Tijdens zwangerschap solliciteren op nieuwe functie binnen bedrijf?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Gewoonsamen, 11 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gewoonsamen

Gewoonsamen Actief lid

29 sep 2012
    477
    235
    43
    Hoi meiden,
    Ik wil graag eea aan jullie voorleggen, omdat ik niet goed weet wat ik in deze situatie moet doen.

Vorig jaar april ben ik afgestudeerd aan de opleiding Personeel en Arbeid. Momenteel doe ik niks met de opleiding binnen mijn huidige functie. Aangezien ik bij een groot bedrijf werkt hoop ik uiteindelijk binnen het bedrijf door te groeien naar een HR functie. Hier is mijn manager ook van op de hoogte. Eind augustus loopt mijn jaar contract af en op 8 november ben ik uitgerekend. Natuurlijk is het spannend of mijn contract wordt verlengd, maar hier heb ik altijd vertrouwen in gehad. Nu doet de situatie zich voor dat er een functie vrij is gekomen op HR. De baan lijkt me super alleen is het lastige dat ik het niet openlijk met mn manager wil bespreken, omdat ik niet het risico wil lopen dat mijn contract tóch niet wordt verlengd. Daarnaast is het natuurlijk helemaal geen zekerheid of ik de baan krijg en hoe ze op die afdeling tegen mijn situatie aankijken. Denken jullie dat het goed is om dit eens met iemand van HR te bespreken en te kijken wat zij zeggen wat verstandig is?

2. cathymoon

cathymoon Actief lid

7 apr 2014
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn eerste ingeving; gewoon solliciteren. Je çontract loopt af (verlenging even buiten beschouwing gelaten) en deze baan lijkt je beter dan je huidige. Dus doen.....dan laat je in elk geval zien dat je wat wilt en ook na de geboorte van je uk niet wilt stilzitten.

3. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Ja zou ik ook doen, je hebt niets te verliezen toch?

4. Gewoonsamen

Gewoonsamen Actief lid

29 sep 2012
    477
    235
    43
    Thanks voor de reacties. Ik heb toch besloten om het niet te doen. Ik vind het ook niks om 3 maanden in een nieuwe functie te zitten, waar ik uiteindelijk weer 4 maanden weg ben ivm verlof. Ik ga er vanuit dat m'n contract wordt verlengd en dan kan ik na mijn verlof altijd nog kijken of er mogelijkheden zijn binnen die andere afdeling!

5. iriz83

iriz83 Actief lid

12 feb 2014
    147
    0
    0
    ICT Adviseur bedrijfsvoering bij overheid en daarn
    Den Haag
    Ik wil ook graag doorgroeien in hetzelfde bedrijf, andere functie. Ik zie leuke vacatures voorbij komen, maar ik wacht toch maar tot dat ik terug ben van mijn verlof. Denk niet dat ze me voor oktober al willen aannemen :(

Deel Deze Pagina