6 jaar leeftijdsverschil tussen de kinderen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Wens84, 6 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    Wíj hebben de wens voor een 2e kindje. Vroeger altijd gedacht dat ik die snel achter elkaar zou willen. Of hooguit 2 jaar. Echter het liep allemaal anders en ik genoot en geniet volop van onze dochter. Door meerdere omstandigheden zijn we er ook niet eerder voor gegaan.

Stel ik word zwanger 1 deze maanden dan zal mijn dochter 6 jaar zijn als haar broertje of zusje komt.

Ik denk dat het juist enorm leuk is dat ze nu wat ouder is en dus ook alles bewust meekrijgt.

Ben heel benieuwd naar ervaringen hierin:)

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hier zullen ook door omstandigheden de kinderen wat ouder zijn mocht het zwanger worden weer lukken. Ik zie er nu alleen voordelen van.
    Je heb op deze manier ook echt tijd voor de baby.
    Tijdens de zwangerschap kun je extra rusten als de oudste op school zijn.
    Ze maakt het bewust mee en dat lijkt mij ook zo leuk!

jolien 1986 en Wens84 vinden dit leuk.
  3. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier zit er straks 10 jaar tussen zoon en mini, zoon is uit eerdere relatie. Ik dacht na zoon echt geen kinderwens meer te hebben tot ik mijn man leerde kennen, vervolgens ging het alles behalve gemakkelijk om zwanger te raken maar ook vooral te blijven.
    Hij krijgt nu alles zeer bewust mee en is enorm enthousiast dat hij straks niet enigst kind meer is, ook het besef dat hij echt een grote en oudere broer is is er heel duidelijk. Al vind hij het soms wel moeilijk dat wij hem bijvoorbeeld nog niet wil vertellen hoe ze gaat heten, maar ook wel weer leuk dat hij de kaartjes, de kamer etc mee mocht uitzoeken. Hij gaat ook rustig op pad met ons of met opa en oma om kleertjes uit te zoeken en komt dan met de meest schattige roze pakjes en jurkjes aan. Had tegen de juf al gezegd dat hij mini straks in de draagdoek een keer op school kwam laten zien onder het mom mama heeft een draagdoek en die mag ik vast ook wel gebruiken. En kan niet wachten tot we de isofix etc gaan uitproberen om te zien hoe het werkt, want dan kan hij er bij helpen ;) echt zo enorm leuk om te zien.

En stiekem hoopt hij dat er hierna nog een broertje of zusje komt want dat zou hij wel heel graag willen. Wij ook maar eerst deze zwangerschap maar eens afronden.

Mi2017, Zonnestralen en Wens84 vinden dit leuk.
  4. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Ik heb 3 kinderen, maar als ik zie hoe ontzettend leuk onze oudste het vond dat ze een baby zusje kreeg. Is echt heel mooi om te zien er zit ruim 5 jaar tussen die twee, maar wat leuk zijn ze samen. De oudste vraagt ook geregeld of er nog een baby broertje of zusje bij komt. Maar zo simpel ligt dat natuurlijk niet, maar vind het leuk haar enthousiasme te zien.

Wens84 vindt dit leuk.
  5. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Hier zit er door allerlei omstandigheden ook aardig wat verschil tussen mijn eerste kindje en een eventueel broertje of zusje. Had het liever eerder gehad, maar ja het valt helaas (meestal) niet te plannen. Ik zie er de positieve kanten er maar van in, dat mijn oudste straks alles mee krijgt en ik meer tijd voor de baby heb.

Wens84 vindt dit leuk.
  6. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Mijn oudste is 8, mijn middelste 7 en de jongste is 5 maanden.

Ik vind het leeftijdsverschil heel fijn. De oudste 2 zijn al behoorlijk zelfstandig. Ze helpen me soms met de jongste en ze maken alles zo bewust mee. Echt leuk! Ze zijn ook hartstikke gek op hun broertje.

Wens84 vindt dit leuk.
  7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.251
    6.133
    113
    Tussen 2 en 3 hier ook een gat van ruim 5 jaar, ook door omstandigheden. Maar hartstikke leuk. Wat je zegt, ze maken het een stuk bewuster mee en ze waren/zijn gek op hun zusje (en nu ook broertje.) Vinden het leuk om te helpen enzo.
    En voor mij was het ook een stuk relaxter dan 2 jaar verschil ;)

Ik hoop dat je snel positief mag testen :thumup:

Wens84 vindt dit leuk.
  8. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    Dank jullie wel voor jullie leuke reacties:) wordt er nog enthousiaster van.

