stopweek van de pil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door dorisn, 29 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Binnenkort ga ik weer stoppen met de pil en dan hopen we op een 3de wondertje.
    Nu slik ik de pil regelmatig door, maar ik vraag me ineens af of dat wel handig is ivm ontpillen straks.
    Het plan is om in juni/juli te stoppen.
    Moet nog 4dagen van deze strip.

Eigenlijk best gek dat ik daar nu zo aan twijfel. Vorige 2keer geen last van gehad.

Bedankt alvast.

2. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou het eigenlijk niet weten, maar mijn gevoel zegt van niet.volgens mij moet je sowieso ontpillen. Een stopweek geeft ook geen echt mensturatie dus volgens mij helpt het niet met snel je cyclus on track krijgen. Maar ik heb er geen verstand van, maar doorslikken lijkt mij geen probleem. Je kunt ook nu stoppen en condooms gebruiken, dan is in juni/juli alles misschien wel weer ingeregeld...

3. FamilieS

FamilieS Lid

20 nov 2013
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik slikte de pil ook altijd door, en ik was nog geen maand verder en ik had al een licht positieve test in handen! Dus dat ontpillen zegt ook niet altijd alles, het is gewoon afwachten!

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het doorslikken van je pil (dus het niet invoegen van een stopweek) heeft in mijn ogen geen invloed op je evt cyclus zonder pil cq op ontpillen. Mijn zusje heeft, op doktersadvies zelfs, eigenlijk altijd haar pil doorgeslikt en dan ieder half jaar zo ongeveer een stopweek ingelast. Beide keren binnen drie a vier rondes zwanger.

Deel Deze Pagina