ik heb een vroege echo gehad omdat ik niet precies wist hoever ik was, dus dat kan ook nog een reden zijn. morgenmag ik EINDELIJK weer en dan hoop ik maar dat ik zelf ook wat duidelijker hartkloppingen zie!
Ik heb een vroege echo gehad, omdat ik rond de 5 weken enorme last had van buikpijn/krampen. Ze wilden dus kijken of het vruchtzakje niet in mn eileider of buiten mn baarmoeder zat. Gelukkig is alles helemaal in orde. Schijnt dat ik last had van de snelle groei van mn baarmoeder. (met 7 weken zat ik al in de positiebroeken)
Bij ons is het standaard om bij 6/ 7 weken de intake te doen, en dan maken ze ook meteen een echo! Ik zit gewoon bij m'n eigen huisarts en daarbij een verloskundige. Zij doen allebei bevallingen en verder heb ik geen medische redenen waarom ik zo vroeg een echo moet. Maar vriendin van mij is nu ook zwanger en die had ook bij 6/ 7 weken al een echo!
ik heb een vroege echo gehad omdat bij beide voorgaande zwangerschappen we er pas na ruim 2mnd achter kwamen dat ik zwanger was ondanks dat ik "gewoon" ongesteld ben geweest...en het vermoeden er was dat dat ook dit keer zo was (gelukkig niet) dus vandaar dat ik bijna direct kon langs komen om de lengte zwangerschapsduur vast te stellen... maar normaal gesproken als er niets aan de hand is krijg je de 1e echo zo omstreeks een week of 12...
Vroege echo's zijn misschien leuk, maar de aanleidingen vaak niet. Ik heb ze zelf gehad met -5 weken (ook krampen) bleek groeipijn te zijn, alleen vruchtzakje op echo en inwendige echo -6 weken (bloedverlies geen krampen), alleen vruchtzak en "iets dat op een vruchtje leek) inwendige echo -7 weken (afgesproken door gyn ivm mk), kloppend hartje, beeb 0,9 mm, alles ok, inwendige echo, bleek alleen 6 w en 5 dagen ipv 7 w -8 w en 4 dagen, keurige beeb, prima hartje, beeb 1,2 mm, nu 8 w en 6 dagen (dus de goede termijn), uitwendige echo en onmiddellijk actie! -12 w en 6 dagen, eerste echo VK, prima, beeb 7,5 cm (!), meting 13 w en 2 dagen..... Dus: zeg het maar wbt groeiachterstanden en voorstanden...? ! Ik wens iedereen een superzwangerschap toe! XMarilene
hoi meiden hier ben ik weer ik heb dus gister weer me echo gehad en jahwel daar was ons ukkie op te zien vorige week was ik dus net pril zwanger 5weken en nu ben ik vandaag 6weken en 2dagen er was een mooi vruchtzakje tezien en een ukkie erin ook hebben we het hartje horen kloppen voelde me erg opgelucht alleen ik snap het nie maar goed zal aan mij liggen heb gerekend vanaf me laatste menstruatie en dan zou ik nu dus 7weken en 2dagen zijn alleen ben dus een week vroeger maar ben blij dat het nu dus wel te zien was ik kreeg een vroege echo omdat ik al eerder 3 miskramen heb gehad in een beginstadium en vorige week dus ook bloedverlies heb gehad maandag moet ik naar de gynocoloog dus ben benieuwd liefs