Hoi meiden! Ik heb normaal op CD16/CD17 mijn eisprong (of iig ik heb op CD15/16 altijd mijn twee knallers van ovu testen)... Ook deze maand een positieve test op CD16, maar mijn temp is nog erg laag. Maandag (CD17) ook twee ovu testen gedaan, de eerste was nog wat donker en op de tweede was het streepje een heel stuk lichter. Toch was mijn temp gisterochtend weer laag. Ik snapte er niks van, dus gisteravond/nacht toen ik thuis kwam even een ovu testje gedaan en die was tot mijn verbazing erg donker. Vanmorgen weer een lage temp en vanmiddag na werk een knaller van een ovu test. Ik word gek! Hoe kan het dat mijn ovu testen twee keer knallen? Ik zal foto's bijvoegen van mijn rijtje met positieve test op 18 augustus en mijn rijtje met knaller van vandaag, de testjes zijn wel allemaal lichter opgedroogd dan dat ze binnen de afleestijd waren, dus kijk op de foto van vandaag niet naar die van de 18e. De foto van vandaag is in daglicht (buiten) en de foto van de 18e in kunstlicht (binnen) en wat onduidelijk. My Ovulation Chart
Twee aparte eisprongen in één cyclus is medisch gezien onmogelijk. Een gelijktijdige dubbele eisprong kan wel. Ik zie ook maar één positieve ovulatietest en dat is de onderste van de 21e.
Wat je vaak ziet is dat het eitje wil springen en lh verhoogt (posi ovu). Om welke reden dan ook lukt dat niet en het lh neemt af (nega ovu). Een aantal dagen gaat het eitje het opnieuw proberen en stijgt het lh weer (posi ovu). Een posi ovu wil dus zeker niet zeggen dat het eitje dan ook gaat springen. Over je temp...als je ovu posi is dan springt het eitje binnen 48 uur daarna (als hij springt). Een tempverhoging mbt de eisprong komt pas na je eisprong. Bijv. Op dag 15 posi ovu is uiterlijk dag 17 eisprong en dan vanaf dag 18 tempverhoging . Alleen een tempverhoging (op juiste wijze) is een garantie dat het ei is gesprongen.
En ook ik zie maar 1 positieve test? De onderste? Waar is die andere posi test dan? In je tempkaart is ook nog geen enkele eisprong te vinden. Grote kans dus dat je ei een dezer dagen gaat springen. Klussen dus!
Vind de onderste eigenlijk bijna positief De rest van je testen zijn negatief Mischien een late eisprong? Zou zeker doortesten
Ik vind ook alleen je laatste ovu-test positief. Ik verwacht dat je ei elk moment kan springen. Het is hier al uitgelegd, maar een positieve ovu-test betekent niet dat je ei ook echt springt. Het kan wel eens voorkomen, dat je ei als nog later springt. Dan heb je dus 2x een lh piek. Pas wanneer je temp is gestegen, is je ei ook daadwerkelijk gesprongen.