zwager word uitgezonden naar afghanistan

Discussie in 'De lounge' gestart door erlida, 11 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    meiden hoop niet dat jullie mij bedoelen met de opmerking, ze kiezen er zelf voor :) Lees dan maar effies mijn laatste berichtje ;)

2. aggi

aggi Actief lid

28 nov 2007
    224
    0
    0
    woonbegeleidster
    in het mooie noorden
    ik bedoel het in algemeen hoor dat het de eerste reactie van mensen is! en idd de beelden die je hier in nl krijg zijn nooit de juiste beelden die de mannen daar mee krijgen want ze laten altijd ander zien dan de werkelijkheid en verdraaien heel wat woorden en als er wat gebeurd wat niet zo erg is dan wordt het hier in nl erger gedaan dan het in werkelijkheid is

3. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    @ Bo20 het gaat om mijn zwager,niet om mijn man!haha.....

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier hetzelfde, de broer van mijn man die wordt aan het einde van dit jaar uitgezonden...

5. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ohh oke, dan heeft het minder betrekking op jou dus. Alleen maar beter toch? Je houdt je er wel mee bezig, maar niet dag en nacht zoals je bij je man zou doen. Toch succes gewenst.. Blijven zware maar ook.. HEEL speciale periodes. Enne.. je leeft zó naar de dag toe wanneer je geliefde of ander familielid weer terugkomt. Dat is wel weer heeel leuk. :)

6. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Hier ook de vrouw van een militair en ik sluit me verder aan bij miekje.

7. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen

JE mag er als fam er mee zitten maar ik vind ook als hij er voor heeft gekozen mag je er ook niet over zeuren of iets dergelijjks.

8. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    mijn zwager gaat in juli voor 7 maanden naar afganistan.
    niet leuk, zeker niet voor zijn vrouw en hun kleine.
    maar je weet dat hij in het leger zit en dan weet je ook dat er uitzendingen bijhoren.
    ze zijn niet leuk, dat weet ik uit eigen ervaring maar ik vind wel dat het er bijhoort en dat je daar dan als gezin zijnde voor kiest.

joyce

9. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Ook ik als "militairs vrouw" wil jou en je familie erg veel sterkte wensen...
    Hopelijk vliegen de 4,5 maanden om!

Probeer zoveel mogelijk je leven door te laten gaan als hij daar is en probeer je ook niet teveel aan te trekken van wat mensen zeggen of doen... en bedenk maar zo: als jullie slecht nieuws of iets op het nieuws horen of zien dan is het niet je zwager anders hadden jullie het als eerste geweten. (uitzonderingen daargelaten)
    Zo heeft mijn man me al die tijd gerust kunnen stellen.

Miekje (of van wie de text ook is ;) ) erg mooi geschreven!

10. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Wat ik persoonlijk jammer vind, is dat er niet 'gezeurt' zou mogen worden door militairen (en/of hun thuisfront..) Natuurlijk.. als je niet op uitzending/oefening wilt (helemaal nooit) dan heb je echt het verkeerde beroep gekozen.. Maar ik kan me heeeeel goed indenken dat je soms minder positief (welke reden dan ook) tegenover een oefening en/of uitzending staat/of er geen zin in hebt en dan mag je niet daar even over 'zeuren'..
    Terwijl bijna iedereen wel eens zeurt/of ergens geen zin in heeft met betrekking tot zijn/haar baan..
    Vind dat wel een beetje kortzichtig.. Maar het is maar net wat je onder zeuren verstaat ;) ..

Schijndelsvolk: Dank je wel, de mooie tekst is van Bo20.. dus... Bo20 bedankt meid voor de mooie tekst :D

11. aggi

aggi Actief lid

28 nov 2007
    224
    0
    0
    woonbegeleidster
    in het mooie noorden
    helemaal met je eens miekje

12. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    miekje, je slaat eigenlijk de spijker op zijn kop, want uitzendingen horen erbij, maar dat wil nog niet betekenen dat het leuk is.
    het speelt denk ik ook mee of je achter de uitzending staat en of je iets echt iets voor de bevolking kan betekenen voor je gevoel.

joyce

13. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Ook ik kan me erg boos maken om deze opmerkingen.

Zo heeft de vriendin van Martijn Rosier er ook voor gekozen om hoogzwanger met 3 kleine kinderen achter te blijven. En heeft ze er natuurlijk ook voor gekozen om haar bevalling alleen te doen en nu alleen verder te gaan met 4 meiden.

Miekje, ik heb je gedicht gekopieerd. Vind 'm erg goed.
    Zoals je wel aanvoelt hier dus ook een vrouw van een militair die gelukkig nu thuis is. Volgende zomer moet hij er waarschijnlijk ook aan geloven. Angstig aangezien zijn eenheid al zwaar getroffen is wat slachtoffers betreft. (pantersgenie)

14. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Tja ik begrijp je ongerustheid helemaal zeker omdat de "vrede's missie" niet zo vreedzaam verloopt. Ik ben dan ook van mening dat wij als Nederlanders daar dan ook niets te zoeken hebben.
    Het is een gebed zonder einde en er zullen vast nog meer slachtoffers vallen, en tja dat is wel het risico van het vak ook al is het misschien hard om het zo te zeggen.
    Alleen blijft het voor de achterblijvers natuurlijk een enorm lange tijd met weinig contact en weinig info. Lijkt me zenuwslopend.

15. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    ik weet precies hoe je je voelt, mijn zwager gaat in januari naar afganistan. Het is zeker erg voor de familie die achter blijft, de onzekerheid is bijna ondragelijk. Mijn zusje heeft het er nu al moeilijk mee.
    Ik wil alle dames die hetzelfde mee maken heel veel sterkte en een knuffel toewensen.

16. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg

dat is een politiek verhaal, dat is niet waar de meiden het hier over hebben, sorry.

17. aggi

aggi Actief lid

28 nov 2007
    224
    0
    0
    woonbegeleidster
    in het mooie noorden
    mamalieske schreef:
    Tja ik begrijp je ongerustheid helemaal zeker omdat de "vrede's missie" niet zo vreedzaam verloopt. Ik ben dan ook van mening dat wij als Nederlanders daar dan ook niets te zoeken hebben.
    Het is een gebed zonder einde en er zullen vast nog meer slachtoffers vallen, en tja dat is wel het risico van het vak ook al is het misschien hard om het zo te zeggen.
    Alleen blijft het voor de achterblijvers natuurlijk een enorm lange tijd met weinig contact en weinig info. Lijkt me zenuwslopend.

je weet waar je aanbegint en dat kun je zo maar niet afbreken,die jongens leven echt naar een uitzending toe, en dat vergeten heel veel mensen gewoon.
    het contact is gewoon perfect hoor ze kunnen gewoon bellen emailen msnen en brieven schrijven,dus elke sec die ze op het kamp zijn grijpen ze aan en zo voelt het voor ons dat ze gewoon thuis zijn.temiste dat heb ik dan!
    wij hebben betere info dat de gemiddelde nederlander heeft! en het risco van het vak wat een onzin. mij kan hier in nl ook wat overkomen kan ook oversteken en dan doodgereden worden

18. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Kan jij vinden maar het is toch echt het risico van het vak dat je uitgezonden kan worden en dat je gewond cq dood gaat hier word je ook goed over ge informeert als je in dienst gaat.
    De gemiddelde Nederlander verliest namelijk niet 2 of 3 ledematen op zijn werk, om het verschil van het vak nog eens duidelijk te maken.
    Tuurlijk kan er je altijd wat overkomen maar je moet eerlijk zijn en toegeven dat wanneer je je in een oorlog en in vijandelijk gebied begeeft de kans toch wel erg veel groter is als rund um hausse.

En dat het een politiek verhaal is wat ik beschrijf, tuurlijk!
    Maar zo werd het ook een tijd gebracht: we gaan met schoppen en we gaan wederopbouwen, dat klinkt toch heel wat vriendelijker als oorlog voeren en vuren en bermbommen ?
    Helaas kunnen we voor de lokale bevolking daar weinig betekenen.
    En ja dat mag ook hier op het forum gezegd worden dat die oorlog stinkt en dat wat we er doen niet goed is.
    Kunnen de militairen niets aan doen die doen hun werk en wat ze opgedragen word.
    Maar dat wil niet zeggen dat ik mee moet doen en zeggen dat we daar een "vrede's" missie aan het uitvoeren zijn..... nee we voeren een oorlog waar we niets mee te maken hebben.

19. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Natuurlijk, ik heb ook mijn bedenkingen. Wist ook dat vriendlief militair was. Maar dat wil niet zeggen dat ik het leuk hoef te vinden.
    Ik heb zelf zo'n lintje achter op de auto geplakt met "support our troops". Dat is iets waar ik volledig achter sta.
    De mannen (en vrouwen) zijn militair. Ze hebben voor het vak gekozen. Niet voor het speciefieke land van uitzending. En of je het met een missie eens bent of niet, ze hebben onze steun nodig. Het zijn ONZE jongens, dus blijf ze steunen!

20. aggi

aggi Actief lid

28 nov 2007
    224
    0
    0
    woonbegeleidster
    in het mooie noorden
    je kunt het idd heel leuk politiek zeggen idd,maar weet je idd wat daar aan de gang is?of heb jij familie die bij defensie zit?
    ik leef zelf al bijna 10 met iemand die militiar is dus weet donderdsgoed wat er allemaal speelt idd er zitten risco's aan maar dat weet je voordat je contract tekent bij defensie anders moet je daar niet in gaan!
    en ben met femke eens ik heb ook de sticker support our troops en steun allen millitiaren op hun missie en daar sta ik 200 % achter en dat doet soms zeer als iemand zo politiek antwoord geeft dan komt het bij mij over dat je het alleen info van tv de kranten en andere bronnen weg haalt

Deel Deze Pagina