scooter rijden

Discussie in 'Gezondheid' gestart door passie83, 26 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. passie83

passie83 Actief lid

12 nov 2008
    133
    0
    0
    student
    appingedam (groningen)
    hoi hoi allemaal

heb ff een vraagje, mijn vriend heeft een scooter en zit vaak bij hem achterop, maar vraag me nu af of dit wel of geen kwaad kan, weet iemand dit?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee hoor dit kan geen kwaad.ik zou ook niet weten waarom het wel kwaad zou kunnen

3. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    weet wel dat het word afgeraden in atrakties te gaan op kermis en dergelijke
    maar zolang hij geen schanzen springt met de scooter zal je er vast wel opmogen hoor,waarom niet
    op eind je zwangerschap niet mischien,ivm breken van de vliezen

4. passie83

passie83 Actief lid

12 nov 2008
    133
    0
    0
    student
    appingedam (groningen)
    haha nee hij springt geen schanzen ermee haha lol.maar dit is mijn eerste zwangerschap en was gewoon bang doordat ie wel eens over drempels enzo moet dat het kindje beschadigd kan worden. maar nu weet ik dat het geen kwaad kan, dank je jullie wel

5. tanja1979

tanja1979 Actief lid

3 okt 2008
    217
    0
    0
    Nee hoor kan absoluut geen kwaad,je kindje zit goed beschermd in je buik en kan wel tegen een stootje.
    Je mag toch ook autorijden en in het bubbelbad enzo,dat hobbelt vaak ook behoorlijk heen en weer ;)

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hoi,

kan inderdaad geen kwaad, alleen als je buik straks dikker wordt kan het een beetje ruimte probleem op de buddysit geven uiteindelijk :)

7. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    je mag niet meer in atracties omdat er vaak een beugel zit die over je buik valt en vaak kunnen ze dan niet meer goed dicht en duwt het te hard in je buik als je naar voren schiet.

Qua hobbels maakt het niet uit. Ik zou het zelf trouwens wel eng vinden op de scooter.

Je zit zo onbeschermd als je een ongeluk krijgt ben je toch best kwetsbaar.

8. evelien30

evelien30 Actief lid

4 jul 2008
    161
    0
    0
    zuid holland
    Zit zelf ook nog steeds op de scooter hoor. Kom anders zo moeilijk op me werk. Wat ik wel doe is iets rustiger over de hobbels heen, maar het kan geen kwaad voor je beebje. En met attracties idd de beugel en sommige attracties komt er bepaalde krachten vrij wat teveel druk op je lichaam geeft.

9. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    T is een al wat ouder berichtje, maar kan het niet laten toch even te reageren.

Zoals gezegt kan scooter rijden (of achterop zitten) helemaal geen kwaad voor jou of de baby. Ik ben nu zelf zo'n 7 maand zwanger en ik rij nog steeds motor. Daar is medisch gezien niks op tegen.

10. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik ben op de scooter nog geweest met 28 weken mja daarna niet meer door bekken en rug klachten veder vond de kleine het minder die ging elke keer keihard schoppen.
    maar goed je moet niet tot het einde achterop gaan denk dat je dan zelf uit voorzorg al niet meer mee gaat op de scooter en voor de veiligheid

11. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    ik heb de vorige keer tot mijn verlof op mijn (snor)scooter gereden naar mijn werk. Wel hoefde ik alleen maar over de dijk, dus altijd lekker rustig en dis weinig ander verkeer.
    Maar het ging prima.

12. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    jullie hebben het steeds over veiligheid.. maar dan zou je in principe ook niet meer moeten fietsen want dan kun je ook een ongelukje krijgen toch?

ik merk wel dat ik op de brommer extra voorzichtig ben en niet meer vol gas rijd..... ik ga een tuf tuf gangetje van zo,n 35 km per uur... en als het glad is ga ik met de auto want dat vind ik wel doodeng nu..... ja je gaat toch extra voorzichtig doen he? ik heb nog nooit een ongelukje gehad met fiets of brommer maar toch....

ik vroeg me ook af of de trillingen niet slecht waren maar dat is niet zo... de huisarts moest lachen toen ik dat vroeg...

xxxx jose

Deel Deze Pagina