zelf niet roken, vriend wel?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lynn77, Mar 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Even een vraagje aan de dames die al een kindje hebben, en zelf niet roken, maar hun man/vriend rookt wel.

Ik plaats hem in de lounge omdat ik dan zeker weet dat meiden die al kinderen hebben, kunnen antwoorden.

Ik ben nu 6 weken zwanger, heb hiervoor 2 keer een mk gehad, en ben best bezorgd. Mijn vriend rookt, niet in mijn bijzijn(hij rookt op zolder met het raam open) maar toch maak ik me zorgen omdat hij ook weleens de rook-walm mee neemt naar beneden in huis, of als het erg regent, en het raam staat niet zo ver open, de rook toch een beetje onder de deur door in de gang komt.

Welke meiden hebben hier gewoon gezonde kindjes gekregen terwijl vriend/man dus rookt?

2. angel23

angel23 Actief lid

Nov 21, 2007
    214
    1
    0
    mijn vriend rookt ook en heb zelf ook gerookt voor de zwangerschap maar heb een hele gezonde zoon op de wereld gezet.

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik rook absoluut niet, getsiederrie.

Mijn man rookt dus wel, als een ketter. 3/4 zware shag. Maar er is niets mis met Sasha hoor ;)

In de zwangerschap wel eens in de rookwalm gezeten. Gelukkig niet vaak, ik kan daar echt niet tegen. Brrr. (kwam niet alleen door de zwangerschap hoor)

Nu rookt hij ook op zolder, dat is zijn rookhok, daar staat ook zo'n treinbaan (hoe bedoel je, jongetje haha)

4. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Mijn man en ik roken allebei niet. Maar ik werk in een kroeg... waar dus tot aan mijn zwangerschapsverlof vorig jaar nog gewoon gerookt werd, en niet zo'n beetje ook!
    Wij hebben een supergezonde zoon gekregen. Hebben zelfs meteen na de bevalling nog aan de VK gevraagd of er aan de placenta wat te zien was van het roken, maar helemaal niks.

Dat kleine beetje rook dat dus eventueel onder de deur zou kunnen komen zou ik me dus niet te druk om maken hoor.

5. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

Jul 17, 2007
    2,133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    mijn man rookte toen ik zwanger was ook.
    hij rookte niet in mijn bijzijn,maar altijd buiten,
    en toch neem je idd de rookwalm mee .. dat rook ik gelijk,
    inmiddels is hij ineens zomaar gestopt. omdat hij zijn meisje geen verkeerde dingen aan wilde leren. en houdt het vol.
    das wel fijn.

maak je niet druk meid. zolang hij niet naast je gaat zitten roken.
    het is al netjes dat hij naar zolder gaat.

komt goed meis!

6. Nisa

Nisa Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    2,007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    mijn vader heeft gerookd in bijzijn van me moeder toen ze zwanger was van mij, me broeren me zusje

en we zijn aardig gezond :)

ik ken helaas veel mannen die in bijzin van hun zwangere vrouw/vriendin roken

zelfs een vriendin die 9mnd! lang heeft gerookt toen ze zwanger was wat ik nog steeds niet begrijp
    maar ze heeft me toch een mooi meid gekregen die nu ondertussen 3 jr is

maar goed dit allemaal betekent niet dat roken in bijzijn van zwangere/baby/kinderen roken "geen probleem" is

maar het hoeft dus niet per se dat ze alleen daardoor iets zouden markeren

toen ik zwanger was rookte me man ook buiten als hij wil roken en het regent neemt hij maar een paraplu ik ga niet voor hem mijn/babys gezondheid op spel zetten toch ;)

7. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    1,886
    0
    0
    Hoi Lynn77,
    Hier heb je ook een van de mama's die een gezond kindje heeft gekregen en wiens man rookt.
    Ik heb ook een hele mooie zwangerschap mee gemaakt en een mooie thuisbevalling.
    Me man rookte overigens niet meer binnen toen (nu nog steeds niet) een paar maanden voor de bevalling.

8. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Als je niet letterlijk elke keer mee zit te roken zal het geen probleem zijn, ik zou niet naast hem gaan zitten als hij rookt en de ruik inademen. Maar de rook die hij "meeneemt" kan volgens mij echt geen kwaad voor je zwangerschap.

Mijn vriend rookte ook op zolder toen ik zwanger was en ja dat rook ik ook wel eens, overigens vond ik het 2a3 maanden voor mijn bevalling echt te veel gaan stinken en vanaf die dag rookt hij gewoon buiten of in de schuur.

9. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Bedankt meiden, voel me toch wat gerustgesteld!

Gelukkig komt de zomer eraan, dan zal hij ook wel meer buiten gaan roken, en minder op zolder.

