Sinds een week hou ik overal wel vocht vast.. Voeten, benen, vingers, gezicht en handen.. Ook zette de aderen in me knie holte en boven armen op.. We dachten eerst dat het uitslag was maar dat was het dus niet.. Me linker boven been begint ook pijnlijk te worden.. Buiten dat alles beweegt de kleine wel regelmatig.. Als nog is het een erg raar verhaal
Wat zegd de vk/gyn ervan? Die anders even bellen? Lijkt me toch niet echt goed, maar kaner. Natuurlijk bij horen.
Zelf zie ik het niet echt.. Wel in me voeten maar gezicht en handen enzo niet.. Me moeder zei het vanmorgen tegen me en zag toen ook die paars/rode strepen in me knie holtes.. Heb al meerdere gehoorde die het zeiden dat ik vocht vast hield maar zag het zelf niet in.. Ik moet vrijdag voor controle dus vond niet 1 2 3 nodig om vandaag te bellen.. Wat zou je advies zijn? Morgen gelijk bellen of gewoon vrijdag gelijk aangeven?
Ik had dit ook heel erg, en tijdens die hittegolf zwelde ik helemaal op Ik kon mijn vingers niet meer buigen vanwege het vocht en een vuist maken lukte ook niet meer ( hoera voor als je bloed moet laten prikken ) Tijdens de bevalling had ik vanwege al het vocht heel veel moeite om mijn benen in de beugels te houden, en ik kon niet eens mijn benen vasthouden Een infuus heeft de anesthesist moeten plaatsen want de gynaecoloog kon geen zichtbare aders meer vinden Als ik nu foto's kijk van mijn zwangerschap en de bevalling dan leek ik echt zo'n michelin mannetje Maar ik liep natuurlijk wel hoogzwanger tijdens die verrukkelijke hittegolf
Ja met de warmte heb ik het ook heel erg gehad.. Ben der zelfs ziek van geweest.. Vocht vast houden, hoofdpijn en misselijk.. Kon gene letters meet zien op cursus en ben toen gewoon naar huis gegaan.. Me vriend de verlos gebeld om dat hij het niet vertrouwde en moest smiddags langs komen voor de zekerheid omdat ze het niet vertrouwde.. Gelukkig was er niks aan de hand maar nu komen deze symptomen en iedereen begint zich langzamer hand erg zorgen te maken..
Ik moet van mijn VK meteen bellen als ik zomaar ineens vocht vast hou ivm het hellp syndroom.. Ik ben echt geen beller, maar ze zegt t niet voor niks denk ik..
Een belletje kan inderdaad geen kwaad en dan kan zij kijken of ze het nodig vind je eerder te zien of dat het tot vrijdag kan wachten.
Ik hield vorige week zaterdag ook ineens heel veel vocht vast, dacht dat het erbij hoorde. Totdat mijn fysio me maandag vroeg of ik ook hoofdpijn en/of tintelende handen/voeten had. Dat had ik. Dus hij wilde even mijn bloeddruk meten (ondanks dat deze de woensdag ervoor nog perfect was). Mijn bloeddruk bleek 126/90 te zijn en een onderdruk van 90 schijnt op het randje van gevaarlijk te zijn. Dus ik heb mijn fysio moeten beloven dat ik meteen de vk zou bellen, die wilde mij meteen zien en ik ben meteen doorgestuurd naar de gyn in het zkh. Daar bleken mijn bloedwaarden en urinewaarden goed te zijn, ook half uur aan ctg gelegen en de kleine man deed het ook prima. Alleen mijn bloeddruk bleef te hoog. Ik heb volledige rust moeten beloven en nu is de bloeddruk iets gezakt en mag ik weer terug naar de vk. Dus....gewoon even bellen en je bloeddruk laten meten. Succes!
Ik hou ook vocht vast maar ik heb voor de rest geen andere klachten. Ok, buiten het irritante maagzuur!!!!!!