Vandaag zijn we naar de gyn geweest. Een aardige gyn, moet ik zeggen. We hebben een intake-gesprek gehad, hij heeft bij mij een inwendig onderzoek gedaan, en een plan van aanpak gemaakt. Mijn vriend zijn bloed is afgenomen en mijn bloed wordt nog afgenomen (op de derde dag van mijn cyclus). Ook wil hij een echoscopie maken. Verder heeft hij ons enigzins gerust gesteld. Het zaad was niet goed, maar er was nog geen reden tot paniek. Ook kwamen we met deze waarden in ieder geval in aanmerking voor iui (als de rest van de onderzoeken ook goed zijn). Mijn vriend moet nog 2 keer zijn zaad inleveren. 1x voor een sperma-onderzoek en de andere keer voor proefopwerking. Ook krijgen we nog een samenlevingstest. Deze gyn laat het er in ieder geval niet bij zitten. Hij stelde ons gerust maar neemt het probleem toch serieus. Het enige waar ik mee zit, is de echoschopie. Ze willen dan de groei van het eitje volgen. Volgens mij is het dan de bedoeling dat ik het om de twee dagen op laat meten, om vast te stellen wanneer ik mijn eisprong heb. Dit kan ik natuurlijk niet verborgen houden op mijn werk. dus zal toch het een en ander moeten vertellen, denk ik. Hier zie ik tegenop, maar ik heb nog even de tijd. Dus meteen morgen hoeft het niet. Zo zijn jullie weer even op de hoogte! groetjes
wat fijn dat jullie gerust zijn gesteld door jullie gyn das wel belangrijk dat je weet dat ze t niet opgeven. ik hoop dat er een beetje druk van je schouders afkomt als je op t werk mensen verteld waarom je vaker ff weg moet. onze gyn was niet zo fijn heel zakelijk alsof we iedere dag te horen kregen dat t zaad niet goed is en hij zij dat die er niet blij mee was niet echt gerust stellend . de 14de krijgen we de uitslag van de proef opwekken en ik krijg een echo ben eens benieuwd succes ermee
Ik hoop voor jou dat je de 14de positief nieuws krijgt, Angeliq. Een echoscopie gaat toch op je buik? Of is dat inwendig?
dat is inwendig denk niet (hoop) dat je er niet veel van voelt laat je wel weten hoe t gegaan is de 14de ik heb er zelf wel goede hoop in in alles hoop dat t ook allemaal goed komt groetjes
Wij zijn donderdag 7 september naar de huisarts geweest. Mijn vriend twijfelde aan zijn zwemmertjes. Wij doen allebei aan wielrennen en hij heeft daardoor af en toe minder gevoel in zijn fabriekje tijdens het fietsen. Ik dacht dat de huisarts zou zeggen: wacht nog maar even af. Mijn vriend verwachtte dat hij ons gelijk door zou sturen. We hadden voor de zekerheid al sperma meegenomen (om 08.00 uur) en we moesten dit direct naar het lab in het ziekenhuis brengen. Eerst stonden we in het verkeerde ziekenhuis, daar deden ze geen sperma onderzoek meer en toen moesten we snel door naar het goede ziekenhuis. We waren gelukkig nog op tijd. Vandaag, 14 september konden we bellen voor de uitslag... Ik durfde niet te bellen dus mijn vriend heeft gebeld. Hij belde me net om te zeggen dat het niet (helemaal) goed is. Er waren 38 miljoen zwemmertjes... We hebben maar een kleine kans op een zwangerschap. Als we dit jaar niet zwanger raken mogen we in januari naar de gyneacoloog Ik weet het even niet meer
Waarom is 38 miljoen niet goed? Wat is dan normaal? Ik weet dat je voor IUI minimaal 2 miljoen zwemmers moet hebben. 38 miljoen lijkt me dus toch aardig goed. Groetjes, Jaycey