Veel vrouwen bewaren te kleine kleding

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Babyengel, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 'Veel vrouwen bewaren te kleine kleding'

AMSTERDAM – Tweederde van de vrouwen bewaart te kleine kleding in de hoop er later weer in te passen.

Dat blijkt uit een onderzoek van een kledingverzamelfonds.

Een kwart van deze vrouwen bewaart de kleding omdat ze de rokken, jurken en jeans te duur vinden om weg te gooien, aldus Daily Mail. Tweederde van alle vrouwen hoopt die te kleine kleding ooit weer te kunnen dragen. Vooral jeans en kleding voor speciale gelegenheden zijn populair.

De voornaamste reden voor het bewaren van de kleding is het wisselend gewicht van de vrouwen. Een kwart van de vrouwen geeft toe wel vier verschillende kledingmaten te hebben gehad over de afgelopen paar jaar. Een op de twaalf vrouwen heeft de verscheidene maten nog steeds in haar kast hangen.

Volgens psychologe Linda Papadopoulos is het bewaren van kleding eerder pijnlijk dan goed. “Ik adviseer vrouwen die te kleine kleding bewaren deze weg te geven aan kledingfondsen. Het is beter om iets weg te geven aan mensen die het wel nodig hebben, dan kleding te bewaren die je waarschijnlijk zelf nooit meer zal dragen.”

Bron: 'Veel vrouwen bewaren te kleine kleding' | nu.nl/vrouw

En, doen jullie dat? Ik heb zelf amper kleding die ik niet meer pas. Heb al jaren dezelfde kledingmaat. Ik heb wel een broek die ik te klein gekregen heb, die heb ik laatst uit mijn kledingkast gehaald en weggedaan. Ligt anders toch maar in de weg. Ik heb wel mijn zwangerschapskleding en post-bevallingskleding bewaard. Voor het geval ik die ooit nog nodig heb. :cool:

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik heb wel nog oude broeken in de hoop dat ik ooit nog afval :)

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Schuldig :p.

Ik bewaar overigens ook de kleding die mij nu te ruim zit :D. De zwangerschapskleding bewaar ik dus ook.

Maar alleen de kledingstukken die ik nog leuk vind, de overige gaan de deur uit.

@Babyengel, hier hoop ik dat je een brusje mag gaan krijgen voor je 2 lieve schatten.

4. We geven de moed niet op Berte, dank je wel ;)

Caruli.. denk je dat het gaat lukken? :D

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Babyengel: het zou me best wel eens kunnen lukken, heb geboeg overtollige kilo's...
    Als ik zwanger ben val ik af en niet kom ik aan..
    Wou dat ik tijd had en oppas om te kunnen gaan sporten, dan gaat het wat beter he ;)

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik deed het tot voor kort wel, maar heb laatst aan mezelf moeten toegeven dat ik toch écht écht écht nooit meer in die jeans met maatje anorexia ga passen. Dus ik heb mijn kast grondig opgeruimd.

Alleen mijn zwangerschapskleding heb ik wel bewaard, terwijl ik overal loop te beweren dat ik geen tweede meer wil...hmmmm...;)

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja ik doe het ook

En ik denk er ook echt weer in te passen over...eeeh een jaar :D

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik heb ook zo'n doos kleren maar ben een jaar én een zwangerschap verder dus gaat 'm niet weer worden vrees ik ;) ...zat er toevallig van de week aan te denken, om die doos uit te mesten.

9. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik heb een paar kledingstukken die me te klein waren!

Maar die passen nu...jippie en ik ga voor nog meer kilo;s.

De grote kleren bewaar ik niet, misschien niet zo slim, maar ik zie het als motivatie, ik verkoop kleding op mp en geef aan mijn schoonzus waarvan ik denk dat ze het leuk vind (ze zeg het wel eerlijk hoor hihi) die graag wil afvallen en hoop dan weer in mijn kleding te passen.
    Ik ben nu van maat 50 naar 46 ongeveer. Ben er dolblij mee.
    gr brenda

10. Within

Within Niet meer actief

Ik heb ze een paar weken geleden toch echt weggegooid. Heb wel maatje 34/36 maar ik ging toch echt niet meer in een paar broeken en truitjes passen...

11. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

quilty .....!!

ja ik bewaar te kleine kleding .......

nu had ik altijd maat xxs en xs.... later xs en s .... deze heb ik wel weggegooit, ik kom daar echt noooooit meer in,

sommige sjes heb ik nog bewaard maar de M heb ik nog wel bewaard,

ik ben nu bezig met afvalling, dus ik hoop dat ik mijn L binnenkort een keer de deur uit kan doen en ik weer in de M pas.

12. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Mijn kast is te triest voor woorden, als ik de kleding wegdoe, die ik niet meer pas hangt er niks meer denk ik haha.

Wordt toch echt eens tijd om flink te ruimen en de dingen die er al jaren liggen, weg te pleuren

13. Daarna is je kast leeg en kan je mooi nieuwe kleding kopen in de goede maat! :D

14. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier ookschuldig! Maaaaarrrr, ik heb nu nog een halve vuilniszal met te kleine kleding tov vorig jaar toen er nog drie volle zakken stonden. Ik ben weer begonnen met lijnen en dus hoop ik over een paar maanden geen te kleine kleding meer te hebben.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Schaf een hometrainer aan, kan je 's avonds gaan fietsen. Doe ik ook, als het straks 's avonds nog licht is ga ik weer hardlopen. Maar mijn man is bijna elke avond thuis, jouw man niet vermoed ik?

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Ik bewaar ook kleding die erg mooi is en te klein is en met resultaat, want afgelope zomer pastte ik weer in een broek die ik al 2 jaar niet meer aan kon, nadat ik 18 kilo was afgevallen. Helaas van korte duur door de zwangerschap, maar toen kon ik het, dus kan ik het straks nog een keer. Is voor mij ook wel een stimulans hoor.

17. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik ook!

Ik schommelde heel erg met mn gewicht, en elke keer nieuwe broeken, of dat TE leuke shirtje, weggooien vond ik ook zo zonde.
    Met als gevolg dus een volle doos maatje "TK", Te Klein.... :)

18. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Zolang ik nog aan het afvallen ben en mijn einddoel nog niet heb bereikt,gooi ik mijn te kleine maar mooie kleding niet weg.
    Als ik straks wel mijn streefgewicht heb behaalt en er zit kleding tussen die ik nog steeds niet pas dan gaan deze wel weg.

19. puna

puna Bekend lid

23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    heb denk ik ook 4 maten in mn kast liggen. Ben 2 jaar terug 30 kilo afgevallen en door mn zwangerschap weer 30 aangekomen. Nu moet ik er nog 5 af en dan kan ik eindelijk weer in een maat 40. De te grote kleding bewaar ik voor als ik ooit weer zwanger ben of ben geweest.

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jawel en ik ben blij toe... want ik pas nu weer een maat kleiner en hoef geen nieuwe broeken te kopen. Ik ben wel een echte jojo. Maar ben wel van plan als ik straks op gewicht ben alle te grote kleding weg te gooien.

Deel Deze Pagina