Dames, Het is misschien een beetje raar.. maar ik ben nu 8 weken zwanger en ik heb gister de 8 weken echo gehad waar een mooi kloppend hartje te zien was. Ik ben super trots. Maar ik loop tegen een stukje angst op.. ik durf geen orgasme te hebben omdat ik bang ben dat het een MA of MK veroorzaakt... ik verkramp altijd wel erg tijdens een orgasme door problemen met mijn spieren maar nu ben ik bang dat het kwaad kan en ik daardoor mijn kindje verlies.. Meiden die me gerust kunnen stellen of met de zelfde ervaring?
Wees gerust, een orgasme veroorzaakt geen ma of mk... Gewoon van genieten en het proberen los te laten.
Ik begrijp hoe je je voelt. Ik mocht de eerste 7 weken geen seks hebben van gynaecoloog wegens cyste en gezwollen eierstokken (allicht door de vele hormonenspuiten). Nu mag ik wel terug en vind het heel moeilijk om ervan te genieten of alle remmen los te laten. Ik denk dat het een kwestie is van jezelf gerust te stellen want elke verloskundige en gynaecoloog zegt dat je wel normale betrekkingen mag hebben en zeker ook orgasmes. We zijn beide nog pril zwanger, dus ik hoop dat eens dat "gevreesde eerste trimester" achter de rug is, ik meer op mijn gemak ben en het beter gaat. Succes!
Het veroorzaakt geen miskraam.. Alleen voelde het bij mij niet goed kreeg last van m'n buik op een gegeven moment. Zolang het goed voelt lekker doen
Kan geen kwaad maar kan wel kramp geven in t eerste termijn. Dat is volstrekt normaal. Niks om van te schrikken dus mocht je dat voelen.
Toen ik 6 weken zwanger was kreeg ik na een orgasme idd heel felle kramp. Heel beangstigend maar binnen 3 weken wordt ons meisje toch echt wel verwacht hoor
Ik heb hiervoor ook een MA gehad en was er nu dus ook heel erg bang voor, maar het kan echt geen kwaad! Het gaat tot nu toe bij mij ook goed gelukkig . Als het niet goed zit kun je daar niks aan doen, ook een orgasme kan daar niks aan veranderen. Wat wel "vervelend" is, is dat mijn baarmoeder helemaal hard/gespannen wordt na een orgasme nu, maar ook dat trekt weer weg na een paar min. ofzo.
Ik loop sinds deze zs bij een acupuncturist (na 1e consult ben ik toevallig zwanger geraakt). Hij raadt mij (dus niet iedereen) ten strengste af seks te hebben tijdens de zs. Ik geloof eerlijk gezegd niet echt dat dat het verschil zal maken, maar gezien mijn onderschrift volg ik het advies maar eens op.
Ik had alleen met een heel hoogzwangere buik echt last als ik een orgasme kreeg, een heel hoog libido als ik zwanger ben ( Oh nu snap ik waarom manlief toch nog een derde wilt! ) maar hoogzwanger, ohh dat voelde toch vervelend...
Het kan geen kwaad, merk alleen dat het eerste trimester mijn libido compleet weg was en nu nog steeds niet actief. Een orgasme kan geen kwaad. Wel kan je bij seks iets bloed verliezen omdat het beter door bloed is, geen stress als je iets bloed ziet dus.