Nu maar hopen dat ze niet meer zolang hoeft te wachten. Ze wilt het zo graag :oops: en mama en papa ook natuurlijk :roflmao:

jolien 1986 vindt dit leuk.
  9. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Hier 23 jaar. 6 jaar is voor amateurs :D;)

marb, BakingSoda, Dielle en 8 anderen vinden dit leuk.
  10. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Als ik zwanger word hebben we waarschijnlijk 11 en 14 jaar leeftijdsverschil. Geen enkel punt, kunnen die pubers tenminste luiers verschonen :thumup:

Wens84 vindt dit leuk.
  11. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    Geweldig :roflmao:

jolien 1986 en Izzie7676 vinden dit leuk.
  12. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    Dat is zeker wel een voordeel :D

Lisanne1811 vindt dit leuk.
  13. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Hier in toekomst minstens 4 jaar. Ik zie het idd ook als voordeel. Als ik zie hoe leuk onze dochter is met baby's. Maar ook hoe leuk oudere kinderen weer met onze dochter zijn :)
    Wat tijd voor de baby, jezelf niet hoeven opsplitsen omdat 2 koters 2 verschillende kanten oprennen maar waar de oudste enigzins luisterd en beetje zelfstandig is.
    -
    Verder heb ik halfbroer van 18 Jr en halfzus van 22 jr. Ouder. Met hun heb ik wel mindere broer /zus band dan met mijn broertje (4jr jonger) .

Wens84 vindt dit leuk.
  14. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

12 mei 2015
    800
    274
    63
    Wat leuk dat jullie er weer voor gaan, ook voor jullie dochter zal het leuk zijn! Iets meer leeftijdsverschil heeft wel zo zn voordelen vind ik. Al kun je natuurlijk ook nadelen bedenken :D. Het perfecte leeftijdsverschil bestaat toch niet, dat is voor iedereen weer anders. Ik denk dat wij straks ook bijna 4 jaar ertussen hebben zitten. Dat is dan ook zo gelopen.

Wens84 vindt dit leuk.
  15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.961
    15.599
    113
    Nabij Utrecht
    Tussen de oudste en middelste zit 5,5 jaar en tussen de middelste en de jongste zit ook 5,5 jaar.
    Ik vind het echt ideaal!

Wens84 vindt dit leuk.
  16. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.812
    9.318
    113
    Gelderland
    Het lijkt mij ook zo leuk!

Het leeftijdsverschil heb ik trouwens wel los gelaten. Groot of klein leeftijdsverschil het is toch geen garantie op een goede band, nu of later.
    Mijn jongens schelen net geen 2 jaar, ideaal nu maar ik heb echt wel hele pittige jaren gehad. Als er straks een derde bij komt dan zijn ze sowieso 7&9. Ik zie al helemaal voor me hoe dat de samenstelling binnen ons gezin gaat veranderen. Het lijkt me zo bijzonder.

Wens84 vindt dit leuk.
  17. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Mijn dochter word begin volgend jaar 8, ze kan niet wachten tot ik zwanger ben, vraagt geregeld of t speciale knuffelen al gewerkt heeft, en dan moet ik haar teleurstellen..
    Ze weet sinds een paar weken dat t niet zo makkelijk gaat, en dat t nog wel even kan duren helaas...

18. Mi2017

Mi2017 Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.569
    926
    113
    Hier met de oudste en de daaropvolgende kinderen zit er alsvolgt een leeftijdsverschil van wordt 22 jaar en 18 jaar en 6 jaar.
    Tussen de 1e 2 kids zit 6 jaar en tussen de laatste 2 ook 6 jaar.

Persoonlijk vind ik t heel fijn het leeftijdsverschil. Maar ook snap ik ook de 2 of 2,5 jaar ertussen dat dat als fijn wordt ervaren. Ik ben überhaupt dankbaar dat ik nog een kindje mag krijgen. Succes en ik hoop dat jullie gauw in de roos schieten zeg maar :);)

Rosy90 vindt dit leuk.
  19. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

20. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Tussen mijn oudste en mijn (nu nog) jongste zit 4 jaar. Wanneer het kindje in mijn buik geboren gaat worden is mijn oudste 10 en de jongste dan 6. Dus ook 6 jaar ertussen. Ik denk dat het enorm veel voordelen heeft. Maar ik vind het ook wel jammer dat mijn derde kindje wat meer “alleen” zal opgroeien. Maar Whatever... luxeproblemen.

Wens84 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina