bedrijfsarts en leidinggevende

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Jo1981, 2 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo1981

Jo1981 Nieuw lid

2 okt 2015
    3
    0
    0
    Ik ben op het moment 23 weken zwanger van mijn 3e kind. Ik geniet hier enorm van en ik ben hier heel erg blij mee, echter, het valt me erg zwaar.Ik heb veel harde buiken, constant hoofdpijn, ontzettend moe en mijn bekken beginnen nu ook steeds pijnlijker te worden.

Ik werk 24 uur per week (3x8) en het zijn administratieve werkzaamheden. Ik neem de afgelopen 3 weken bijna elke dag 2 uur van mijn eigen verlof op omdat ik het gewoon niet meer trek.

Gisteren heb ik een gesprek gehad met de bedrijfsarts. Die was al erg verbaasd dat mijn leidinggevende niet al een voorstel had gedaan om minder te werken en ook vond ze het heel raar dat ik al die weken mijn eigen verlof heb moeten opnemen.
    De bedrijfsarts heeft aangegeven dat ik het beste max 5 uur per dag kan werken en dan de overige 3 uur thuis (verdeeld over de dagen dat ik niet werk).

Nu heb ik vandaag een gesprek met mijn leidinggevende. Ik heb begrepen dat zei uiteindelijk moet beslissen wat we gaan doen.

Nu vraag ik me af, kan ik alsnog vragen me voor de overige 3 uur ziek te melden? Kan ik nog compensatie vragen voor de uren dat ik de afgelopen weken van mijn eigen verlof heb opgenomen?
    En wat nou als ze idd willen dat ik die 3 uur thuis werk en ik redt dat niet, moet ik dan weer mijn eigen verlof op gaan nemen?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Of je met terugwerkende kracht die uren kunt ziekmelden, dat durf ik je niet te zeggen.
    Maar mocht je het met de nieuwe verdeling inderdaad alsnog niet redden, dan kan je je inderdaad ziek melden voor die 3 uren per dag.

Wel is het inderdaad raar dat je leidinggevende je steeds die uren als verlof op liet nemen ipv als ziekte.

3. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Je kunt je ten allen tijden ziek laten melden voor de uren die je niet kunt werken!

Ik heb een staand beroep, ga vanaf volgende week (tijdelijk) naar een afdeling waar ik meer kan afwisselen met zitten en staan, maar deze week werk ik nog halve dagen op mijn normale afdeling. Hier laat ik me nu dus voor 50% ziek melden voor een week.... Volgende week gewoon weer mn volledige 24 uur!

Ik weet niet of het ook met terugwerkende kracht kan... daar zou je PZ/HR eens voor kunnen benaderen...

Mocht je je trouwens niet kunnen vinden in de beslissing van je leidinggevende zou ik weer terug gaan naar je bedrijfsarts en die een uitspraak laten doen... hier hoort in principe je leidinggevende gehoor aan te geven!

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Je werkgeven mag je nooit verplichten verlof op te nemen... Jouw uren jij beslist wat er mee te doen

Gewoon ziekmeldem. Uwv betaalt de ziektekosten voor de wg! Dus hij heeft geen kosten daaraan.

Deel Deze Pagina