Hoi, Ik vraag me af hoe anderen uitstapjes plannen. Gaan jullie vaak op bezoek bij anderen of komt het bezoek vaker naar jullie? Ik vind het namelijk best lastig om met onze dochter overal naartoe te gaan. Ik geef borstvoeding en wanneer ik gevoed heb en alles klaar heb om te vertrekken zijn we vaak drie kwartier tot een uur verder. Dan nog in de auto en tegen die tijd dat we ergens zijn is het voor haar eigenlijk al weer tijd om te slapen. Als we haar dan uit de maxicosi halen is ze onhandelbaar en haar in de maxicosi laten liggen is ook niet altijd een optie omdat ze dan alsnog wakker wordt en gaat jengelen. Wanneer we onderweg blijven en met haar rond wandelen slaapt ze. Mijn vraag is dan ook of meer baby's hier last van hebben? En hoe doen jullie dit? Vanaf de de geboorte is ze al een kleine drukte maker. Ze wordt ook ingebakerd. Slapen in een reiswieg heeft ze nooit echt gedaan, in de box slapen ook niet. Ze gedijd dus het beste ingebakerd in haar eigen bedje. Ze is nu bijna 12 weken oud.
Hoi, Ik geef ook BV en Hier slaapt zoonlief heel goed in maxi cosi, ook er even uithalen is geen probleem. En in de kinderwagenbak slaapt ze niet? Of bedoel je daar reiswieg mee? Ook even wakker liggen in de maxi cosi of kinderwagen wil ze dus niet? Dan wordt het erg lastig, je moet er toch wel even uit kunnen!
Ik bedoel de kinderwagebak. Vaak zitten we tegen het einde van de voeding aan. Het is dan hopen dat ze blijft slapen. Als ze dan namelijk wakker wordt, is ze moeilijk te troosten. Wanneer we met haar op bezoek gaan en wee zitten op het moment dat ze eigenlijk normaal gesproken in slaap valt wordt ze onhandelbaar. Ze moet eigenlijk slapen. Wanneer we wandelen en ze valt in slaap en we blijven lopen is het ook goed, maar wanneer we weer thuis komen wordt ze meteen wakker e gaat ze weer huilen. Ik ga dus vaak maar een keer weg en probeer zo te plannen dat ze net tegen het moment aan zit waarop ze normaal gaat slapen en ben dan vaak een uurtje of twee onderweg. Ik kan dus alleen winkelen of naar de supermarkt of iets dergelijks. Op bezoek bij iemand gaat dus niet, want wakker worden is een drama
Wil ze niet slapen in een draagdoek? Dan zou je haar op visite bij je kunnen houden, terwijl ze toch slaapt. Mijn oudste sliep ook vaak gewoon in mijn armen trouwen, gewoon op schoot, dus ergens op visite was niet zo'n probleem. Geldt eigenlijk voor de jongste ook wel. Maar als dat niet werkt voor je dochter dan nodig je mensen toch idd gewoon bij jou uit? Ik vind het zelf iig nooit raar om als er ergens een baby is dan eerder daar af te spreken. Thuis hebben mensen alle spullen bij de hand en een eigen bedje.
Vandaag was ons programma zo: 7.30 fles, hierna heeft ze flink wat gekeuveld in bedje 8.30 uit bed gehaald, direct boodschappen doen 10.00 terug en op bed 12.00 wakker en fles, direct hierna in de auto en op visite 14.00 op terugweg in auto in slaap gevallen Als ik wat langer wegga, bijv op visite, dan neem ik een draagzak mee, daarin slaapt ze wel. Verder alles klaarzetten van tevoren. Het scheelt wel dat ik flesvoeding geef, dat kan ik gemakkelijk mee nemen. Maar vaak plan ik de uitjes ook wel, ik wil haar niet overprikkelen. Ik moet wel zeggen, hoe vaker ik met haar wegga, hoe sneller en gemakkelijker het gaat. Ze went er ook wel aan om op andere plekken te slapen, bijvoorbeeld bij onze ouders. Maar ja, soms huilt ze hier ook weleens op visite. Tja.. hoort erbij
Ja het is een heel gedoe soms om op pad te gaan, maar ik blijf het toch maar gewoon doen... Soms valt het mee en soms valt het tegen! Wij zijn vandaag de hele dag naar de dierentuin geweest en mijn baby van 12 weken deed het super.... Maarr bijvoorbeeld donderdag was ik de hele dag met m thuis en toen hadden we een baaldag met heel veel huilen en weinig slapen. Hier maakt het soms weinig uit dus of ik nu wegga of thuisblijf Maar ik had het probleem veel sterker bij mijn oudste, die sliep ook nergens. Mijn tips om het makkelijker te maken: - niet meteen weggaan na een voeding, maar pas als je kindje een poosje gespeeld heeft en moe is en in de auto in slaap kan vallen - zorg dat je alle spullen al ingepakt hebt als je kindje nog slaapt - neem een draagdoek mee - gewoon op pad blijven gaan zodat jij en je kindje er steeds beter in worden!
