Raad de quote (boek/strip)

Discussion in 'Spelletjes, raadsels en puzzels' started by Leeuwtje83, Jan 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

May 8, 2008
    9,079
    313
    83
    Female
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Een variatie op een bekend thema. Deze keer schriftelijke quotes! ;)

De regels zijn de gebruikelijke: post een quote, en degene die hem juist raadt mag een nieuwe plaatsen :)

Een makkelijke om mee te beginnen:
    "I'm tired of everlastingly being unnatural and never doing anything I want to do. I'm tired of acting like I don't eat more than a bird, and walking when I want to run and saying I feel faint after a waltz, when I could dance for two days and never get tired. I'm tired of saying, 'How wonderful you are!' to fool men who haven't got one-half the sense I've got, and I'm tired of pretending I don't know anything, so men can tell me things and feel important while they're doing it...”

2. megacarls

megacarls Niet meer actief

Leuk, maar makkelijk? Het zal vast een bekend boek wezen maar ik heb hem niet gelezen ;)

3. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Ik heb ook geen idee.. :D

4. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

May 8, 2008
    9,079
    313
    83
    Female
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    OK, nog 1 dan :D

“I loved something I made up, something that's just as dead as Melly is. I made a pretty suit of clothes and fell in love with it. And when Ashley came riding along, so handsome, so different, I put that suit on him and made him wear it whether it fitted him or not. And I wouldn't see what he really was. I kept on loving the pretty clothes—and not him at all.”

5. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

May 8, 2008
    9,079
    313
    83
    Female
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Niemand? :(

6. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Gone with the wind?

7. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

May 8, 2008
    9,079
    313
    83
    Female
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Klopt :D Je mag een nieuwe quote plaatsen!

8. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    :) Ga ik even over nadenken. Zal hem morgen plaatsen!!

9. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Hij zag schappen vol met het heerlijkste snoepgoed dat je je kon voorstellen. Roomwitte brokken noga, glanzende, vierkante blokken roze kokosijs, dikke honingkleurige toffees en honderden verschillende soorten chocola, in keurige rijen; er stond een grote ton met Smekkies in Alle Smaken en ook een met Ballonbruisballen, de wijnballen waar (....) het over had gehad en waar je van ging zweven."

10. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    *even een naam eruit gehaald, anders zou hij te makkelijk zijn ;)

11. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Harry Potter, maar geen idee welk deel. :p

12. megacarls

Ik vind harry potter goed genoeg. Maar gezien de beschrijving moet het "De steen der wijzen" zijn.

13. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Van mij mag jij een nieuwe doen, ik lees niet zoveel (En wat ik lees is Duits of Japans :)) dus ik kan toch niet zo snel iets verzinnen..

14. megacarls

Bij deze;

Achter in de kast zag ze een glimp van een roerloos, opgekruld lichaam, daarna zag ze het dierbare gezichtje, zwart, onherkenbaar. Weer liet ze zich op haar knieën vallen en ze schreeuwde zo hard als ze kon, ze schreeuwde om haar moeder, om haar vader en ze schreeuwde om Michel.

15. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Klopt!!
    Zie dat er al een nieuwe is geplaatst 👍

16. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Haar naam was Sarah

17. megacarls

Duits kan ik nog begrijpen, al zou ik er geen kaas van kunnen maken. Maar japans?
    Engelse boeken lukt me wel.

Haar naam was Sarah is goed! Het boek wat ik te leen kreeg tijdens mijn verlof van S, ik moest hem lezen want S zou zo gaan heten. Ik had nog geen idee waar het over ging. Twee dagen later had ik hem uit!

18. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Haha ja, Duits lees ik voornamelijk omdat ik daar makkelijk aan kan komen hier (en om te oefenen met zinsopbouw enzo), Japans is meestal strips, vaak vertaald maar soms het 'origineel' als er geen vertaling beschikbaar is. :p

Deze wist ik niet trouwens. Klinkt als een verdrietig boek. :)

19. megacarls

Ja, gaat over een meisje in de tweede wereld oorlog. Erg aangrijpend vond ik hem.

20. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Prachtig boek. Vind "Zoeken naar Lena" nog nét wat mooier :)

Oké! Nieuwe:

Beste Meneer Waters,

Ik heb uw elektronische post daterend van 14 april mogen ontvangen en ben danig onder de indruk van de Shakesperiaanse complexiteit van uw tragedie. Iedereen in dit verhaal kent zijn eigen meedogenloze hamartia: zij, omdat ze zo ziek is; u, omdat het u zo goed gaat. Zou het haar beter ga, of u slechter, dan zouden jullie niet zo misleid zijn door lot en de sterren.

Share This Page