ontslagen.

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Behappy, 24 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Behappy

Behappy Niet meer actief

zo wil ff mn ei kwijt hoor ..
    vandaag te horen gekregen dat ik ontslagen ben..
    was leerling dus ook mn opleiding gelijk stop gezet.. :(
    voel me er echt rot door..
    en stress me nu ook erg, omdat we alleen op t salaris van mn vriend t zeker niet gaan redden .. :(

op een ww heb ik volgens mij geen recht..en op een of andere andere uitkering ook niet..
    dus ben al begonnen met soliciteren.. maarja of ik nu nog word aangenomen.. hopelijk of gauw een uitkering of een baan anders gaat t erg lastig worden allemaal :(

zo dat moest er ff uit.
    liefs from here :)

2. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Wat rot zeg.
    Waarom ben je ontslagen?

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Waarom zou je geen recht hebben op ww? Hoe lang heb je daar gewerkt? Als ik jou was zou ik gewoon even contact opnemen met het UWV.

4. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Wat is de reden dat je ontslagen bent?
    Weet je werk dat je zwanger bent? In principe heb je dan ontslagbescherming. Miss kan school je helpen met een oplossing

5. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    @Be ik las in de novemberclub dat je had geschreven dat ze het op niet goed functioneren hebben gegooid, terwijl ze het alleen over je zwangerschap hadden.

Als het om het functioneren ging, hadden ze je eerder hierop gewezen en een plan van aanpak afgesproken?? Als ze je daarop niet eerder hebben gewezen dan is dat niet juist.

Als je het gevoel hebt dat je ontslagen bent vanwege je zwangerschap, zou ik juridische hulp inschakelen. De 1e afspraak bij juridisch loket is gratis, dus kan je altijd daar informatie inwinnen.

Sterkte

6. Behappy

Behappy Niet meer actief

thanks voor de tip..
    Maar omdat ik BBL doe en dus leerling was heb ik niet zoveel rechten als een "gewone" medewerker..
    Mijn functionerings gesprek is verschoven van maart tot juni
    omdat ik half januarie ernstig ziek ben geworden.
    Ben sinds half April weer volledig herstelt maar ze
    vonden dus ook dat ik te lang ziek was en dat ze "me wilde beschermen" omdat de baan erg zwaar is blabla bla

@ww ik ben leerling dus weet niet helemaal
    hoe dat zitaar ben in september
    aangenomen bij de instelling .. dan moet e de eerste 2 maanden naar school & in november echt begonnenet werken..
    dus heb volgens mij recht op nothing..

7. Behappy

Behappy Niet meer actief

mnonc- school heeft er verder niks mee te maken .. de zorginstelling
    betaalde school ect. dat
    is dus per direct gestopt
    en moet mn boeken inleveren ..

8. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Wat een rot situatie zeg.
    Mag ik vragennhoe oud je bent?

9. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Toch zou ik als ik jou was, zoals lucrecia zei, uitzoeken wat je kunt doen. Want ze moeten bewijs van het niet goed functioneren hebben en als leerling zijnde heb je vrijwel dezelfde rechten (mij wouden ze ontslaan omdat ik niet in het team pas en mn werk niet goed deed, heb er een advocaat opgegooid en die zei dat ze me niks konden maken en t/m einde contract aan me vastzitten)

Deel Deze Pagina