Zwaar tillen vroeg in zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door MamaMiaatje, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Hallo,

Even een vraagje van mij;
    Op mijn werk moet ik regelmatig zwaar tillen en thuis trouwens ook weleens. Je leest overal dat je dit moet beperken tijdens de zwangerschap en hier let ik ook echt wel op.
    Ik ben nog maar pril zwanger, maar ik wil graag weten waarom je dit moet beperken, is dit bijv. voor je eigen lichaam beter of is dit omdat het anders schadelijk is voor de kleine, dus dat het dan mis kan gaan? Is het bijv. slecht voor de ontwikkeling en groei?

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    volgens mij mag je in het begin gewoon nag zwaar tillen zwanger zijn is geen ziekte ( althans bij de meeste mensen niet op het moment dat je echt de hele dag door aan het spugen bent enz word het een andere verhaal) als je begrijpt wat ik daar mee bedoel!

verderop in je zwangerschap mag je niet zwaar tillen omdat je buikspieren vertical een klein stukje uit elkaar gaan door zwaar tillen kunnen deze verder uit elkaar gaan of scheuren !
    maar nu gewoon nog lekker alles doen maar gewoon goed luisteren naar je lichaam.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    De til-voorschriften gelden in principe voor de werkomstandigheden!
    Verder heeft het geen invloed op je kleintje of je prille zwangerschap. Je krijgt geen miskraam oid door zwaar tillen in deze periode.

Wel moet je verder in je zwangerschap gewoon rekening houden met je lijf, Je banden verweken meer, dus alles wordt wat "slapper". Gewoon naar je lijf luisteren en met beleid tillen.

Ik heb tot bijna het einde van de zwangerschap ook gewoon zware boodschappentassen etc getild omdat mn partner door een knie-operatie op krukken liep.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.282
    36.147
    113
    Ik heb dit aan de vk gevraagd en die gaf aan dat het voor het kindje geen kwaad kon, alleen voor jezelf, maar dat je dan vanzelf wel zou merken als je last zou krijgen.

5. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Mij is verteld dan de Arbo voorschrijft dat je na 30 weken zwanger niet meer dan 5 kg mag tillen. Ivm met buikspieren en bekkenbodemspieren. Maar vroeg in de zwangerschap is je kindje zo goed beschermd dat je echt (bijna) alles nog mag doen!

6. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Mamamiaatje..

Ik werk bij een interieurbouw bedrijf en moet lichamelijk best wel zwaar werk doen. We moeten veel tillen en ook vaak meer dan van de ARBO is toegestaan. Toen ik net zwanger was moest ik natuurlijk gewoon mijn werk doen. Helemaal omdat je het niet meteen wilt vertellen. Dit ging wel tot ik op een gegeve moment door mijn rug ging. Dat was een seintje van mijn lichaam dat ik rustiger aan moest doen.
    Je kindje heeft er dus geen last van, maar je lichaam is heel hard met je kind bezig en raakt daardoor vermoeid. Daarom voel je je zelf ook zo moe. Dus gewoon doorgaan hoe je daarvoor deed ging bij mij niet.

Ik weet niet wat voor werk je doet?

Deel Deze Pagina