Hallo Ik ben nu bijna 6 weken zwanger, en net als iedere vrouw als de dood dat er wat mis zal gaan! en nu ga ik ook nog eens over 3 weken, 20 oct, naar Amerika vliegen voor 10 dagen. Ik weet dat vliegen in de eerste maanden niet zo erg is, want ik ben dan pas 2 maanden (rond 9 weken pas) maar ja, dat is nog wel de kritieke periode en ben nog niet naar de VK geweest. men vertelde mij dat ik toch een zwangerschaps kaart moet halen zodat ze in amerika kunnen zien dat ik zwanger ben, of overal waar ik kom en het nodig is ze het weten. Is dit zo en zo ja, wat moet ik dan doen! Ik ga over 3 weken al weg en de VK had pas over 4 weken tijd, precies als ik nog in amerika zit. BVD Groetjes Nancy
Hoi Nancy, Als de verloskundige niet eerder tijd heeft, is dat niet erg. Het zou handig zijn om inderdaad een kaart te hebben maar dan gaat het voornamelijk om echo en bloedgegevens. Die staan er toch niet op na de eerste controle en bij veel verloskundige praktijken krijg je pas de tweede keer de kaart mee. Ik zou me daar dus niet druk over maken. Mocht je je niet lekker voelen en/of bloedverlies krijgen dan kan je altijd daar een ziekenhuis of dokter opzoeken. Het is dus handig om te weten waar je die kan vinden, dat je midden in de nacht er zo eventueel naar toe kan. Het hoeft niet. Veder denk en zorg goed voor jezelf, beweeg regelmatig de benen in het vliegtuig (iets grotere kans op trombose) en geniet er lekker van. Alvast fijne vakantie, groetjes, Japke