Zwaar overstuur

Discussion in 'De lounge' started by LW85, May 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Heel veel sterkte.. Denk niet dat jullie op meningen over het wel of niet be-eindigen van de zwangerschap zitten te wachten.. ;)

2. rums

rums Niet meer actief

Oke. Ik werk in gehandicaptenzorg en ik juist het tegenovergestelde.

3. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Heel veel sterkte ts en ook vooral sterkte gewenst aan je collega.

Ik vind het echt schandalig dat er hier vrouwen zijn die hun mening geven over het wel/of niet weg halen van het kindje met een down syndroom.....

4. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ts veel sterkte, met name veel sterkte voor je collega. Ik hoop dat ze steun aan jou kan hebben.

Dikke knuf

5. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Bedankt voor jullie lieve woorden! Ik ben zelf al weer wat gekalmeerd. Collega is natuurlijk flink over de rooie.
    Heb aangeboden op te passen als ze alleen wil zijn en op de dag van de beeindiging van de zwangerschap.

6. Moosey

Moosey Fanatiek lid

Apr 22, 2010
    1,488
    1
    38
    Brabant
    Wanneer het over zo'n onderwerp gaat komen er nu eenmaal discussies. Maar ben het ermee eens dat het ongepast is.
    Iedereen heeft zijn eigen redenen om het kindje wel of niet te houden. Ik ben blij dat wij die beslissing niet hebben hoeven maken. Erg zwaar!

7. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    wat lief van je en voor je vriendin heel veel sterkte

8. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

Sep 13, 2011
    2,088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Heel lief van je!!

Wij hebben zelf ook zo een vreselijke beslissing moeten nemen, nu precies 3 jaar geleden! Het moeten nemen van een beslissing in zo een geval is nog erger geweest als het verliezen van ons meisje het jaar daarvoor! Dat was nu eenmaal zo, deal with it, en hier moesten we gewoon die vreselijke keuze tussen leven of dood maken...

Ik hoop dat je ze kunt bijstaan, heel veel sterkte!

9. Babystew

Babystew Niet meer actief

Er zijn veel verschillende gradaties van down syndroom, licht tot heel zwaar gehandicapt en lichte tot zware hartafwijking. In het dagelijks leven zie je vaak alleen de licht gehandicapte mensen met down syndroom.
    Veel sterkte voor je vriendin!!

10. marjol

marjol Fanatiek lid

Nov 14, 2009
    1,881
    3
    36
    Gelderland
    Heel veel sterkte voor je collega. Ik hoop dat ze dit hoofdstuk snel mag sluiten en in 2014 een mooi gezond kindje mag verwelkomen.

11. Mirro

Mirro Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    1,782
    30
    48
    Vreemd, al die meningen. Zolang je niet het hele verhaal kent kun je er toch niks over zeggen?

Ts, heel veel sterkte voor jullie allemaal. Wat zal het fijn voor haar zijn dat ze iemand heeft die met haar meeleeft en voor haar klaar staat.

12. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Ah, wat een zware beslissing... Heel veel sterkte voor je collega, dit is niet niks :( Ik neem aan dat ze ook gewoon moet bevallen met deze zwangerschapsduur?

Sterkte

13. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Dat ligt er een beetje aan want al wat wij weten is een meisje met downsyndroom en dat klinkt niet al te "ernstig". Het kan best zijn dat het kindje daarnaast zoveel gezondheidsproblemen heeft (veel kindjes met down hebben ook hartproblemen) dat hun beslissing daarop gebasseert is en niet zozeer het downsyndroom alleen.

14. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    TS sterkte! Zeker ook voor je vriendin/collega. Zo'n beslissing valt zeker niet mee.

Meningen van anderen doen er niet toe, geloof dat je er echt niet op zit te wachten.

15. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wat verschrikkelijk zeg.
    Ik wens ze heel veel sterkte toe. 4,5 jaar terug was ik ook zwanger van een meisje met down, ik denk nog bijna dagelijks aan haar.

En TS: je bent een lieverd dat je zo met haar meeleeft en aanbied om te helpen in deze rottijd die voor haar al veel te lang duurt.

16. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

May 17, 2012
    2,195
    464
    83
    Female
    TS, heel veel succes aan je collega. Lief dat je zo aan haar en haar gezinnetje denkt.

17. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

Nov 28, 2010
    3,509
    295
    83
    Wat een ongepaste en onbeschofte reacties zitten er weer tussen van moraalridders. Leg je mening en principes niet als een feit aan een ander op. Typisch ZP topic dit.

Ts, sterkte! Het lijkt me vreselijk om zelf voor zo'n keuze te moeten staan. En ja, ik zou dezelfde keuze maken als jouw oud-collega. Hoop dat je ze goed kan steunen.

18. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Sommige mensen hier hebben echt geen greintje respect zeg. Wat een ontzettend vuile reacties staan er tussen..

@TS: Inderdaad erg oneerlijk. Dat lijkt me heel moeilijk voor ze, maar ik snap hun keuze ook wel. Had je 't allemaal maar voor het kiezen..

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Pff kan me voorstellen dat je overstuur was, je wenst iedereen het beste toe en als er dan zoiets gebeurd raakt dat je.
    Ontzettend lief van je dat aangeboden hebt om te oppassen.

20. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Precies!

Share This Page