Wij nemen de kleine overal mee naartoe vanaf het moment dat ze 1 week oud is. Als ze er last van heeft (dus mopperd en neit wil slapen) gaan we gewoon weer naar huis. Wij hebben altijd campingbedje mee waar ze in kan slapen. Ik geen ook borstvoeding dus voeding ook altijd bij en ik voed haar gewoon daar waar ik ben. Het is een heel gedoe omdat je veel mee moet sjouwen maar anders kom je nergens. Het fijne van borstvoeding is juist dat je haar overal kan voeden. Als ze bijvoorbeeld der slaap niet kan pakken voed ik haar even en is ze zo vertrokken, dan op schoot of in campingbedje verder slapen.
Hier ook zo, ze wil alleen in haar eigen bedje slapen. Niet in reiswieg, box of in mijn armen. Ze is nu 4 maanden en na een uur is ze alweer moe dus tussendoor snel iets ondernemen gaat ook niet. Ik probeer er nog wel op uit te gaan maar zit bijna altijd met jengelig kind dus lang weg nooit vaker dan 1x in de week. Idd pas gaan als ze even wakker is zodat ze bijv. in de auto kan slapen, maar onze dochter vind dat vaak niet voldoende. Ach, ik ga er wel weer vaker op uit als ze meer een schema heeft of langer wakker kan zijn.
Ik herken het. De eerste weken vond ik het al moeilijk tijd te plannen voor de hond uit te laten. Laat staan boodschappen of visite. Naar verloop van tijd sliep mijn zoontje wel in de draagzak met het slaapkapje omhoog. (anders blijft hij om zich heen kijken). En liep ik weer kilometers met de hond en daarna zo door naar de supermarkt. De kinderwagen nam ik mee om vol te pakken met boodschappen en hier kon zl ook weer in als hij wakker werd. Nu is hij (nog) vaker wakker en doen we boodschappen en visite in wakkertijd. Jij zal ook een weg vinden. Hou er rekening mee dat schemas niet van lange duur zijn!
Ik herken je verhaal wel. Het is een heel 'gedoe' ook om met zo'n kleintje ergens naar toe te gaan. Je moet er gewoon even handig in worden en plannen. Ik heb ervaren dat plannen het belangrijkste is. Alles van tevoren klaarleggen zodat je direct na de voeding weg kunt, scheelt al een hoop. Ons meisje huilde toen ze 12 weken erg veel en vaak. Het was: óf ze sliep, óf ze huilde. Slapen deed ze thuis goed, maar zodra we inderdaad ergens op visite gingen en ze wakker was was ze altijd erg jengelig en huilerig. Vervelend, maar hoort erbij, baby's huilen nu eenmaal. Ik zie het trouwens wel als een voordeel dat je BV geeft. Kun je je kleintje niet aanleggen als ze jengelig wordt of gaat huilen?
Ik heb vanaf het begin een bepaald ritme waarbij ze tussen de middag en savonds op een bepaalde tijd in haar bed ligt, en de twee vakken ertussen is ze wakker of slaapt ze bij mij, in de wagen, draagdoek, op schoot enz. In die twee vakken kan ik redelijk goed weg of onderweg. Fles neem ik evt mee om ergens ander te geven 😊, thermosflesje en koud water om te mengen. Werkt hier heel goed, ze houd van regelmaat en ritme!
Hoi, ik neem ons kindje vanaf het begin overal mee naar toe. Hiermee bedoel ik vanaf 8 dagen en variërend van uiteten, winkelen, weekend weg, familiebezoeken van een dag enz. Soms gaat het super goed en soms niet... Ik probeer wel altijd zo goed mogelijk z'n gewone ritme na te bootsen. Bijvoorbeeld onder het winkelen als hij moe wordt na z'n fles inbakerzak aan, lakentje over de wagenbak en slapen. Is hij weer wakker, zak uit enz. En ik heb altijd een draagdoek in m'n kofferbak omdat ik bijna zeker weet dat hij daar mocht het nodig zijn altijd rustig in wordt. Verder begrijp ik je goed, want soms is het maar ren en vliegwerk en denk ik waarom doe ik dit mezelf aan. Maar het gaat ook vaak zat goed en zo krijg je van zelf meer handigheid en zelf vertrouwen.