mensen die ik dus nooit zie stuur ik geen kaart, of waar ik nooit wat van hoor. er zijn ook vd mensen die zeggen oja ik zou nog een keer langskomen... die je vervolgens ook nooit ziet. nou dit soort mensen ga ik dus echt geen geboortekaartje sturen.... en als ze vragen waarom niet zal ik het ze ook wel even uitleggen!!!! GRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
Jaja, dat is ook nog zoiets . Was ik vanmiddag in een winkel, waar ik zelf ooit heb gewerkt. Ik had toen wel redelijk contact met één collegaatje,hoewel ze op het opdringerige af is. Ik heb de hele zwangerschap niets van haar gehoord ( ik heb ook niets laten horen, maar dat wil ik ook niet). Nu zei ze dat ze natuurlijk wel een kaartje verwacht en langs wil komen als de kleine er is..... wat moet ik hier nu mee? Ik zit te denken aan een geboortekaartje via de e-mail..... XXX
tja.....ik denk zelf dat ik daar ook niks op uit doe, anders zien ze je ook niet, krijg je een baby vinden ze je ineens wel interessant. heb ooit een kaartje gehad van iemand die ik in geen jaren had gezien, komen we daar ga je weer weg zeggen ze we mailen.. tenslotte hoor je niks meer... dat dus gewoon even laten weten dat je een baby hebt, en ajuu paraplu. dat vind ik echt stom.
Ik vind het ook super moeilijk wie je allemaal een kaartje moet sturen. Je wilt dat de hele fam het weet maar ja wie zie je nu van je ooms en tantes alleen met verjaardagen. We hebben gewoon besloten niet meer dan 100 kaarten te versturen dus dat word nog schrappen haha
Ik zal niet meer dan 50 kaarten versturen hoor. Alleen de naaste familie en vrienden en voor op het werk. Dan hebben wij aan 50 genoeg (hebben geen grote families)
Ik denk dat ik nog niet eens aan de 50 kom Ik ga gewoon een lijst maken aan wie ik wil sturen ik zie het wel,maar ik ga ook geen kaartje aan iemand sturen die ik anders nooit zie.
ik denk ook de heletijd ik kom nooit aan de 50.. maar dan ga je kijken waar je allemaal een kaartje naartoe gaat sturen... kwam ik toch al aan de 43... en dan heb ik nog niet eens nagedacht over eventueel mensen die ik ben vergeten !!! maar ikzelf ga ook alleen maar kaarten sturen nasr familie en vrienden die ik ZIE... en die mij dierbaar zijn... ook mensen waarmee ik tot voor kort nog "close" was krijgen geen kaartje... heb van velen tijdens de zwangerschap niks van ze gehoord... zijn dus blijkbaar niet geinteresseerd in mijn wondertje...
Ik bekijk het van de andere kant: Wed maar dat ik strakjes ons kleintje aan de hele wereld wil laten zien, zo trots ben ik nu al! Dus iederen kan van mij een kaartje krijgen (we zetten er namelijk een foto op), ook de mensen die ik weinig zie. Altijd leuk om contacten weer op te frissen. (En natuurlijk met ons kleintje te showen ). Ik heb 75 kaartjes besteld, daarvaan gaan er een stel naar het buitenland (familie daar, maar zij kennen het principe 'geboortekaartje' niet echt, dus we sturen er een stuk of 10 a 15 naar mijn schoonouders, dan kunnen die kijken aan wie zij ze geven), en de rest komt hier heus wel op!
Bij mij duurt het nog even voor de kaartjes worden verstuurd, maar wij sturen gewoon de mensen een kaartje die ook bij ons op de bruiloft zijn geweest, evt met wat aanvullingen. We zijn vorig jaar getrouwd nl. Niet iedereen die je uitnodigd komt dan, sommige zijn zelfs te lomp om niet te laten weten dat ze niet komen. De mensen die zijn geweest of een lief bericht hebben gestuurd dat ze echt niet konden sturen we straks een geboortekaartje. De lijst zit in excell en is een soort database ook voor de kerstkaarten etc..hahahah.
Hallo ! Wij vinden dit inderdaad ook een moeilijk punt. Daarbij komt ook nog eens het kraambezoek. Moet je mensen uitnodigen om op kraamvisite te komen die je normaal gesproken ook nooit ziet ? Ik vind dat heel moeilijk ! Wij zijn nu aan het denken aan een kraamfeest waar iedereen dan naar toe kan komen. En mensen waar je dan een beter contact mee hebt, komen toch altijd thuis nog even op bezoek. Wij zijn inderdaad ook vorig jaar getrouwd, ik denk dat we die namenlijst ook wel aanhouden ... al worden het dan toch wel behoorlijk wat kaarten ! Wanneer hebben jullie de kaartjes uitgezocht ? Over 6 weken heb ik 6 weken vakantie 8) (juf zijn heeft zo z'n voordelen ! ) en ik denk dat ik dan de boeken maar eens ga halen bij de drukker ! Lijkt me wel erg leuk om te doen ! Groetjes, Nikki F
ik vind dit punt ook erg moeilijk, veel mensen die je nooit ziet, heb ooms en tantes een paar 100 km verderop die ik alleen qua naam ken... maar van andere kant wat een ander ook al zei je wil je kleine aan iedereen showen en laten weten dat je een gelukkig moeder bent met een gezonde kleine... over kaartje zelf, wij willen hem zelf ontwerpen
mensen waar ik nooit wat van hoor stuur ik ook geen kaartje. ik ben toch al niet het type van de kaartjes sturen, dus stuur ze alleen naar mensen die ik graag wil zien en die oprecht geinteresseerd zijn.
Ik stuur sowieso alleen kaartjes naar mijn familie en vrienden, naar de kant van mijn man toe hoeft dat niet, in hun cultuur belt mijn schoonmoeder iedereen op om het te vertellen. Sommige mensen zou ik eigenlijk wel een kaartje moeten sturen uit beleefdheid, maar er zijn inderdaad ook mensen bij waar ik bijna nooit iets van hoor en waarop ik eigenlijk ook niet zit te wachten dat ze langskomen. Kijk, familie daar kom je toch niet onderuit, maar bij vrienden/kennissen heb ik me bij iedereen afgevraagd of ik het leuk vindt als diegene langs gaat komen... Misschien een beetje 'aso', maar het lijkt me beter dan dat ik straks met tegenzin mensen op bezoek heb.
Om eerlijk te zijn vind ik dat je groot gelijk hebt! Ik ben helemaal niet iemand die van bezoek en verplichtingen houd... en met een baby wil iedereen graag op bezoek. Dat hoeft van mij dus ook niet hoor! Is hetzelfde bij ons huwelijk. We nodigen 30 mensen uit, familie en goede vrienden... gewoon gezellig bbq-en, verder niet te veel poespas, gewoon lekker gezellig.
hihi ik ken dat wij hadden er 100. maar goed veel komen ook in een paar of met de kids erbij dus qua aantallen kaarten is het wel minder. ik denk zo rond de zestig. het kaartje willen we ook zelf ontwerpen, hebben we met de trouwkaart ook gedaan.