Zwanger (26 wk) en naar New York

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Annemarie1982, 12 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie1982

29 jul 2009
    32
    0
    0
    Mijn vriend en ik willen graag nog met z'n tweetjes naar New York. Dit zullen we, zodra ons kindje is geboren, niet zo snel meer doen.
    We kunnen eind september weg, ik ben dan 26 weken zwanger. Tot nu toe voel ik me helemaal prima maar ik begin toch een beetje te twijfelen of een stedentrip wel zo'n goed idee is. Het is toch hele dagen wandelen, wandelen en nog eens wandelen. En dat lijkt me wel erg vermoeiend. Ik ben een beetje bang dat ik niet genoeg van NY kan genieten.

Wie heeft er ervaring met stedentrips tijdens de zwangerschap?
    En hoe beviel dat?

Ik kijk uit naar de reacties!

Groetjes,
    Annemarie

2. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ehm, geen ervaring nog...
    heb wel een vakantiehuisje verbouwd tijdens mn 1e zwangerschap, maar dat werd de laatste weken (vanaf 25 weken) toch wel zwaar, dus toen werd het koffie en thee rondbrengen haha
    nu ben ik weer zwanger en gaan we eind september ook naar NYC, maar doordat wij al een kleintje hebben zullen we niet de hele dag rondlopen. Kies ook eens lekker voor een plekje onder de boom in een mooi park, is toch ook heerlijk, even uitpuffen en daarna nog even verder..
    Ik heb me laten vertellen dat je in NYC gemakkelijk met de metro kan enzo, dus je hoeft niet alles te lopen als het niet meer gaat. Wij gaan als ik 10 weken zwanger ben, dus loopt nog niet met een buikje te sjouwen, maar zal wel moe zijn (was ik bij de eerste ook de hele zwangerschap), maar goed, wij gaan gewoon en dan doen we het rustiger aan... Geniet van wat je wel kan zien, en anders ga je over een paar jaartjes toch nog een keertje...

3. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Klinkt heerlijk! Ik zou zo in je plaats willen gaan, haha! Maar nee, ik heb er dus helaas geen ervaring mee. In mijn vorige zwangerschappen heb ik niet meer heel ver gevlogen, ben wel nog naar Spanje geweest en dat ging prima. Alles een versnellinkje langzamer en gewoon af en toe even lekker ergens gaan zitten en wat drinken. Luister naar je lichaam, dan komt het vast goed. Veel plezier!

4. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Probeer je dagen rustig in te delen... zeker als het warm is. Niet te veel al lopende willen zien en trek je het even niet, ze hebben in NYC ook hele goede metroverbindingen! Alles lopen lukt waarschijnlijk toch niet en een metrocard voor een paar dagen is zeker een goede investering!

Ik zou zeggen enjoy!

5. marjolieke

marjolieke Actief lid

16 mrt 2009
    130
    0
    0
    Ik ben in Juni nog een week naar New York geweest, ik was toen 21 weken zwanger en ik moet zeggen dat het me toch wel een klein beetje tegen gevallen is. Niet qua stad want die is super maar de afstanden die je loopt. Normaal heb ik met lopen totaal geen problemen maar ik merkte wel dat het toch wat zwaarder was dan normaal.

Maar als jij denkt dat je het nog goed kunt volhouden zou ik zeggen, gewoon lekker gaan en genieten :)

6. loodje

loodje Actief lid

1 feb 2007
    241
    0
    0
    gewoon doen hoor meid en verplicht eens wat vaker even zitten met een drankje of gewoon op een bankje in central Park.
    geniet er van om nog even samen op stap te gaan

7. Lepeltje

Lepeltje Niet meer actief

Als je echt zoveel moet lopen zou ik het niet doen. Als ik puur van mezelf uit ga merk ik dat ik al moe wordt van 3 uurtjes de stad in, en ben ik dus echt kapot als ik thuis kom (last van voeten, rug en buik). Ik zou dan gaan voor een wat rustiger vakantie waar je dus niet grote afstanden moet lopen. Maar het ligt natuurlijk helemaal aan jou en hoe jij je eronder voelt! Misschien kan je het nog prima aan, dat is helemaal aan jou om dat te beslissen!

In ieder geval een fijne vakantie alvast als je besluit om te gaan!

xxx

8. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    beetje raar idee mischien kan je niet rolstoel huren voor het geval dat.Ik loop nu nog wel best grote stukke maar de dag erna moet echt bijkomen maarja als jij straks in ny bent zit je niet op te wachten om dag iets te doen dan weer hele dag rusten.Maar doe wat je goed gevoel geeft die heeft meestal wel goed.

liefs

9. Bri

Bri Niet meer actief

Je zult vast iets rustiger aan moeten doen dan normaal, maar als je je goed voelt is er geen enkele reden om niet te gaan! Met 26 weken zou ik het in elk geval zó doen!

Enige ervaring die ik heb met stedentrip, was toen ik net 6 weken was. Dat beviel wat minder: was doodmoe en misselijk. Maar waren desondanks een paar leuke dagen, ik moest gewoon meer rustmomenten inplannen.

Wat je kunt doen: inderdaad metro gebruiken of een taxi. En lekker lang in restaurants gaan zitten, of een keer naar de film. En probeer niet alles te zien en te doen, maar gewoon te genieten van wat je wel ziet en doet.

10. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    als je je goed voelt. GAAANNNN

hebben zelf nog een camperrondreis in amerika gedaan toen ik 25 weken zwanger was en toen ik terugkwam was ik 29 weken. hebben toen ons eigen ritme bepaald en als we een dag geen zin hadden dan bleven we bij de camper.

in new york is het goed toeven niet alleen in central park maar ook bijvoorbeeld battery park (uitzicht op het vrijheidsbeeld) en de amerikanen zijn dol op je dikke buik met je "bun in the oven" zullen dan ook wel behulpzaam zijn, waren ze bij mij in ieder geval wel. was echt om de haverklap "do you need assistance madam":D

veel plezier

oh ja voor babyshopping is NY natuurlijk de place to be he!!!!:) check out de baby GAP

11. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Lekker gaan meid! Ik ben er in februari geweest en had 1 dag voordat we gingen nog koorts. We moesten dus ook rustig aan doen.

Tip: neem de boot naar Staten Island, is gratis en je wordt er niet moe van. Je ziet het vrijheidsbeeld mooi liggen. Verder zijn er overal eettentjes en Starbucks waar je even kunt zitten. Als je je beperkt tot Manhattan, zijn de afstanden niet groot. Laat little Italy en ChinaTown maar zitten. Dat is veel lopen om niets. Rockefeller Centre is met een lift omhoog en genieten van het uitzicht.
    Ik ben benieuwd wat je er van zal vinden. Veel plezier!

12. Annemarie1982

29 jul 2009
    32
    0
    0
    Hoi,

Bedankt voor alle reacties. We hebben inmiddels geboekt en gaan in september 5 dagen naar New York. Heb er helemaal zin in! En ga natuurlijk ook enorm shoppen voor de baabie!

13. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    ik zou het gewoon lekker doen !

14. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    DKNY kost er bijna niets!:)

15. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Super, geniet ervan meid! Gewoon doen wat je op dat moment aankan en een taxi is zo gepakt, nog veel makkelijker dan de metro. Een goede winkel om te shoppen voor "maternity clothes" is "a pea in the pot". Leuk spul!

16. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

2 jul 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Ben met 18 weken naar NYC geweest voor 8 dagen.
    We hebben heel rustig aan gedaan.
    Het was april/mei dus heerlijk weer.
    Ik heb regelmatig op een bankje in het park een middagdutje gedaan en mijn man las ondertussen een boek of plande onze volgende bezichtiging.
    Wij vonden de metro heel makkelijk en het feit dat de winkel 24/7 open zijn, mocht je honger/dorst krijgen midden in de nacht, haha!
    Battery park, Central Park en de jachthaven waren heel ontspannend en een echt rustpunt in de bruisende stad.

Wij gaan volgend jaar weer, met een meisje van dan 1,5 jaar ongeveer.

Deel Deze Pagina