Wie heeft hier ervaring mee? En kun je er wat over vertellen? Ikzelf overweeg om dit te doen ná de bevalling (wil in het ziekenhuis bevallen). Enkele redenen: - dag en nacht kraamhulp beschikbaar; - wij hebben nu (hopelijk niet lang meer) een klein appartement. Kraamhulp en visite in en uit zie ik niet zo zitten. - geen omkijken naar huishouden. - ik denk dat ik deze periode meer ontspannen meemaak op zo'n plek dan thuis (klein, warm, snel druk, kat loopt in de weg..). Wie o wie?
Vriendin van me heeft dat gedaan, 5 dagen, en het leek me héérlijk! Zij vond dat zelf overigens ook Ze kon zelf doen wat ze wilde en wanneer (bv badje, voeden, rusten etc), hoefde niet te koken etc en bezoek vond ze zo ook veel prettiger. Helaas was het voor mij geen optie - geen kraamhotel hier in de buurt.
Ene kant lijkt het me om de redenen die jij aangeeft vet chill andere kant vond ik het heel fijn om in mijn vertrouwde cocon te zijn, te eten waar we zin in hadden (kookte kraamzorg) het kamertje met eigen spulletjes (geen gesjouw) om me heen te hebben, te wandelen door de buurt maar vooral ook gelijk thuis een ritme te krijgen (vooral de nachten samen thuis)ondanks dat ook wij in een mini appartement met huilbaby woonden. Collega van mij heeft gebruik gemaakt van kraamhotel tot tevredenheid omdat ze nog thuis woonde. Zij is wel uiteindelijk wat eerder terug gegaan. Kan je niet sowieso gaan kijken om te bepalen wat je gevoel is? Als het goed voelt zou ik het dan gewoon doen!
Als je het wilt zou ik het doen. Bijvoorbeeld 1 nachtje of 2. Je hebt echt kans dat je super graag naar huis wilt met de kleine. Je bent dan toch thuis. Ik wou het ook maat moesten 24 uur blijven na allebei koorts te hebben van de ruggenprik. Dus ik mocht t kraamhotel niet in. En uiteindelijk vond ik t ook niet zo erg. Daarna lekker thuis in je eigen omgeving. Het is al wennen dat je een baby hebt. En thuis kan je met de kraamhulp een beetje je weg vinden hoe en wat Maar voor een nachtje had ik t best oké gevonden
Mijn zus heeft het gedaan en zij heeft het als erg fijn ervaren en wil het bij een eventuele 3e weer doen. Zij benoemt eigenlijk dezelfde punten als jij waarom ze het gedaan heeft. Ikzelf was toevallig afgelopen zaterdag in een kraamhotel, vriendin is bevallen. Ik twijfelde zelf of ik ook naar een KH wilde maar ben er bijna zo goed als zeker van dat ik dat niet wil. Zag er zo stil uit, wel een grote kamer maar gewoon saai. Dus ik dacht nee..voor mij geen KH ben ik veel te druk voor.
Ja ik ga ook bellen en vragen om een kijkje te nemen. En je hoeft natuurlijk ook niet 5 hele dagen oid te blijven, 2 of 3 dagen is ook een optie. Was gewoon benieuwd naar ervaringen want ik ken niemand in mijn omgeving die naar een kraamhotel is geweest vandaar..
Ik ben bevallen in het ziekenhuis en verbleef daarna 5 dagen in het kraamhotel. Wij hebben veel kennissen en een grote familie en zag het écht niet zitten om ze allemaal thuis te ontvangen omdat de kans heeel groot was dat ze úren zouden blijven zitten. In het kraamhotel kwamen ze om 3 uur en gingen ze alsnog pas na úren weg, dus op een gegeven moment dacht ik: ja waarom ben ik hier dan? Als het bezoek gewoon netjes na een halfuur weg zou gaan zou ik het veel fijner hebben gehad. Met een belletje stond de kraamverzorgster naast je, 24uur. Als je het even niet trok namen ze de kleine mee zodat jij even kon rusten. Het klinkt 'erg' maar de derde dag haatte ik letterlijk mijn leven. Ik kreeg het enorm benauwd, wilde echt weg rennen, begon te hyperventileren, heel gek. Toen was het erg fijn dat ze de kleine even meenamen naar hun kamertje zodat ik even buiten een luchtje kon scheppen. Je kan daar eten bestellen, je bed wordt elke dag verschoond, kolfapparaat altijd tot je beschikking mocht je dat nodig hebben, ook kv is aanwezig uiteraard, zoveel als nodig. Als ik mn kraambezoek te veel vond mocht ik bellen en om 3 paracetamolletjes vragen, wat betekende dat de kraamverzorgster het bezoek weg zou sturen hahaha. Je hebt wel bijna elke dag een andere kraamverzorgster. Na 5 dagen was het inpakken en wegwezen naar je schone huis man mocht gratis overnachten. Ik weet niet in welke kraamhotel je gaat verblijven maar geboortecentrum sophia heeft erg sombere kamers waar je niet echt vrolijk van wordt.. ik zou de volgende x daar niet willen verblijven en zeker geen 5 dagen. De switch van hotel naar huis ging trouwens gewoon goed. Was wel heel blij dat ik thuis was. Het bezoek werd me daar gewoon te veel.. ik had echt van 3 tot 9 bezoek, soms zelfs 15 man tegelijk.. vreselijk
Hier een nachtje ( 12 uur eigenlijk) in het kraamhotel geweest. Mocht om 22.00 naar huis maar kreeg thuis maar een uurtje kraamhulp. Omdat ik goed wilde starten met borstvoeding dus gekozen voor het kraamhotel. Erg fijn hoor super goed gehad daar. Maar de volgende ochtend toch echt zsm naar huis. Er gaat niks boven thuis hoor.