Pregnyl zetten vanavond of morgen?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by lola2, Jan 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lola2

lola2 Bekend lid

Mar 31, 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Ha meiden,

Vanochtend hadden we de fm. Ik zit vandaag op cyclusdag 11 en ik 2 follikels die de moeite waard zijn. Eentje van 1.8 en eentje van 1.9 mm.
    Nu begrepen wij van de biometriste dat wij morgenavond de Pregnyl moeten zetten maar op het formulier waarop de instructies staan heeft zij de datum van vandaag gezet met de tijd 22.00-23.00.
    Dus nu zijn we een beetje in de war. :(
    Moeten we nu vanavond of morgenavond prikken? De IUI vindt woensdagmiddag rond 12.00u plaats?

Wat denken jullie?

Groetjes, Lola2

2. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    ik denk vanavond, meestal is het ongeveer 36 uur van te voren dus dat zou kloppen.

3. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    36-40 uur na pregnyl is de eisprong dus als je dan iui hebt klopt de timing.

4. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    ik denk ook vanavond, morgenavond is te laat.

5. lola2

lola2 Bekend lid

Mar 31, 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Goh, ik zit echt in de dubio zeg...vooral nu jullie alledrie unaniem -vanavond- zeggen... :( Thanks voor het reageren trouwens.

Ik zal het dadelijk als mijn partner thuiskomt eens bespreken en vertellen wat jullie me adviseren.

6. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Vanavond inderdaad, want de Pregnyl moet ongeveer 36 uren voor de IUI gespoten worden.

7. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Yep, ik zeg ook vanavond.

8. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    hebben jullie 'm gezet?

9. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Gisteravond bedoel ik, goedemorgen Zora! ;)

10. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Ik heb woensdagmiddag om 15:00 de IUI en ik moest gisteravond al mijn Pregnyl zetten.
    Dus idd gisteravond!

Ben benieuwd wat je hebt gedaan :)

11. lola2

lola2 Bekend lid

Mar 31, 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Ik heb uiteraard jullie raad opgevolgd en gisteravond de Pregnyl gezet! Ging heel vlot, geen centje pijn. Ik vond het best wel een beetje spannend want ik had mezelf nog nooit gespoten. Maar het ging dus heel goed.

Jullie nog allemaal heel erg bedankt voor het advies. Fijn dat jullie er dan zijn!

Morgen heb ik de IUI. Ik zie er beetje tegen op want ik heb het idee dat mijn baarmoeder niet echt makkelijk te bereiken is. Toen ze een samenlevingstest wilde uitvoeren, lukte dat niet omdat het zo enorm pijn deed bij me.
    Dus ik ben best een beetje gespannen voor morgen...En waar ik ook een beetje bang voor ben is dat de eitjes misschien al gesprongen zijn of dat het zaad niet goed is...
    Hoe neurotisch kan een mens zijn? :rolleyes:

Groetjes, Lola2

12. LizaM

LizaM Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,264
    0
    0
    Hoe is het gegaan vandaag? Mocht je het nog lezen voor je IUI, probeer te ontspannen door op je buikademhaling te letten.

13. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

Oct 15, 2008
    586
    0
    0
    Hoi Lola, hoe is het gegaan?
    enne, verstandig dat je naar dedames hier hebt geluisterd. 1,2 dag voor de IUI moet je pregnyl spuiten.

Chantal

14. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

Sep 20, 2008
    425
    0
    0
    Hoe is het gegaan? Ik was ook altijd bang dat de zaadjes te laat waren. Maar vergeet niet dat een eitje ook nog even kan leven, dus raak niet meteen in paniek als ie al gesprongen blijkt te zijn.
    Succes dat dit maar jullie ronde mag zijn!

15. lola2

lola2 Bekend lid

Mar 31, 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Oh, wat lief dat jullie naar me vragen. Het is me heel erg meegevallen. Het was niet geheel pijnloos, ze moest met zo'n tangetje mijn baarmoedermond pakken :( en even wrikken ofzo maar al met al ben ik erg blij dat het niet zo heel erg pijnlijk was.
    Dus nu zit ik hier op de bank met 13 miljoen zaadjes in mijn buik en 2 grote (allebei 2 mm) en een iets kleiner follikeltje (1.7mm) dat op springen stond.
    Je zou dus haast zeggen dat het niet anders kan dan dat zoiets moet lukken, he? Maar helaas is dat vaak niet het geval... :( Niet te volgen die natuur van ons, ik snap er niets van.

Liefs, Lola2

16. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    lola mijn nichtje heeft ook iui gedaan en ze heeft twee zoontjes en beide keren 1e keer raak dus er zijn ook positieve verhalen!

17. lola2

lola2 Bekend lid

Mar 31, 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Kijk Linda, dat zijn de verhalen waar ik de spirit uit haal! Goed zeg, beide keren de 1e raak.
    En ik zie dat jij in de vreselijke wachtdagen zit met 2 emmys in je buik...wat ontzettend spannend, zeg!

Groetjes, Lola2

Share This Page