Hond met heimwee of pijn?

Discussion in 'De lounge' started by Koningsgezin, Feb 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

Jan 24, 2014
    1,689
    110
    63
    Hallo dames,

Even het volgende...

Mijn ouders hebben een hond (kleinste teckel van 11 jaar) met kanker in het lijfje. In hoeverre dit inmiddels is uitgezaaid en of dit überhaupt is uitgezaaid, weet ik niet. Nu is de hond 'van slag' als de kinderen (die van mij en van het dochtertje van mijn zusje) weg zijn, ook als ze maar 1 dagje zijn geweest.

Nu appte mijn moeder mij of ik misschien een kledingstuk van de kids mee kan nemen om daar te laten. De hond jankt als een wolf, volgens haar van de heimwee. Nu betwijfel ik dat. De hond heeft de kids al 1.5 week niet gezien en het gejank begint nu pas. Kan een hond wel heimwee hebben? Het lijkt mij sterk eigenlijk. En als een hond dat wel degelijk kan hebben, kan dat ook pas opzetten als de kids al 1,5 week weg zijn? Ik denk eerder dat het beestje pijn heeft, zeker aangezien het jankt als een wolf.

Groetjes!

2. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Pfff dat weet ik echt niet.
    Gedraagt hij zich ook anders, zeg maar in zijn beweging? Eet en drinkt hij nog wel?
    Je kunt het morgen proberen om er even langs te gaan met n kledingstuk, je weet maar nooit ;) :)

3. blike1987

blike1987 VIP lid

Aug 14, 2010
    6,656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Lijkt me niet dat hij ineens na 1,5 week last krijgt van heimwee... zou eerder even langs de DA gaan om het beestje te laten checken...

4. Ntje

Ntje Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    3,720
    90
    48
    Almere
    Honden kunnen wel degelijk last hebben van heimwee (heb het met mijn eigen hond gezien) maar na zo lang lijkt het me eerder pijn en zou ik met dat beestje naar de dierenarts gaan!

Maar een kledingstuk brengen kan je altijd doen toch? Baad het niet schaad het niet.

5. Jo85

Jo85 Niet meer actief

De kans dag dit "heimwee" is is heel erg klein.
    Een hond kent geen heimwee zoals wij mensen dit kennen.
    Even wennen aan de nieuwe situatie wel maar de heimwee wordt vaak door mensen op de hond geprojecteerd waardoor hij afwijkend gedrag kan vertonen.
    Ik zou eerder kiezen voor een bezoekje aan de dierenarts. Even weer een apk erbij.

6. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

Jan 24, 2014
    1,689
    110
    63
    Hond gedraagt zich anders, maar volgens mij niet in beweging. Mijn eerste gedachte was ook pijn, maar net wat jullie zeggen: Baad het niet, dan schaad het niet. En wat is nou een kledingstuk? Donderdag zie ik ze weer (ze wonen niet in de omgeving) en breng dan ook de kledingstukken mee. Mijn moeder wilt alleen haar kop in het zand steken (zoals altijd eigenlijk)

7. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Een hond kan zeker heimwee hebben,zeker teckels zijn toch heel gevoelig daar in.Mijn teckeltje is echt ziek geweest van de heimwee.Vind het alleen wel apart dat dit na 1,5 week gebeurd en ook omdat ze de kinderen echt niet dagelijks ziet,baad het niet dan schaad het niet maar even naar de DA lijkt me toch een goed idee.

8. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

naar 1,5 week lijkt me niet
    me moeder heeft een oude maltezer (16) en die begint al te janken als een wolf op het moment dat we beide voor de deur staan maar is ook weer stil als mijn moeder dan weer binnen komt

9. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Lijkt me niet dat een hond 1,5 week later nog heimwee krijgt, als dit plotseling gedrag is zou ik eerder aan pijn denken, reageert hij niet gewoon op een sirene zoals van een ambulance ofzo? De hond van mijn schoonouders gaat huilen als een wolf bij alle sirenes.
    Likt hij ook vaak zijn bek? Dat is normaler honden gedrag bij pijn.

Share This Page