Hey dames, Vanmiddag ging ik koekjes bakken met mijn oudste en terwijl ik het deeg stond te kneden aan het aanrecht, kreeg ik het ineens bloedheet, zweten en werd ik heel duizelig. Ik ben gauw gaan zitten en toen zakte het weer maar ik schrok er best van! Ik heb een lage bloeddruk en ik kan me van de eerste zwangerschap herinneren dat ik me ook wel eens flauwtjes voelde, maar ik vond dit best heftig. Iemand die dit herkent?
Ja, ik ben bij mijn vorige zwangerschap 3 dagen voor het testen ook bijna flauwgevallen. Ik moet echt minimaal elke 2 uur wat eten en dan gaat het goed. Doe ikdat niet dan voel ik me super slecht worden. Ik heb nu altijd een pak kaakjes bij me. Misschien dat dat voor jou ook kan helpen?
dank voor de tip! Had inderdaad al even niet gegeten, terwijl ik daar normaal best op let. Is het bij jou niet meer voorgekomen daarna?
Ik herken dat. Heb laatst zo'n dingetje gehad.. en was er meteen de hele dag van ondersteboven.. heb toen echt niets meer gekund. Beetje inspanning en ik begon weer te zweten. Ik had het juist na het ontbijt.. dus had wel gegeten.. Bloeddruk en bloedsuiker ok.. geen idee waarom ik het heb gehad dus. is 2 week terug ofzo
pfff bizar! je kan ook niet echt lekker functioneren dan! Heb je daarna geen last meer gehad? En heb jij het bij je VK of gyn neergelegd?
Ja, herkenbaar. Nooit daadwerkelijk flauw gevallen, maar moet dan meestal wel overgeven. Oorzaak ook o.a. een te lage bloeddruk. Eten werkt inderdaad en verder heel rustig aan doen. Zo wast mijn man al weken mijn haren, omdat dat teveel inspanning vergt (in combinatie met benauwdheid en warmte van de douche, denk ik). Ik probeer ook altijd dextro energy bij me te hebben, om in te nemen als ik me erg flauw voel.
Yup heb dat nu sinds 2 weken met regelmaat, als ik wat druk bezig ben dan krijg ik een zweetaanval, word ik krijtwit, heel erg duizelig en heb het idee dat ik flauw ga vallen, dan moet ik echt heel erg snel gaan zitten. Wat zoute drop of een kopje bouillon doen dan wonderen.
Heb het ook gehad. Was bij mij ook lage bloeddruk. Zie het bij eerdere reacties ook staan, echt heel regelmatig eten en ook dextro hielp bij mij. Succes ermee!
Oohhohohohhh en of ik dat herken. Hele zomer last van gehad! Gelukkig ben ik er nu vanaf. Er werd mij alleen maar aangeraden het rustig aan te doen, regelmatig te eten maar vooral veel water drinken! 12 grote glazen water per dag.
Wat ook hielp als ik me zo flauw voelde is een klein, extra zout dropje te eten. Dan kun je weer even (al is het 5 minuten) vooruit!
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik ben blij dat ik niet de enige ben en ik heb nu goede tips waar ik verder mee moet komen! Thnx!
Herkenbaar. Idd iedere 2 uur iets eten, regelmatig drinken helpt. Had ook dextro in m'n tas voor geval dat. Heb 2x neiging gehad tot flauwvallen. Sinds 24 weken is bloeddruk weer rond 100/60 en voel ik me beter!
Ik heb het ook een paar keer gehad, vooral in het begin. Mij raadden ze aan om zoute dropjes in je tas te doen. En inderdaad regelmatig iets eten en goed drinken!
Ik heb beide zwangerschappen een heel lage bloeddruk gehad (van begin tot bevalling 90/50 ongeveer), wat bij mij werkte was idd echt vaker eten (dus 6 maaltijdjes per dag ipv 3 maaltijden), dropjes voor tussendoor, cup-a-soup, zoute popcorn. En idd gaan zitten als je je flauw voelt worden. Bij de zwangerschap van de oudste ben ik 2x flauw gevallen, bij de jongste nooit omdat ik er toen allert op was.
Herkenbaar! Had het in het begin ook best vaak. Een keer daadwerkelijk flauwgevallen in de douche, maar dat was combi van warm, benauwd en beetje opwinding (vriend was mij aan het wassen ). Wat mij hielp: regelmatig iets eten, voldoende drinken en naar lichaam luisteren.
Hier ook maar niet vanwege bloeddruk denk ik want die is goed. Maar idd wel icm warmte en te druk bezig zijn. Ik heb het weleens als mijn darmen te vol zijn..(obstipatie) en dan krijg ik echt zo'n zweet aanval van nu moet ik zitten anders ga ik knock out. Meestal moet ik daarna ook poepen en is het meteen weg
Hier ook regelmatig last van gehad. Zelfs een keer in de stad door mijn benen gezakt en opgehaald door de ambulance. Tip die ik toen ook gekregen heb is benen in de lucht! Bij mij hielp het meestal wel om alleen te gaan zitten, maar toen was dat niet genoeg. Ik ben toen met mijn rug op de grond neergelegd en iemand hield mijn benen omhoog. Toen kwam ik weer wat bij bewustzijn Wat anderen ook al zeggen, hier ook regelmatig de douche snel uit moeten zetten ivm warmte en benauwdheid. Ook haren wassen gaat hier moeizaam, dan word ik ook al snel flauw. Verder idd veel drinken en zout is ook niet verkeerd. Ik zorg ook dat ik altijd drinken en koekjes bij me heb en heb dextro in mijn tas.