Zwanger & afgevallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Eliseb82, 31 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Tot mijn grote verbazing ben ik twee kilo afgevallen sinds ik zwanger ben (bizar want ik heb vorige week een week lang culinaire mini vakantie gehad in Belgie!). Ik heb al een mini buikje van de zwangerschap, dus dacht echt dat ik, in combinatie met al dat lekkers, enorm aangekomen was!

Normaal weeg ik 54 kilo (ben 165) en nu dus 52.

Hoe kan dit??

2. loetjemegs

10 apr 2012
    86
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik heb gelezen dat het vaker voorkomt..zelfs gedurende de hele zwangerschap..maar bespreek het even met de vk, die heeft er meer verstand van.

3. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Helaas heb ik de vk al zo vaak moeten bellen i.v.m. bruine afscheiding (dat niet ernstig kan zijn, trouwens). Durf ze nu even niet te bellen weer :)

4. sweetydaantjuh

sweetydaantjuh Actief lid

2 jan 2012
    175
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    Hier ook eentje,

Ik ben de eerste 3 maanden ook afgevallen, maar bij mij kwam het door dat ik niet kon eten..had gewoonweg geen honger..

De hele zwangerschap nog niet echt honger gehad, maar kan inmiddels wel weer gewoon eten..kleine beetjes..

volgens mij kan het geen kwaad, de kleine pakt jou reserves wel ;)

5. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik was tijdens de vakantie ook afgevallen. Toch anders eten en misschien meer beweging denk ik. Als je niet actief aan het lijnen bent is het niet erg. Je kindje neemt toch wel de voedingsstoffen die het nodig heeft, jij krijg ene tekort en het kindje groeit :)
    Meiden die heel veel overgeven vallen vaak ook in het begin wat of veel af.
    Zolang je wel goed blijft eten kan het over het algemeen geen kwaad.

6. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Fijn om te horen! Ik probeer juist vaker wat te eten,veel fruit..en veel bewuster! Ik ben helemaal niet misselijk, dus dat helpt wel met eten :)

Het is ook natuurlijk een enorme verandering wat wij meemaken in ons lichaam, dus daar zal het ook wel aan liggen.

7. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    ik was 5 kilo afgevallen, maar dat kwam meer omdat ik geen eten meer binnen kon houden.
    ik zou het er met de verloskundige over hebben als ik jou was. En als je niet gelijk wilt bellen, blijf wel gewoon gezond en goed eten, en heb het er met je vk bij de volgende afspraak over

8. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zal het inderdaad tijdens mijn eerste echo (ben dan 9 weken en 2 dagen) vermelden. Misschien ben ik dan ook weer aangekomen :)

9. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Ik ben tot nu toe ook bijna 5 kilo afgevallen door de misselijkheid. Terwijl ik al wel best wel een buikje heb gekregen...
    Ik hou wel eten binnen, alleen eet ik gewoon heel weinig omdat ik niks meer lust. Volgens de verloskundige is het geen probleem en komt het vaker voor dat je in de eerste 3 maanden afvalt.
    Ik probeer wel zo gezond mogelijk te eten, veel fruit enzo...

10. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens alle 3 de zwangerschappen ben ik de eerste 4 maanden zo een 5 kilo afgevallen...ik kom pas na 4 maanden ofzo weer aan. Had trouwens flinke kinderen bij geboorte dus ze groeiden goed

Zolang jjj gevarieerd eet en niet gaat lijnen is er volgens mij niets aan de hand

11. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Hier de eerste 5 maanden 5 kg afgevallen en daarna 9,5 aangekomen. Dus zit nu 4,5 kg boven op mijn startgewicht. Ik had dit bij mijn dochter ook. Zij woog gewoon heel goed 3355 met 39.1 weken dus daar heeft het geen invloed op. De een valt af in het begin en de ander komt aan.

12. niekenie

niekenie Actief lid

29 feb 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    ik ben de eerste 6maanden tot 14kg afgevallen ,nu de laatste keer waren er 400grammetjes bijgekomen ,morgen volgend onderzoek

moet er wel bij vermelden dat ik de eerste maanden NIETS binnen hield en zelfs weekje ziekenhuis achter de rug heb ivm uitdroging

afvallen kan op zich geen kwaad want de baby neemt wat hij nodig heeft (zei mn gyne) ,maar dat geld alleen als je zelf stevig in het vlees zit

13. Bolleke1985

18 jun 2012
    27
    0
    0
    Hey Elise,

voor mij is het erg herkenbaar. Ik ben nog geen 6 weken zwanger, maar er is al 3 kg af. Bij mij komt het wel door de misselijkheid. Niets smaakt en ik krijg gewoon niks binnen. Ik ben inderdaad ook wel bezorgd natuurlijk, maar binnen iets meer dan 2 weken mijn eerste echo en dan zien we wel weer....

Groetjes!

14. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Wow, zijn er ook vrouwen die zoals ik - niet misselijk waren - en toch afvielen?

15. kimster87

kimster87 Actief lid

18 mrt 2012
    175
    0
    0
    Helemaal klaar voor ons meisje
    tilburg
    Hoi Elise,
    zit net je topic te lezen!
    En ik ben inmiddels al wat verder als jij!
    Heb sinds het begin van mijn zwangerschap nergens last van gehad maar zelfde probleem dat ik al 4 kilo ben afgevallen!
    Zelfs nadat ik gewoon snoep en chips eet ;)
    Ik heb geen idee waar het aan ligt maar mijn VK heeft er niks bijzonders over gezegd!
    Ik hoop dat ik je zo ook een beetje gerust stel.
    Mijn moeder had het overigens ook bij zowel mij als mijn broertje gehad.
    Weet jij er iets over van jou moeder?
    Het zal dus allemaal wel meevallen!
    Succes ermee!!

16. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    ik ben eerst bijna 4 afgevallen tot 3 maand daarna langzaam 10 kg aan gekomen en nu ineens weer 3kg afgevallen...lekker jojo effect;)
    dus uiteindelijk zit ik nu nog maar 3kg boven mijn start gewicht, kindje groeit goed dus er is geen probleem:)

17. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja hoor drie keer zwanger, drie keer niet misselijk en toch alle drie keren tot ongevver 15/16 een kilo of vier afgevallen> Mijn twee dochters hadden een normaal gewicht hoor. 3700 en 4120 gram bij net iets meer dan 40 weken.
    Helaas derde zwangerschap moeten afbreken.

Deel Deze Pagina