Ik vind het enorm stinken, en ook helemaal niet gezond voor hemzelf, maar ja je kan iemand niet dwingen om te stoppen natuurlijk...hoop dat hij het ooit zelf wil (stoppen) ;)

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik denk niet dat dit kwaad kan hoor. hij rookt al in een andere ruimte en de lucht die hij meeneemt is schoner dan de buitenlucht met al die uitlaat gassen. hier rookt trouwens iedereen buiten of het nu vriest of 40 graden is. als je zelf niet (meer) rookt stinkt het echt heel erg bah maar zolang je niet heel de dag in de rook zit zie ik er geen kwaad in.

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Lijkt mij ook niet dat het kwaad kan.

Ik rook niet (heb er ook echt een hekel aan), maar mijn vriend wel (pakje per dag ongeveer). Hij gaat meestal buiten staan, en anders in de keuken onder de afzuigkap. Maar ik heb ook best wel eens in de rook gezeten hoor, bijv. op een verjaardag ofzo. En Milan is kerngezond! :)

12. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

Jul 2, 2008
    402
    0
    0
    Mijn vriend rookt ook in de keuken met raam open en wij hebben ook een kerngezonde dochter, zelf rook ik al jaren niet meer!
    Maak je geen zorgen, zolang je zelf niet hele dagen meerookt is het goed!

13. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    maaak je maar geen zorgen meid
    jelle is een gezonde jongen van alweer een jaar en de tweede is onderweg.
    man rookt in de keuken dus dat valt echt wel mee.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi, voor de gezondheid van je kindje zal dit idd niet uitmaken. In verband met wiegedood wordt het wel afgeraden om waar dan ook in huis te roken, (als er wel gerookt wordt in huis, ook al is dat in een andere ruimte, is er bij onderzoek een verband aangetoond).
    En wat iemand hierboven al zegt: wil je dit je kind van jongs af aan aanleren door zelf dit voorbeeldgedrag te laten zien?

15. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik rook zelf niet hoor, nooit gedaan ook niet. Mijn vriend wel en hij weet dat ik liever heb dat hij stopt, maar ja ik kan hem niet dwingen. En dat doe ik ook niet want dat werkt toch averechts, ik hoop dat hij zelf gewoon een keer gaat inzien dat het niet gezond is voor hem, en voor ons.

Aan alle andere meiden: bedankt voor de reacties!

16. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,378
    36,246
    113
    Ik denk ook niet dat het veel uitmaakt hoor.

En eerlijk gezegd weet ik ook niet of het echt 'voorbeeldgedrag' erg is. MIjn ouders rookten allebei en mijn zusje en ik hebben nooit een sigaret aangeraakt, mijn schoonouders hebben nooit gerookt en beide zoons hebben gerookt. Ik denk dat het tegenwoordig meer uitmaakt in wat voor omgeving de kinderen opgroeien en naar school gaan dan of de ouders wel of niet roken.

Wat overigens niet wegneemt dat ik ook vind dat roken een slecht plan is.. Gelukkig is mijn man gestopt toen onze klein kwam. Dat was voor hem een grote stimulans. Voor die tijd rookte hij buiten. Misschien is het voor jouw vriend ook wel een stimulans als de kleine er eenmaal is.

17. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    mijn vriend rookt ook (niet binnen) en ik zelf ben gestopt toen ik zwanger wou worden van de 1e
    inmiddels twee hele gezonde kinderen op de wereld gezet

18. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Ik zelf rookte tot het moment dat ik wist dat ik zwanger was, en mijn ex rookte ook tijdens mijn zwangerschap, wel altijd buiten of op zolder. Maar ik heb een kerngezonde jongen op de wereld ;) Hollands welvaart ;)

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

Je kunt natuurlijk niet echt vergelijken... Roken zorgt er niet voor dat ieder kind hier wat aan overhoudt, dus je komt altijd wel goede voorbeelden tegen.
    Maar ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor. Hij rookt niet in jouw bijzijn dus dat is heel netjes. Daarbij rook je zelf niet. Het kan veel erger ;)

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik denk ook niet dat dat echt uitmaakt. Maar ik denk wel dat de houding van de ouders meespeelt. Mijn vader en mijn moeder hebben allebei gerookt, maar zijn ook beide voor een paar jaar gestopt (daarna wel weer begonnen maar nu roken ze weer beiden al een tijd niet meer). Daarbij mochten mijn zusje en ik niet roken. Als we dat wel zouden doen, dan zouden ze zich daar wel bij neerleggen, maar dat zouden we ons rijbewijs zelf moeten betalen. Ze hadden dus wel een houding van 'roken is niet goed, stom dat wij het wel doen'. En ik denk dat DAT wel uitmaakt...

Persoonlijk vind ik roken stom en vind ik dat ouders niet zouden moeten roken. Maar ja, ik ben er ook nooit aan begonnen dus zou niet weten hoe het moet zijn om te stoppen.

Share This Page