Zwager en schoonzus willen komen logeren...HELLUP!

Discussie in 'De lounge' gestart door Aegyo, 12 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rums

rums Niet meer actief

Hahaha hilarisch!

Sorry meer niet toe te voegen (A)

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nou, ik vind het al knap als je een veganistische maaltijd neer kan zetten hoor! Waar je ook een paar uur voldaan van bent.

Wij hebben dat met schoonouders. Zo anders. Maar laten ons wel in onze waarde.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Qua eten maken zou ik er wel rekening mee willen houden. Ik heb best respect voor zo'n levensstijl...hou bv ook rekening met moslims oid.
    Maar verder nee dat is hoe je leeft met auto en kruimeldief e.d.

4. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    M'n schoonouders komen ook geregeld logeren (wonen ver weg). Dan vind ik het lullig om m'n zwager en schoonzus af te wijzen.

Manlief probeert het nu zo te regelen dat we met z'n allen een weekendje naar zijn ouders gaan. Die wonen heel groot, met meer dan genoeg ruimte. Dan kunnen we toch samen zijn als familie, maar ook gepaste afstand houden :p

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Zo dan! Dat doet me behoorlijk denken aan mijn stiefschoonmoeder. Ook extreem mileu bewust, die ons even alles zou vertellen hoe we dingen moesten doen. Dacht het dus ff niet!

Ik zou gewoon zeggen dat ze welkom zijn om te logeren (voor 1 of max 2 nachten), dat ik rekening houd met vegetarisch eten, en dat ze verder niet overal over moeten lopen zeiken. Zij mogen zich ook aanpassen als ze bij jullie komen, net als jullie dat bij hen doen.

6. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.557
    666
    113
    :( Lekker respectloos. So what dat ze veganistisch zijn. Hun leven, hun keuzes. Hebben ze echt geen klap van de molen voor nodig.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

:$ Er leven heeeeele volksstammen zonder auto! Met een fiets kom je een heel eind en anders heb je behoorlijk goed ov in Nederland.

OT: aangeven dat jullie erg blij zijn dat ze komen, mits ze zich wel aan jullie regels en gedragingen houden. Idd kun je de tv uitlaten, en korte stukken lopend of fietsend doen. Dat je vegetarisch kookt spreekt voor zich in al je gastvrijheid, maar dan houdt het verder inderdaad ook op. Als jjij de kachel een graad hoger wil zetten doe je dat, net zoals een plastic fles water in de koelkast.

8. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Rauwe veganisten? Hoe smaken die?;)

Ze eten dus geen dierlijke producten en geen gekookte sla. So what?
    Kan je toch je best doen? Als ik vegetarische vrienden te eten krijg, schotel ik ze ook geen boeuf bourguignon voor. Jee, moeilijk hoor, die ene keer.

9. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ongeacht of ze het goed bedoelen, afkeurend doen over elkaars levensstijl vind ik niet zo netjes als je op bezoek bent.
    Ik denk dat je het eerlijk tegen ze moet zeggen. Ook dat je je best wilt doen om je gastvrij op te stellen, maar dat jij een andere levensstijl hanteert. En dat je zenuwachtig wordt van hun commentaar. Is het de broer van je partner? Wat zegt hij er van?

Ik ben ook vegetariër en stel het altijd op prijs wanneer mensen daar aan denken als ik daar eet. Ik vind het ook niet meer dan logisch wanneer mensen die op bezoek komen en een bepaalde eetgewoonte hebben dat je daar rekening mee houdt. Maar commentaar of mensen die je vertellen hoe je leven moet leiden daar krijg ik jeuk van.

10. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Zit je nou te trollen of...? :(

11. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    Bij Fullyrawkristina op youtube zie je veel rauwe veganistische recepten maar ik vind wel dat ze niet moeten bepalen of hoe je je leven wilt leven, dus als jij je verwarming hoger wilt doe je die gewoon hoger en die fles water daar heeft niemand anders over te beslissen

12. esme66

esme66 Niet meer actief

#32 esme66, 12 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 sep 2015
    Lijkt me een goede oplossing TS, ik hoop dat het geregeld kan worden.!

13. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Na de ervaring die je verteld zou ik zeggen, jullie zijn welkom. Maar dan zonder het gezeur over hoe wij leven. Als je hier komt hou je er maar rekening mee dat niet alles gaat zoals jullie doen. Dan is aan hun de keus.

14. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Het probleem zal niet dat veganistische zijn, maar het commentaar. Korte metten mee maken als het gebeurten er verder schiit aan hebben. Sommige mensen - of ze nu dit veganisten zijn of evangelisten of van die groene smoothie met chia zaad adepten - realiseren zich gewoon niet dat hun bekeerdwang aanmatigend is. Daar moet je ze op aanspreken. Keer op keer. Liefst, omdat ze hardleers zijn (of overtuigd van zichzelf, het is maar hoe je het noemt), met een vaste formulering.

Lieve Sjaak/Jorinde, ik hoor wat je zegt, maar ik denk daar anders over. Wij allemaal hier. We zijn blij dat jullie hier logeren, maar de lol gaat ervan af als jullie continu commentaar hebben op onze manier van leven. Wij proberen een goede gastheer te zijn, proberen jullie je dan als goede gasten te gedragen. Lukt dat niet dan zoeken we een andere oplossing waarbij we elkaar niet zo op de lip zitten.

En de korte versie: Sjaak, probeer je me nu weer te bekeren? Weet je nog dat we zeiden dat we daar geen behoefte aan hebben?

Volhouden.

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik zou een gesprek met ze aangaan. Ze vertellen dat je hun keuzes respecteert, maar het idee krijgt, dat zij jullie keuzes niet respecteren. Dat jullie een onaangenaam gevoel krijgen van bepaalde uitspraken, of van hun houding. En hoe jullie dit samen kunnen voorkomen.

Wat Lousaa zegt klinkt heel mooi!

Deel Deze Pagina