Extreem misselijk. Ziek melden?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Leintje, 6 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leintje

Leintje Nieuw lid

6 mrt 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ik ben nu 8 weken zwanger en ontzettend misselijk! De hele dag en nacht. Bij mijn vorige zwangerschap was ik ook continu aan het overgeven, hield sommige dagen geen slokje water binnen. Ben toen zo'n 7kilo afgevallen. Nu moet ik nog niet overgeven en voer de hele dag strijd met eten en drinken om maar wat binnen te krijgen en houden. Ben ondertussen al 5kilo lichter. Ik heb mij vandaag ziek gemeld maar voel me daar nu al weer schuldig over. Toch kan ik alleen op de bank liggen terwijl mijn zoontje een beetje ronddartelt. Zodra mijn man thuis is vetrek ik naar mijn bed. Zijn er meer met deze ervaringen? Ik voel me zo'n aanstelster en vind eigenlijk dat ik weer aan het werk moet. Maar ik red het gewoon niet.....

2. Behappy

Behappy Niet meer actief

ik vind t niet raar om je ziek te melden hoor !
    ben zelf niet misselijk maar heb ontzettende last van mn buik..en heb me ook ziek gemeld..
    mn kleintje gaat voor toch?

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

Je moet doen waar je je goed bij voelt! Zelf ben ik 16 weken 24uur per dag misselijk geweest maar ik was juist blij dat ik ''moest'' gaan werken dan had ik afleiding en kon ik er minder mee bezig zijn.

4. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik ben zwanger van de tweede en bij beide zwangerschappen extreem misselijk geweest. Bij de eerste ben ik gewoon door blijven werken. En dan kon ik 's avonds niks meer. Van sommige dagen kon ik me niks meer herinneren, zo beroerd was ik. Achteraf gewoon achterlijk van mezelf dat ik ben door blijven werken.
    Bij de tweede zwangerschap mezelf voorgenomen nu wat eerder aan mezelf te denken. Ik werd al snel misselijk, en heb ook meteen op het werk verteld dat ik zwanger was. Na de eerste keer overgeven heb ik mezelf ziek gemeld. Ik heb een aantal weken niet gewerkt, daarna een tijdje halve dagen. Hulptroepen (papa en oma's) ingeschakeld voor de opvang van onze dochter als ze niet naar het kdv ging.

En deze zwangerschap is een stuk beter gelopen. Ik was wel veel ziek en misselijk, maar veel beter te handelen dan bij de eerste. En mijn verklaring is dat ik het nu al meteen rustiger aan heb gedaan.

Ik zou dus zeggen.. Meld je ziek (of ga iig halve dagen werken). En wees wel open en eerlijk naar je werkgever, ik weet niet of hij/zij al weet dat je zwanger bent?

Succes ermee!

5. Lala84

Lala84 Lid

13 jul 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook ontzettend misselijk, gelukkig niet met heel veel overgeven. Ik kan echter bijna niks eten, ik heb erge buikpijn en voel me gewoon ziek. Als ik alleen al de trap op of af loop ben ik uitgeput. Ik zit dus al de hele week thuis en voel me ook ontzettend schuldig. Ik heb het nog niet verteld aan mijn baas, maar wil dat ook wel doen. En mijn collega's zullen zich ook wel afvragen wat ik heb, maar ik wilde eigenlijk nog niet dat iedereen t al weet. Dilemma...
    Ben nu 2 kilo afgevallen, moet over 1,5 week voor t eerst nr de verloskundige

6. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Je werkgever krijgt jouw ziektekosten vergoedt door het uwv, mits je bij je ziekmelding vermeldt dat je ziek bent door zwangerschap. Ik weet eigenlijk niet of dit ook met terugwerkende kracht geldt..

Beterschap!

7. Leintje

Leintje Nieuw lid

6 mrt 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. Ik heb het al wel eerlijk verteld aan mijn baas. Ik was toen nog in de veronderstelling dat ik het wel zou redden als ik hier een daar een uurtje verlof op zou nemen (4 uur reistijd op een dag, dus wel erg lange dagen). Maar ik ben gewoon helemaal op.... Ik heb mezelf beloofd dat ik deze zwangerschap beter voor mezelf zou zorgen en doe dat nu dus ook. Maar dat neemt het schuldgevoel niet weg. eigenlijk komt het er vooral op neer dat ik bang ben dat mensen me een aansteller vinden.

8. Leintje

Leintje Nieuw lid

6 mrt 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik gewacht met vertellen. Maar de mensen om me heen werden heel ongerust over mijn gezondheid. Ze zagen me in korte tijd heel veel afvallen en ik zag er gewoon niet uit. Ze spoorde me aan om een second opion bij de dokter te vragen etc. Ik had daarom ook besloten om het nu eerder te vertellen.

9. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Hier bij beide zw.schappen ziekenhuisopname en sondevoeding en de tweede keer kon ik de eerste 20 weken niet voor mijn kind zorgen en dat is door anderen gedaan. Ik lag hele dagen op bed met sonde en spuugbak. Werken kan dan gewoon niet. Ik ben ziek gemeld en het UWV was welwillend en bereid hier aan mee te werken.

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ziekmelden om deze reden is zeker geen luxe! Als je nu niet zwanger was geweest met dezelfde symptomen dan had je je toch ook ziek gemeld?
    Ben je al bij de huisarts geweest? Wellicht kun je met medicijnen wat verlichting vinden, tevens wel handig om je urine op ketonen te laten checken. Uitdroging is een reeel gevaar als je veel overgeeft en weinig drinkt en dat is niet goed voor de baby en niet goed voor jou.

Overigens kan het zijn dat je symptomen thuis minder zijn dan op werk, dat gebeurt vaak omdat je thuis meer tot rust komt en meer rust kunt nemen. Veel vrouwen hebben alleen daarom al het gevoel dat ze zich aanstellen (want het valt toch mee...) maar de 'ergheid' van de symptomen thuis zegt niets over de 'ergheid' van de symtomen op werk.

Deel Deze Pagina