waarom mag je niet zwaar tillen als je zwanger bent? Ik hoor het wel altijd maar vraag me af waarom eigelijk niet
Vanwege het gevaar op verzakking van je bekkenbodem en de hele mikmak van je baarmoeder enzo... Kennisje van me heeft dus die verzakking, is daaraan geopereerd en mag nu nooit meer zwanger worden, omdat het niet voldoende goed op te lossen was. Die zware dingen dus echt door manlief/vriendlief laten tillen!
En voor je rug is het ook niet echt bevordelijk Ik ben erg eigenwijs geweest in het begin. Iedereen wou van alles voor me doen,mocht nog niet eens een boodschappen tas van mn moeder dragen. Vond het erg irritant dat mn moeder de zware dingen aan het sjouwen was en ik er als een huppelk*tje achteraan liep met mn handtasje ....dus ik sjouwde het op den duur gewoon zelf Gevolg: erge rugpijn met 17/18 weken en is niet over gegaan. Laat nu lekker iedereen sjouwen (ook al blijft dat moeilijk, doe dingen graag zelf). Dus ik zou zeggen, lekker genieten dat iedereen van alles voor je wil doen
pfffff wou dat ik dat ook kon zeggen..... maar als je een dreumes hebt van 13 kilo... dan til je dus echt te veel en te vaak...... maarja... dat kun je ook niet laten "liggen" tot je partner thuiskomt...
Ik dacht dat dat tillen achterhaald was. Vroeger zeiden ze dat altijd maar bij m'n vorige zwangerschap had ik begrepen dat het niet erg was. Tuurlijk als je een grote buik krijgt wordt het lastig om grote zware dingen te tillen, maar als je nog niet zo'n buik hebt dacht ik dat het gewoon mocht.. Anders mag ik nu ook wel wat gaan aanpassen, heb vorige week nog een kinderwagen en kinderwagenbak naar beneden gedragen van zolder. Maar ja mijn zoontje is ook een dreumesje van 13 kilo, dus die moet ook getild worden.
Je mag wel tillen, maar niet te vaak en niet te zwaar. er zijn zelfs tabelletjes voor. die zijn met name voor mensen die moeten tillen tijdens hun werk bijvoorbeeld. hoe verder je in je zwangerschap komt hoe minder je mag tillen. Je eigen lichaam geeft je snel genoeg aan te stoppen. en je moet het niet overdrijven. Ik heb best zware boodschappen tassen getild, maar nadat ik week 28 voorbij was ben ik meer gaan opletten.
ik til dagelijks nog steeds zwaar (zware honden) ik ben het gewend, trim al ruim 5 jaar en til dagelijks zware honden(ben alleen) maar je moet wel opletten hoe je tilt, goed om je houding denken, en tuurlijk als het ff kan met 2 man tillen