'Pijn'/krampen in vagina.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sterre82, 8 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Vind het wel heel persoonlijk maar loop er al vanaf het begin van de zwangerschap mee. Ik heb een krampachtige 'pijn' (tis niet echt pijn te noemen) in mijn vagina. Ik heb het niet de hele dag door. Nog meer mensen of ervaringen?

Liefs!

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb de laatste weken ook een beetje van die steken, of dat het trekt van de ene naar de andere kant. Ik heb zelf meer het idee dat het die botten daar zijn, en dat het dus te maken heeft met het verslappen van je banden in je hele onderkant. Doordat die banden en spieren zich allemaal voorbereiden op een bevalling wordt het allemaal wat lossiger en hierdoor komen ook bijvoorbeeld bekkenbodem klachten. Ik heb zelf het idee dat het hierdoor komt. Ik heb het ook alleen als ik loop.

Wie weet heb je er wat aan!

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik zat inderdaad te lezen dat het met bekkenbodemklachten te maken kan hebben. Ik heb ook al vanaf week 8 last van mijn heupen dus het zou inderdaad allemaal met elkaar in verband kunnen staan. Vind het dan alleen zo vervelend dat ik er nu al last van heb. Word dit nog erger? Kan je hier iets aan doen?

Liefs!

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn vader is fysio, vandaar dat ik er zelf ook snel bij was.

Ik had er ook een paar weken geleden juist meer last van. Rust houden (minder dat gene doen waar je pijn krijgt, maar vaker beweging waar je geen pijn bij hebt) en ik had een paar kleine oefeningetjes. Verder is het iets wat echt bij je zwangerschap hoort, dus je kunt er niet heel veel aan doen. Bij mij is het vooral door minder te lopen en meer te fietsen veel minder geworden! Ik heb nu weleens last van die steken, maar niet meer van mijn onderrug/bekken wat ik eerst wel had.

Oh, en sommige mensen raden je misschien een stevige band aan. Bij mij heeft het ook geholpen om een strakkere spijkerbroek aan te doen. Dit kon toen nog (niet zo dik nog) en daardoor houd je de boel zelf een beetje steviger bij elkaar. Wel prettig, maar moet je zelf even voelen of dit fijn is. Niet te strak om je buik doen iig!!

Deel Deze Pagina