echt erg.

Zit je ook op het NOd forum 16-30 juni?
    Ik vind het daar erg druk.

14. Vuurtorentje84

16 mei 2010
    767
    0
    0
    Maar stiekem hoop je het toch he? :p Volgens de menstruatiekalender zou ik mijn innesteling vandaag hebben en ik moet zeggen, ik heb lichte krampje onderin mijn buik! Ik hoop voor je dat er ook een innesteling plaats vindt aankomende weekend!!

15. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    Ja ik zit daar ook. Althans, ik heb er één keer gepost dat mijn NOD 28 Juni is hihi, lees wel mee her en der...

16. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    spannend hoor, hoop het voor je :)

17. Vuurtorentje84

16 mei 2010
    767
    0
    0
    Succes met het maken van de kalender ik zit er al een uur op, met nog eens mijn eigen agenda erbij haha. Verslavend!:D

Je kunt er ook een banner maken! (zie Tara26)!

18. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    Mijn banner komt er ook vandaan :D

19. Vuurtorentje84

16 mei 2010
    767
    0
    0
    haha ik had mijn quote gewijzigd, heb erbij vermeld dat het van jou afkomt!:D

20. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hoi dames,

Even on topic:

Er zijn vrouwen die hun eisprong voelen (dat is het eiblaasje/follikel die knapt). Je innesteling zelf kan je niet voelen, wat je wel kan voelen is je baarmoeder die op de innesteling reageert. Baarmoeder rekt wat op en dat voel je aan de banden waarmee je baarmoeder vastzit. Innesteling is 5-7 dagen na de bevruchting.

Wat je zeker NIET kan voelen is de bevruchting zelf. Dat is immers het zaadcelletje wat in het eicelletje kruipt, en je eicel is maar één speldeprikje groot, niet met het blote oog zichtbaar. Bovendien ga je pas zwangerschapshormoon aanmaken vanaf ná de innesteling, dus eigenlijk is het ook niet mogelijk om al zwangerschapskwaaltjes te hebben vóór je innesteling, dus ongeveer een week na je eisprong...

Liefs,

Mrs Hair

Deel Deze Pagina