Hallo allemaal, Ik ben ondertussen bijna 32 weken zwanger (wat gaat het snel!) en met de kleine meid gaat alles prima. Deze week hebben we weer een echo gehad (ik woon in Spanje en hier krijgen we iedere maand een echo ) en ons kindje zag er prachtig uit, alles groeit en gaat volgens plan dus dat is fantastisch. We beginnen erg nieuwsgierig te worden naar dat kleine mensje. Ik heb alleen sinds het begin van mijn zwangerschap problemen met mijn bloed. Ook bij deze bloedtest waren mijn witte bloedcellen te hoog en de gynecoloog heeft nu besloten me door te verwijzen naar de internist zodat deze meer en uitgebreider onderzoek kan doen naar de oorzaak, hier moet ik over twee weken naar toe. Ik woon sinds een jaar in Spanje en ben de taal nog niet helemaal machtig en dat maakt alles toch nog even wat moeilijker. Ik ben erg benieuwd of meerdere vrouwen deze problemen gehad hebben en wat ze bij de internist zullen gaan doen. In ieder geval alvast heel erg bedankt voor het lezen van mijn berichtje en ik hoop dat ik wat ervaringen van anderen kan horen. Dikke knuffel! Cassie
Dag cassie, Ik heb vorig jaar ook een onderzoek gehad bij een internist aan de hand van een afwijkend bloedbeeld (was toen echter niet zwanger). Ik had ook een verhoogd aantal witte bloedlichaampjes. Dit kan 1001 dingen betekenen. In eerste instantie hebben ze bij mij een uitgebreider bloedonderzoek en een ontlasting en urine onderzoek gedaan. Dat stelde niet gerust en uiteindelijk hebben ze een mri scan van me gemaakt, omdat ze een aantal, niet al te fraaie, verdenkingen hadden. Uiteindelijk bleek er gelukkig niets aan de hand bij mij. Het afwijkende bloedbeeld was een momentopname en was naar alle waarschijnlijkheid naar aandleiding van een ontsteking in mijn dunne darm die uiteindelijk vanzelf is weggegaan. Het is dus moeilijk te zeggen wat het zou kunnen zijn, maar het kan dus ook uiteindelijk niks zijn. Ik zou me niet op voorhand al te veel zorgen maken... Laat even weten hoe het verder is gegaan!