De titel zegt het al.. Ik heb namelijk gelezen dat je na een miskraam vaak (niet altijd natuurlijk) weer snel zwanger kunt raken! Nou is mijn vraag aan jullie: Wie van jullie werd meteen na de mk weer zwanger? hoe hebben jullie dat dan berekend met de e.v.t miskraam kwa cyclus? Ook vraag ik me af of ik vanaf volgende week weer moet gaan testen of mijn hcg uit mijn lichaam is! Ik wordt maandag gecurreteerd en wil dus weten wanneer mijn hcg uit het lichaam is.. Mijn vk gaf aan dat wij er meteen weer voor mogen gaan als alles achter de rug is.. Dus dat willen wij dan ook gaan doen.. volgende week wil ik ff rustig aan doen en echt even emotioneel weer op de rit komen en wil ik het achter me laten!! Liefs Melanie
Hoi meid, Na een miskraam is het wel aan te raden om te temperaturen. Ik word altijd heel blij als na de miskraam mijn eisprong weer is gespot want dan weet ik weer dat alles het weer doet... Ovutesten zou ik die eerste cyclus niet aanraden omdat je ei behoorlijk in de war kan zijn (hoeft niet) en je dus het risico loopt dat je wel 3 weken op stickjes aan het piesen bent... Zie in mijn handtekening hieronder hoe snel ik steeds weer zwanger was na een miskraam. Succes en liefs! BB
Na mijn mk in december een menstruatie afgewacht en gelijk in januari weer zwanger. Was helaas een bbz, maar oke.
Hoi Melanie, Ik heb vanmiddag toevallig een test gedaan, 5 dagen na curettage en het streepje is erg licht. Daar werd ik (vreemd genoeg) toch een beetje blij van. Morgenvroeg met ochtendurine nog eens proberen. Verder heb ik gelezen dat de dag van de curettage als de eerste dag van een menstruatie gezien kan worden. Als je cyclus daarna weer normaal zou zijn dan. Verder weet ik het ook niet, ik lees met je mee in dit topic. Sterkte ermee en hopelijk mag je snel weer zwanger zijn (9maanden lang)!!
Hey meis, Ik heb er helaas alweer 2 cyclussen op zitten na mijn MK. Hopelijk is het de 3e cyclus na de MK raak. Ik wil je nogmaals heel veel sterkte wensen! Vind het echt erg voor je!
Bij mij gelijk weer de eerste cyclus na de miskraam weer gelukt. Heb wel ook bloedingen gehad in het begin van de zwangerschap maar is uiteindelijk toch allemaal goed gekomen en hebben we nu een wolk van een dochter
Beste Melanie Bij mij ging het helaas niet zo snel mijn cyclus was erg van slag na mijn curettage en mijn hormonen schenen erg van slag te zijn. Bij mij heeft het ong. 7 maanden geduurd voor ik weer zwanger werd! Het is bij iedereen anders en bij iedereen miskraam reageert je lijf ook weer anders! Ik zou het rustig afwachten als ik jou was (makkelijk praten ik weet!)! Groetjes Marinka!
Hier kun je ook veel teruglezen: http://www.zwangerschapspagina.nl/miskraam/328815-snel-zwanger-na-mk.html Ik heb zelf een maand gewacht op advies van de gyn, gewoon om mijn lichaam back to basics te laten komen, maar dat heb ik ook zeker emotioneel gezien nodig gehad. Ik denk dat het moeilijk is te zeggen "ik neem er een week voor en dan weer door", je zult merken dat een mk best veel impact op je heeft en naar mijn mening is het belangrijk om er de tijd voor te nemen om het verdriet te verwerken. Wij zijn overigens direct weer zwanger geraakt, terwijl het bijna twee jaar had geduurd om voor de eerste keer zwanger te geraken... Veel sterkte!!
