Hopelijk herkent iemand dit: Ik heb al een aantal maanden steeds terugkerende pijn in mijn linkerschouder. Soms is het zo erg dat ik de hele dag aan de paracetamol zit en er 's nachts niet op kan slapen. Vooral bovenhands werk zoals de was ophangen gaat soms niet van de pijn. Mijn dochtertje is nu 1 jaar en vrij sterk. Met verschonen en wassen gebruik ik mijn linkerhand om haar in bedwang te houden, met rechts maak ik schoon. Omdat de pijn zo nu en dan wegzakt, denk ik zelf dat het overbelasting is. Zijn hier mensen met dezelfde klachten (of gehad)? Graag tips/advies!
Ja en heb er weken mee gelopen. Toch aan de bel getrokken bij de huisarts. Kreeg ik een doorverwijzing voor fysio. Ik besloot het nog een week aan te kijken en toen was de pijn ineens over. Ik heb er nu regelmatig zo nu en dan last van maar niet meer dagen achter elkaar. En het ziet ernaar uit dat het overbelasting is.
Ik heb het chronisch gehad... heel erg vervelend... combinatie van stress, overbelasting, verkeerd belasten enz... Ik ben er nu eindelijk een paar jaar vanaf maar ik heb Fysio en cesar gehad... Nu voel ik het wel eens aankomen en dan let ik op mijn rust, kijk ik hoe ik loop (vaak verkeerd) en dan is het binnen een week weer goed.. En ik probeer genoeg beweging te pakken... dat helpt ook
Gaan sporten/fitness, wel op eigen niveau doen. Ik heb al jaaaaaaaaaaren (lees 15 jaar ofzo) last van m'n schouder, door slechte houding, stress/spanning e.d. Jarenlang fysio en cesar gehad. Nu ga ik sinds half jaar 2x per week naar de sportschool. Veel pijn gehad in het begin, maar ik heb voorzichtig doorgezet en vooral anders gebieden (rug/benen e.d.) sterker proberen te maken en tussendoor voorzichtig schouderoefeningen. Had ik deze stap maar eens eerder gedaan!!!!! Ik voel me stukken beter. De pijn is (nog) niet weg, maar ik voel me echt veel fitter. Dus mijn tip is dus: ga 2x per week naar de sportschool: fitness!
Heel herkenbaar. Ik noem het mijn baby schouder. Draag jij ook voornamelijk op links? Wat houdt je tegen om eens langs een fysio te gaan? Hij/zij heeft vast goede oefeningen voor je.
Heb ik ook gehad in de baby-dreumesperiode. Was een slijmbeursontsteking, door overbelasting. Ik heb er veel en lang last van gehad en uiteindelijk via de orthopeed medicatie gekregen, wat vrij snel werkte. Heb het niet lang hoeven slikken,het hielp goed en snel! Ik kon er ook met geen mogelijkheid op liggen, slapen was een drama... Ik heb bewust geen fysio gehad, omdat bij mij een soort haakje, extra stukje bot, aan mijn schoudergewricht zit en als ik daar oefeningen mee doe, haakt dat steeds in spieren en pezen en wordt het alleen maar erger... Vandaar bij mij meteen de stap naar de orthopeed.
Ik heb er ook last van gehad toen mijn meiden klein waren, door het dragen etc. Ook stofzuigen met een te lange stang kan bij mij pijn veroorzaken in de schouder. Schouder ontzien hielp bij mij het beste.
Nu ik er over nadenk draag ik idd veel op links... Maar ik heb besloten volgende week toch even langs de ha te gaan, tenzij het natuurlijk weer wegebt...
Doe je verstandig!! Het kan een ontsteking of overbelasting zijn,maar ook met overbelasting moet je uitkijken. Even simpel rustig aan doen is er voor ons vrouwen niet echt bij . Hoop dat je je weekend goed doorkomt!