Hoi dames ik weet dat het niet goed is te gebruiken maar wat zeggen artsen over? Ik ben onder behandeling van gyn en kan niet zo gewoon bellen vragen moet afspraak 30april 20wk afwachten. Ik ben al weet verkouden, vreselijk verstopte neus. Bij mij helpt dan echt nooit iets ook al liters zoutoplossing, stomen etc niet. Ik gebruik dus al 10 dagen xylo 0.25% die voor babys zeg maar. Circa 5x per24 uur. Ik gebruik ook naast dr vogele zoutoplossing met kruiden om te zeker weten of neus echt verstopt is of lijkt zo maar ik kan dus echt geen adem halen ben ook gewoon verkouden nog, keelpijn en hoesten. Dus ik vraag mij af wat is beleid met xylo als dat echt echt niet anders kan? Met 16wk had ik goede echo maar omdat placenta voorligt voel ik nu nog niets (soms denk ik ik wel maar weet niet of dat alleen mijn zo lijkt).
Volgens mij is het beleid dat het een keer een week mag tijdens de zwangerschap. Theoretisch zou het kunnen zorgen voor een mindere doorbloeding van de placenta, maar er komt waarschijnlijk vrij weinig in je bloed. Is het geen optie om het alleen te gebruiken voor het slapengaan en overdag zoutoplossing te gebruiken? Dat doe ik tenminste, ik gebruik het alleen voor het slapengaan (ook een hartnekkige verkoudheid), aangezien ik zonder echt niet kan slapen, ik slaap toch al slecht door de hormonen en buik.
Heb t ook een paar dagen gebruikt. Kan geen kwaad zie apotheek.nl Zoutoplossing is beter maar werkt vaak totaal niet
Ja dat probeer ik ook maar soms is echt dat ik praat zelfs uit "gat"dan en kan niet eten en drinken meer. Zoutoplissing gooi ik veel in maar is 0.0 effect.. Ik heb dat altijd gehad met mijn neus dat echt niets helpt maar ik krijgt geen lucht binnen zit zo bijna te stikken. Mijn man kan dat dan weer week gewoon zonder druppels. Inderdaad door hormoon is mijn neus snachts zoiezo verstopt en vaak bloedt (had ik ook 2-3trimester bij eerste erge last van maar was zo net open dat ik net kon slapen zonder druppels maar snurkte wel)... Ik ga nu gewoon proberen alleen voor snachts eerst dan... Wil geen risico nemen maar als ik niet normaal kan functioneren is ook niet leuk(
Xylometazoline moet je eigenlijk nooit langer dan een week achter elkaar gebruiken omdat je lichaam er dan aan went en het stoppen nog moeilijker is, dus ik zou het niet meer nemen als je al op 10 dagen zit. Er bestaan ook speciale gietertjes om je neus en holtes te spoelen, misschien is dat iets voor je... Ik zou morgen je huisarts bellen voor overleg.
Sowieso nu stoppen want 10 dagen is eigenlijk al te lang. Morgen even naar de apotheek of ze iets anders voor je hebben. Zij kunnen kijken wat je wel en niet veilig kunt gebruiken. Wellicht is er iets anders vrij te verkrijgen en anders kun je alsnog je huisarts bellen voor iets op recept. Ik ben bang dat je het gewoon zult moeten uitzieken, maar even navragen kan een kwaad, wij zijn tenslotte (de meesten tenminste) geen arts/apotheker! Beterschap!
Ik kan altijd bellen naar de verloskamer afdeling met vragen over de zwangerschap, wat vreemd dat je moet wachten tot je afspraak?
Ja maar in zh waar ik loop kan ik alleen bellen voor spoed of indd verloskamers maar daar zitten alleen verpleegkundige. Is opleiding zh waardoor dus ze hebben maar enkele gyn en heleboel artsen in opleiding. Maar telefonisch is dus niet bereikbaar. Ik ga morgen huisarts bellen anders. Bedankt!!
Ik heb in elk geval tip gekregen om xylo inspuiten en dan gelijk neus snuiten. Dat werkt! Zo raden ze dat bij kinderen altijd gelijk afzuigen bij xylo.. Deel komt dan niet in en dat spuitje van 0.25 spuit erg super weinig in gelukkig. Ik kan ook nog 0.25% verdunnen tot 0.10 of zo..
Vervelend zo'n verstopte neus, een paar weken geleden was ik ook verkouden met een verstopte neus. Ik heb het toen ook een week gebruikt, wel alleen voor het slapen gaan. Na die week bleef m'n neus verstopt, maar ik had niet het idee dat ik nog verkouden was. Toen heb ik 1 neusgat gespoten en de ander niet, volgende nacht de ander ook niet meer en toen bleven ze uit zichzelf weer open. Dus als je echt moet afkicken ervan kan je ook eerst de helft doen, misschien helpt dat? Maar ik zou sowieso advies vragen van iemand die er verstand van heeft, (huis)arts of apotheker.
Ik heb ook al weken een verstopte neus en snachts zit me neus zo dicht dat ik amper adem krijgt. Ik gebruik nu zoutoplossing, otrivin voor babys. Maar ga morgen bij de 20 weken echo even aan de echoscopiste vragen of ik evt ook een andere neusspray mag gebruiken, want dit is echt drama
ik ben niet verslaafd hoor, ik heb echt verstopte neus is helaas bij mij echt meestaal als verstopt en zien dan echt minimaal 2wk( Ik heb dus dr vogele cinusforte of zo dat gebruik ik zo veel mogelijk want ik weet uit vorige keren dat indd je neus kan verstopt lijken terwijl dat niet zo is door xylo, maar dan dat dr vogele helpt wel en afleiding of niet bij de hand xylo hebben. Hier helpt nog niets.... Beide neuzen om de om verstopt of tegelijk. Erg vervelend. Ik ga gewoon morgen proberen bellen naar huisarts of zh voor advies al weet ik 100% zeker dan andere optie is gewoon zoutoplossing en thats it. Mijn dochter heeft ook ala verstopte neus dan ook erg lang en bij haar helpt ook nooit iets.. Genen)
Het kan ook hooikoorts gerelateerd zijn. En gewoon door je mond ademen, hoe vervelend dat ook is. Stikken zul je echt niet... Hier niet anders deze zws.
Gebruik bij beide zwangerschappen voor de nachten ook de kindervariant. Zonder is niet te doen. Dan slaap ik gewoon niet. En ik ben er zo eentje die compleet in paniek raakt zodra ik niet goed lucht krijg door mn neus. Na de bevalling was het ineens over. Neus weer open en klaar. Heel vreemd