na mijn eerste miskraam bij 7w2d heeft het weer 6 maanden geduurt tot ik weer zwanger raakt helaas ging deze zwangerschap fout bij 5w2d daarna na 2 maanden zwanger ( eerste cyclus was ik nog niet schoon ). kortom er is weinig over te zeggen , de ene raakt heel snel zwanger en de volgende doet er weer maanden over. sterkte
April 2011 mk en begin November 2011 weer een positieve test in handen. Voor ieder mens is het anders kwa verwerking en weer zwanger (willen) worden. Ondanks dat de kleine ongepland was, heeft het op mij een hele impact gemaakt. Zo erg dat ik niet meer zwanger wilde worden mede omdat ik zwaar teleurgesteld was in mn lijf en het niet meer vertrouwde. Toen ik rond oktober zoiets had van 'laten we eens kijken of ik uberhaupt wel een eisprong heb dmv temperaturen' omdat mn cyclus van slag was en ik ook had van 'als het zo hoort, dan komt dat wel weer', was het dus vlak daarna raak. Zowel lijf als hoofd hebben dus aardig wat tijd nodig gehad. Mijn advies: neem de tijd die je lijf en jijzelf nodig hebben. Een nieuw kleintje verzacht immers niet de pijn van een mk is mijn ervaring. Sterkte!
Ze raden ons aan om na de curretage eerst een ongesteldheid af te wachten. Vanwege het emotionele maar ook omdat je na de curretage nog last kan hebben van bloedverlies. Ik heb geen last gehad van bloedverlies maar we hebben voor de zekerheid toch maar een ongesteldheid af gewacht. Daarna was ik meteen zwanger. Ik wens je veel sterkte en hoop dat je snel weer zwanger mag zijn
hoi, na een miskraam in december 2010 was ik na 3 maanden weer zwanger begin maart 2011...en nu heb ik een prachtige dochter...
Ik heb begin dec. 2011 een miskraam gehad en ben 1x ongie geworden en nu alweer ruim 10 weken zwanger. SucceS!!
Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier en ik heb gelijk een vraag die met dit topic te maken heeft. Half februari heb ik een miskraam gehad (was toen 5 weken zwanger). Mijn vriend en ik waren en zijn heel erg verdrietig daarover, maar we wilden er wel gelijk weer voor gaan. Als ik de eerste dag van de bloeding (miskraam) een beetje als de eerste dag van een menstruatie kan beschouwen, hebben wij gevreeen in mijn vruchtbare periode. Echter, volgens een ovulatietest (die werkt via speeksel) was ik op dat moment niet vruchtbaar. Na de gemeenschap had ik wat gelei-achtige afscheiding met een druppeltje bloed erin (toch een eisprong??????) Een dag of drie/vier geleden had ik (volgens mijn normale cyclus) ongesteld moeten worden. Sinds een paar dagen heb ik nu en dan een trekkend gevoel in mijn onderbuik en onder in mijn linker- en rechterzij. Vanaf vandaag heb ik ook een weeig gevoel, met name net nadat ik wat gegeten of gedronken heb. Ik ben nu heel erg aan het twijfelen of ik zwanger ben. Herkent iemand hier iets in?
Ovulatietesten via speeksel zijn zo onbetrouwbaar als wat. Dus valt niks te zeggen over of je nu je ei hebt gehad. Verder kan alleen een zwangerschapstest zeggen of je nu zwanger bent. Ik was zelf na mijn miskraam na 5 maanden weer zwanger, in oktober mijn dochter* geboren en toen na 4 maanden weer zwanger, maar helaas vmk. Nu maar weer afwachten.
zit in het zelfde schuitje, 2 weken terug mk gehad. Normaal voel ik heel goed mijn ei, maar tot op heden nog niks.... woensdag komt mijn mannetje weer terug dus hopelijk wacht het nog even....
Januari 2010 een miskraam gehad, daarna was t een drama met m'n cyclussen..... in mei 2010 weer een positieve test. M'n dochter is in januari 2011 geboren
Ik heb in november een miskraam gehad (miss abortion, opgewekt met cytotec). Mijn lichaam was hier behoorlijk van van slag. Ik las op internet dat je extra vruchtbaar bent na een miskraam en daar maakte ik mij helemaal gek mee. Ik denk dat je pas weer zwanger kan worden als je lichaam en geest eraan toe is. Toen ik mij na mijn derde cyclus nog steeds geen eisprong had gehad, had ik mij erbij neergelegt dat het bij mij wel eens lang kon gaan duren voor ik weer zwanger zou zijn. De volgende cyclus had ik een eisprong en meteen raak. Ik ben nu 7,5 week zwanger. Aankomende dinsdag heb ik mijn eerste ego. Ik ben er erg gespannen voor omdat wij bij de vorige zwangerschap met de ego er achter kwamen dat ons kindje niet meer groeide.