20 maanden,wanneer een kussen in bed?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by wondertjuh, Oct 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wondertjuh

Oct 17, 2011
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn meis is 20 maanden,
    en wil mischien binnenkort een open bedje kopen, wel met een rekje ervoor dat ze er niet uit kan vallen,.. maar vanaf waneer mogen ze op een kussentje ligge?
    want soms ligt ze bij mij en dan wilt ze echt graag met haar koppie op een kussen liggen..?

2. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik lees mee.. Mijn dochter slaapt op een beer ;) (buikslaper.)

3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Onze meid slaapt sinds kort op een kussen. Van mij had het nog niet gehoeven, maar bij opa en oma mag ze ook een kussen. Dus ze wilde het thuis ook graag. Ik heb een hele dunne gekocht bij Ikea, kostte €3,- geloof ik.

4. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

toen ik zag dat ze regelmatig een knuffelbeer als kussen gebruikte,.. heb ik haar een eigen kussen gegeven.. wel gewoon een kinder kussen, een hele dunne..

ik denk dat ze toen ongeveer 18 of 19 maanden oud was..
    ze geven zelf wel aan als ze eraan toe zijn.. ik denk dat ze lekkerder liggen op een kussen dan op een beer;)

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier denk ik een dunne als ze naar een groter bed gaat, misschien rond 2,5?

6. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Vaak als kindjes op knuffeltjes gaan liggen of iets anders onder hun hoofdje leggen kun je een kussentje kopen is ons verteld.
    Mijn zoontjes zijn net 3 jaar maar slapen ook nog steeds zonder

7. Miracle08

Miracle08 VIP lid

Mar 6, 2008
    6,426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Mijn dochtertje heeft nou sinds een week een kussen, daarvoor ging ze steeds op een mini kussentje liggen ( zo een die je in het ZH bij de kado winkel kan kopen met Beterschap erop ) en als wij der in bed legde vroeg ze of ze ook een grote kussen mocht. Vorige week hebben we er dus een bij de ikea voor der gekocht. Idd gewoon z'n platte van 3-4 euro geloof ik..

8. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    de oudste had vrij laat een kussen, de middelste voor z'n tweede verjaardag ivm oorklachten (z'n neusamandelen zijn uiteindelijk verwijderd en hij heeft nu buisjes)
    onze jongste is 16 maanden en slaapt altijd op haar kussen. ik heb het idee dat ze ook wat gevoelige oortjes heeft, dus wil binnenkort het platte kussentje van de ikea kopen. de jongens hebben inmiddels een normaal zacht (niet te dik) kussen

9. wondertjuh

Oct 17, 2011
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik denk dat ik dan nog even wacht met een kussentje! ze slaapt soms wel op een knuffelbeertje maar niet altijd! dus als ze nou iedere nacht op haar knuffelbeertje gaat liggen kijk ik gewoon voor een dun kinderkussentje!

10. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

Aug 12, 2011
    3,324
    158
    63
    Female
    Drenthe
    Hier krijgt Finn een kussen als hij er zelf om vraagt...en dan inderdaad eerst een dunne van ikea ofzo

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Officieel is het advies tussen de 2 en 4 jaar..
    Mijn jochie lag tot 2 jaar ook vaak op zijn knuffel, en toen maar een kinderkussen van de hema gegeven.

Share This Page