Pfff ik word er af en toe echt niet goed van.. Bij de eerste zwangerschap hoorde ik echt van iedereen dat ik zo'n klein buikje had en nu soms weer maar ook van mensen dat ik een stuk dikker ben als bij de eerste.. Waarom vergelijkt iedereen toch en waarom moet iedereen er iets van vinden. Ik zeg toch ook niet tegen iemand die wat steviger is wat ben je dik.. Sorry hoor maar ik voel me af en toe ook echt dik, terwijl dat best wel mee valt maar dan al die meningen.. Wie heeft dat ook? Lekker om even mijn hart te luchten..
Ha heel herkenbaar. Sinds ik zwanger ben, staat er kennelijk een bordje op mijn voorhoofd met de tekst "ik wil graag alles weten wat je over me denkt....". Wordt er gek van. Ik heb dus bijna geen buik, dus daar is voortdurend commentaar over en als mensen bij me komen, taxeren ze mij (mijn buik) dus echt. Elke beweging die ik maak lijkt te worden vastgelegd. Krijg de neiging om mezelf in een tent te hullen en pas weer "normaal" te gaan als de baby geboren is. En dan heb ik het nog niet over de mensen die denken dat ze je ook mogen betasten....:x
Ik maak me er niet druk om ik wil gewoon ff lekker mijn hart luchten hierzo en ik vroeg me af wat anderen ervan vinden Maar bedankt voor je reactie
Jij dus ook, ik had bij de eerste ook bijna geen buik en kreeg dat echt van iedereen te horen.. vind dat zo raar.. Nu wordt dat dus telkens vergeleken.. Ooh en dat mensen je ook aanraken
Mijn ene college zegt steeds: "wat een schattig klein buikje heb je toch!" Mijn andere: "meid, je hebt echt al een toeter! Zijn t er geen 2?" Ik lag er maar om... Ik heb een moeilijk figuur, en altijd een hekel aan shoppen, want niets zit me als gegoten. Nu ik bij de "mama-collecties" mag shoppen, zit alles ineens super! Ik vind t heerlijk!
Ja dat aanraken dat vind ik nog veel gekker. Net alsof er ineens een tekst op je buik staat, in het trant van: gratis voelen! Het enige voordeel aan mijn kleine buik is dat veel mensen 't niet zo echt zien en aan de platte bedrust, dat ik weinig mensen zie en er nu dus ook niet veel last meer van heb
Hier vinden sommige mensen dat ik een voller gezicht enz heb en dan is het; och meid, hou je vocht vast?? Je was altijd zo'n mooi slank meisje.. Grr! Vervolgens zeggen anderen weer; oh wat zie jij er mooi zwanger uit zeg! Dus 't ene moment trots en 't andere moment weer even boos! Kan er niet zo goed tegen als mensen zeggen dat je dik word, ja duuuuh, ik ben zwanger! Is toch de bedoeling! Maargoed, 't zijn meestal ook wel typische figuren die negatief zijn! Ik bedoel.. Dik?? Waar?? Klein buikje voor 30 weken die alleen aan de voorkant groeit! Haha je merkt het al, *frustratie*!
Ach ja, mensen willen graag zeuren en dan is zoiets een goede reden haha. Het is ook irritant. Ik zeg ook altijd als iemand er wat van zegt, van ja het is bij iedereen anders. En je kan ook niet zelf bepalen hoe je buik groeit. Ik vind het soms ook lastig, ligt ook zo erg wat ik aan heb. Bij de meeste kleding vind ik m'n buik wel mooi, maar bij sommige ben ik echt bang dat mensen denken dat ik gewoon dik ben ipv zwanger haha. Nou ben ik ook niet heel erg slank. Daarom juist. Ach ja weet je... ik probeer me er maar niet druk om te maken.
Ach, mensen willen vaak maar gewwon wat zeggen en denken er dan niet bij na wat. Er zijn zelfs mensen die tijdens de zwangerschap van mijn zoontje vroegen of het er geen twee waren omdat mijn buik zo groot is en die nu glashard beweren dat ik toen zo'n bescheiden buikje had. La-ma-lulluh. Ik kan me er niet druk om maken. Ik ben zwanger. Mijn figuur verandert. Ik krijg een dikke buik en vind het fantastisch. De komende maanden kan het me even niks schelen hoe ik eruit zie. En het zal me al helemaal aan mijn derrière oxideren wat een ander er van vindt.
whahahaha GEWELDIG!!!!! TS laat de mensen maar joh, ze zullen nooit veranderen. Vaak zijn het ook nog van die opmerkingen met het gehalte van : "zeg dan gewoon niks....". Lekker genieten van je kleintje in je buik en oost- Indisch doof en blind zijn wat dat soort mensen betreft. Ik had een toeter zo groot dat er naam mijn eigen mening goed 2 inpaste, maar ik was zo trots op mijn buik dat ik het goed kon hebben wat ze zeiden. Ik was ook echt kogelrond op het einde. Maar ongeacht de opmerkingen heb ik vreselijk genoten van die toeter. Maar inderdaad dat aanraken was wel ergernis nummer 1......
Het ligt er een beetje aan wie het zegt en hoe het gezegd wordt. ik heb collega's die zeggen heeey buikje dat vind ik dus heel niet erg. Maar er zijn ook famillie leden die denken dat als ze binnenkomen mogen zeggen hey dikkerd of hey wat ben je dik geworden. Dat valt dus echt verkeerd. Heb best moeite met mn gewicht al mijn hele leven, en vind het dan ook lastig te accepteren dat er wat kilos bij komen tijdens de zwangerschap, (en het valt eigenlijk nog best mee - 10 kilo in 34 weken) maar goed alles voor ons ukje. Maar een opmerking wat ben je dik geworden trek ik dan dus echt niet. Heb al een paar keer bot terug gezegd nou jij bent ook wel aangekomen (terwijl ze niet zwanger zijn) Vinden ze ook niet leuk maar waarom zou ik het wel leuk moeten vinden?? Opmerkingen over mn buik zijn 1 ding opmerkingen over mn gezicht/heupen of billen gaat gewoon te ver.. Aan me buik zitten valt wel mee, ik heb hele naaste familie die het nog van te voren beleefd vroeg en maar 1 keer een collega die er aan zat maar vond ik niet zo ramp. wildvreemden hebben het nog niet geprobeerd gelukkig
Precies zoals jij het omschrijft, mijn buikje maakt me ook niet uit, Dat is tenslotte het huisje van mijn kindje. Ik vind het ook rot om te horen als mensen iets over mijn gezicht/heupen of billen zeggen.. Ik weet dat het voor het goede doel is maar ik wil ook graag slank blijven
Slaat idd helemaal nergens op. Zo denken mensen ook dat ze ineens aan je buik mogen zitten, verschrikkelijk vindt ik dat.