Hoe zouden jullie hier mee omgaan? Inmiddele ben ik 18 weken zwanger van de 2e, tot gisteren voelde ik me eigenlijk heel erg goed.. gewoon de standaard kwaaltjes als gevoelige borsten en wat last van trekkende banden.. Afgelopen weekend veel geklust in huis, en daardoor kreeg ik wel last van mijn rug.. en toen ging ik gisterochtend finaal door mijn rug.. Het is nu zo pijnlijk dat ik bijna niks kan, niet bukken, mijn zoontje niet tillen, niet autorijden.. Ik ben door de huisarts doorverwezen naar de bekkenfysio omdat ze dacht dat het mogelijk ook met mijn bekken te maken heeft, moet rustig aan doen en slik nu 3x 2 paracetamol tegen de pijn. Voor morgen heb ik mij afgemeld op mijn werk.. ik werk diensten van 9,5 uur en het is dan eigenlijk de hele dag opstaan en weer zitten.. (opstaan vanaf de bank voelt alsof er een mes in mijn rug word gestoken). Ik merk dat die lange werkdagen in combinatie met een peuter me sowieso zwaar gaan vallen, ook omdat er vaak weinig ruimte is voor pauze (ik weet dat ik daar recht op heb, is alleen soms moeilijk te realiseren) Vanavond heb ik een afspraak bij de gynaecoloog, ik loop daar omdat ik in de vorige zwangerschap behoorlijke zwangerschapsdiabetes heb gehad en de kans op herhaling groot is. Morgen moet ik waarschijnlijk de suikertest weer doen, en ik vermoed (doe afentoe zelf een vingerprikje) dat het weer zo ver is. De vorige zwangerschap heb ik fulltime gewerkt tot 36 weken, ik werd met 38 weken ingeleid. Maar dat viel me zwaar.. en als nu blijkt dat ik ook bekkenproblemen heb, ik weer insuline moet spuiten en dat in combinatie met weinig pauze en minder rust thuis, ben ik eigenlijk geneigd om te zeggen "ik ga 50% werken". Is dit reeel?
Jeetje wat heftig! Voor nu lijkt het me 100 procent ziek. Van daaruit kan je dan mogelijk weer opbouwen. Je kunt dan altijd zien waar je op uitkomt, maar 50 procent zou ik niet gek vinden... Ligt natuurlijk aan je klachten. Sterkte!
Ik denk dat je nu eerst maar eens helemaal thuis moet blijven tot je rug okay is. 50% zou voor mij nog teveel zijn, ik red het huishouden en mn gezin net. 3 uur op een dag, om de dag zou bv ook fijn zijn. Maar dat moet volgens mij via de bedrijfsarts.
Ik zou idd met de bedrijfsarts overleggen om zo samen tot een goed plan te komen. Veel mensen zijn geneigd om tóch teveel te doen 😉
ik zou eerst kijken wat de fysio zegt, als het echt door je bekken komt is 50% misschien al te veel. Is het puur door het tillen kan je straks misschien wel terug naar 80% ofzo. Al lijken dagen van 9.5u mij wel heel pittig en je kan ook met 34 weken stoppen he
En kan je gynaecoloog ook advies geven? Bij mij vorige zwangerschap heeft de verloskundige mij een briefje meegegeven , dat was wel fijn. Ik kreeg daarna ook wel afspraak bij bedrijfsarts, moet volgens mij als je (deels) bent ziekgemeld
Ik vermoed dat je met zwangerschapsdiabetes en en peuter thuis en nu rug bekken problemen 50 % werken echt te veel is. Dus sowieso 100% thuis totdat je rug bekken onder controle zijn en dan boventallig werken hooguit 20/30 % van je tijd, als dat al een optie is volgens de artsen.
Ja ik ben het er ook mee eens dat je voor nu beter even helemaal kunt stoppen met werken. Ik denk dat met 50% werken de klachten niet (snel) zullen verdwijnen. Ik heb tijdens mijn verlof rugklachten gekregen en merk het meteen als ik een dag teveel doe. Nou kan ik meteen rusten, maar als je aan het werk bent is de neiging natuurlijk groter om toch nog even door te gaan. Zodra de rugklachten weg of sterk verminderd zijn kun je altijd nog bekijken wat haalbaar is qua werk. Succes!