Roken..

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mnq, 8 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Heb echt even jullie hulp nodig;
    op dit moment ben ik 32 weken zwanger, hiervoor heb ik 4 vroege miskramen gehad. Bij deze zwangerschap ben ik bij 8 weken ik gestopt met roken maar helaas door stress (zwak excuus- ik weet het) rook ik zo nu en dan een sigaretje.
    Ons kindje doet het goed, het is een gezonde meid die goed groeit, echter heb ik een vleesboom die problemen heeft gegeven en een amnionstreng die nu geen belemmering meer is voor haar gelukkig. Helaas drukte de baarmoeder mijn nierafvoer dicht waardoor in maart een drain is geplaatst middels een ruggeprikverdoving, die loopt van mijn nier naar mijn blaas. Dit geeft veel blaaskramp die ook mijn baarmoeder zo nu en dan samenperst. Afgelopen maand ben ik wederom opgenomen geweest wegens een nierbekkenontsteking en een urineweginfectie wat nu weer onder controle is gelukkig.
    Maar goed, door de stress dus af en toe een sigaret, kunnen jullie mij vertellen of dit echt zo slecht is?

Door deze complicaties zit ik al een poosje thuis en zal ik thuisblijven tot aan mijn verlof, ik wil graag weten of ik hier echt mee op moet houden of dat zo nu en dan een sigaretje per dag echt zoveel kwaad kan...

Hoor het graag, want voel me zo schuldig, ze is met vlagen heel rustig en dan maak ik me echt zorgen..komt dat door roken?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Mnq,

het is niet goed om te roken in de zwangerschap. Maar je bent al gestopt geweest en hebt dus daarvoor meer gerookt dan dat je nu doet. Het ene sigaretje is wel gewoon een gewoonte, want 1 kun je dan ook laten, dat heeft lichamelijk geen noodzaak. Maar als je het bij die ene houdt en verderlekker je gemak houdt en goed voor jezelf zorgt, hoef je je er niet al te schuldig over te voelen. Nogmaals het blijft slecht, maar je maakt ook wel een hoop nare dingen mee, die echt pijnlijk zijn. Zolang je kind goed groeit en beweegt, hoef je je niet teveel zorgen te maken.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina