12 weken zwanger en nu al slecht slapen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ShallY, 14 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Echt, tot een week of 2 geleden sliep ik de hele nacht als een roosje. Ik moest er een paar keer uit om te plassen maar sliep daarna meteen weer.

En helaas tot een week of 2 geleden..inslapen gaat nog wel maar dan wordt ik rond half 2 wakker om te plassen en kan daarna niet meer slapen. We hebben een matras op een andere kamer liggen (sliep voorheen ook al vaak heel slecht en ging daar dan liggen zodat vriendlief niet wakker werd van m'n gewoel) dus ga nu dan ook maar op dat matras liggen en kan ik uiteindelijk toch nog een paar uurtjes slapen.

Sinds de warmte (valt nog mee, de echte zomer is er nog niet maar heb er nu al last van) is het helemaal bal. En nu krijg ik er ook nog een zere heup bij door het woelen en telkens van houding te veranderen. Dus lig al met m'n been opgetrokken op een kussen. Ik word er echt een beetje gek van.

Was om half 6 alweer wakker dus uiteindelijk half 7uit bed gegaan.

Jullie kunnen me denk ik niet helpen hoor, is meer een frustratie die ik even kwijt moet.

2. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    Ik ken het!

Al vanaf de 6e week oid moet ik er 's nachts uit om te plassen (tussen 2 en 3) en daarna kan ik niet meer slapen :(

Wat ik nu doe is maar weer even naar de woonkamer gaan en wat lezen en het na een uurtje weer proberen (en ik ben standaard tussen 5 en 6 weer klaarwakker en dan ga ik er maar uit).

Het is bijzonder irritant en vermoeiend.
    ik heb helaas ook nog geen oplossing gevonden!

3. SANne1987

SANne1987 Actief lid

11 jan 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar. Ben sowieso een super slechte slaper. Als ik iets in m'n hoofd heb kom ik niet in slaap.
    En nu heb ik natuurlijk de zwangerschap in m'n hoofd :-D.

Wat ik op een nacht gedaan had waren yoga-oefeningen. Gewoon gegoogld. Dit hielp wel.

4. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Nadat ik dit getypt had werd ik zo misselijk dat ik snel terug naar bed gegaan ben en nog even heb geslapen.

Eruit gaan doe ik inderdaad ook wel eens. Ik heb een volwassenenkleurboek en daar ga ik dan mee aan de slag, werkt wel ontspannend.

5. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
    Had ik ook. Ging even beter. Werd erger dan ooit. Leuk hè zwanger zijn ;)

6. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Wacht maar totdat je hoogzwanger bent ;) omdraaien in bed wordt net zo'n opgave als een walvis terug in de zee werpen, op je rug liggen kan niet ivm ademtekort, überhaupt wordt liggen lastig door het brandend maagzuur, je blaas heeft weinig ruimte (go figure ;) )... etc. Ik prijs de nachten dat ik langer dan 3 uur ononderbroken slaap en tegelijkertijd vervloek ik ze, want door mijn bekken- en heupklachten heb ik dan gelijk enorme pijn in de heupen....

Zwanger zijn is prachtig...... zo'n 90% van de tijd ;)

En ach, op deze manier ben je ook goed voorbereid en getraind voor het slaaptekort de eerste maanden tot een jaar na de bevalling. Win-win ;)

7. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Helaas geen tips, hier ook al tijden slecht slapen, begin zwangerschap vandaag 5 keer eruit voor de wc rusteloze benen laat van me bekken.
    Hier wordt het dus alleen maar erger helaas :(

8. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Haha blijeEi, moet even lachen om je berichtje hoor.

9. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Geeft niet... ;) zo erg vind ik het ook niet hoor, maar het is wél realistisch :p

Deel Deze Pagina