Haay, Ik ben nu 37 weken en een paar dagen zwanger. Gister ben ik naar de verloskundige geweest en zij vertelde mij dat de baby nog niet is ingedaald. Mijn bedoeling was om thuis te gaan bevallen. Mijn vraag is nu.. Stel dat ik nu mijn vliezen breek mag ik dan nog thuis bevallen? Heeft iemand hier ervaring mee? De verloskundige zei dat als mijn vliezen breken dat ik dan plat moet liggen op mijn bed en dan hun moet bellen. Groetjes Fatiha
Je moet dan idd meteen gaan liggen omdat het hoofdje de baarmoedermond niet afsluit; hierdoor kan de navelstreng naar buiten komen, en dat wil je dus niet. Verder is het volgens mij geen reden om niet thuis te kunnenbevallen; baby's kunnen ook nog tijdens de bevalling indalen.
Klopt, mijn zoontje was ook niet ingedaald.. Dit gebeurde pas tijdens de bevalling. Wel moet je bellen naar je vk als je vliezen breken en plat gaan liggen (als daar mogelijkheid toe is en je niet bijvoorbeeld in de supermarkt staat ). Want anders zou er iets anders voor de 'uitgang' kunnen komen zoals een handje, navelstreng.. En dat wil je niet Je mag verder gewoon thuis bevallen dus!
Dit is niet erg maar je moet absoluut gaan liggen als de vliezen breken (ook als je in de supermarkt etc bent) Anders heb je kans dat de navelstreng naar buiten zakt en dat het kindje dit niet overleeft. Erg belangrijk!
Nou zo zie je maar weer dat verloskundige verschillende adviezen geven blijkbaar Nou maar hopen dat het niet in de supermarkt gebeurt want dan weet je het zeker niet meer haha... Bij mij zat er tussen het breken van mijn vliezen en de geboorte van mijn zoon 36uur! Maar ik ben dan ook ingeleid uiteindelijk. Dit had overigens niks te maken met het 'niet indalen' van mijn zoontje hoor. De weeen kwamen niet op gang, en toen ze eenmaal kwamen kreeg ik verschrikkelijke rugweeen, dus een ruggenprik, inleiden en 36uur later was hij er! Komt allemaal goed!
Bedankt voor je reactie. Wat lang 36 uur. Ik ben erg bang om naar buiten te gaan omdat mijn andere kinderen rond 38 weken zijn geboren. Bij de al mij kinderen heb ik eerst weeën gehad en daarna zijn mijn vliezen gebroken. Ik hoop dat het dit keer ook zo zal gaan, dan komt het niet geheel onverwachts