lasagne over de datum

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door missiemaartje, 28 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat jullie me gerust kunnen stellen, want maak me best wel zorgen. Ik heb net een kant en klare maaltijd lasagne op. Hij smaakte goed en zag er goed uit. Ik keek net pas op de verpakking en zag dat ie sinds gisteren over de datum was.

Zou het heel veel kwaad kunnen voor mij en mijn kindje??

2. mam van drie

mam van drie Actief lid

29 mrt 2011
    142
    1
    0
    accountmanager binnendienst
    zwolle
    Ik denk zelf dat die ene dag geen kwaad kan.....

Is de uiterste verkoopdatum volgens mij die vermeld wordt, en nou ja een dag? ik weet niet ik zou me er niet al te druk overmaken , helemaal niet als goed smaakte en goed eruitzag

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    die ene dag zal niet zo heel veel uitmaken
    THT-datum zegt het al he: TENMINSTE houdbaar tot.....

En als het echt niet goed was, tsja dan zul je het waarschijnlijk niet gegeten hebben (ruikt en smaakt dan niet goed meer) en in dat geval zul JIJ ziek (buikklachten) worden en je kleintje zal daar volgens mij niet echt wat van meekrijgen....

4. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gebruiken tot en met 26 sept stond er..

5. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Geeft niet. Komt helemaal goed! Echt waar!

6. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Niks aan de hand hoor! Geen zorgen ;)

Als je het de 26e kon eten dan kan dat een dag later ook nog wel.

7. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik hou altijd aan met melk enzo,dat twee dagen over Datum nog wel kan. Daarnaast wordt het op bijna 200 graden gebakken. Het zou dus niet lekker kunnen slapen, maar bacterien oid zijn dan echt wel dood.

Lekker niet druk maken dus :).

8. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit was trouwens een kant en klaarmaaltijd, dus niet in de oven maar in de magnetron 5 minuten.

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Als hij gewoon normaal smaakte, dan is er echt niets aan de hand. Zoiets gaat niet van de een op de andere dag ineens om, ze nemen die data zelfs een beetje ruim, waarschijnlijk was hij morgen ook nog prima geweest bijvoorbeeld!

10. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik denk altijd zo, een voedingsproduct weet echt niet welke datum het vandaag is.

11. Mauzelino

Mauzelino Actief lid

5 sep 2011
    151
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou me ook geen zorgen maken hoor! Ik heb ook tijdens mijn zw wel vaker iets gegeten waarvan ik er achteraf achter kwam dat het al over datum was. Vooral vla wat 1 of 2 dagen over datum was, maar als dat niet goed meer is dan proef/zie/ruik je dat wel! En dat is met andere produkten ook zo denk ik.

En ik heb ook een x kant en klare lasagne opgewarmd wat OP datum was, en dat rook en proefde zuur, dus dat was echt niet goed meer.

12. Dana

Dana Niet meer actief

als je nu nog niks merkt is er in ieder geval geen sprake van voedselvergiftiging, dus geen probleem ;)

juist als je zwanger bent heb je een extra sterke reuk en smaak om je te beschermen tegen "verkeerde" dingen. dan had je het wel geroken.

13. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

ik sluit me helemaal achter Dana aan,je smaak en reuk beschermt je hier goed tegen,dat is de mazzel die je hebt bij zwanger zijn,ik had van de week een pak chocoladetmelk gekocht,nou echt ik ging over mijn nek bleek dus ook niet goed te zijn terwijl datum tot jan 2012 was. Geen zorgen dus meid,oja thnx,weet gelijk wat ik vandaag gaat eten,lasangna

14. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee, ben zelf ook zo met eten sinds ik zwanger ben, sta een tijd op een pak te turen eer ik het durf te eten en bij een ander durf ik al geen sapje of iets te drinken, ben ik bang dat het te lang openstaat. Echt vreselijk. Maar 5 minuten magnetron doodt alle schadelijke bacterien hoor. een schoonmaakdoekje is namelijk ook steriel na twee minuten magnetron, dit weet ik toevallig en daar zitten vaak wel schadelijke bacterien op. Misschien heb je hier wat aan. groetjes jetje

15. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Qua geuren klopt inderdaad wel.. Als ik de koelkast sowieso open maak, moet ik mijn neus dicht houden haha. Kan er echt slecht tegen!

Nou gelukkig heb ik tot nu toe nergens last van!
    Dus zal wel goed zijn. Wel rechts hoge buikpijn, maar dat heb ik al een paar weken op en af. Geen idee wat dat kan zijn, maar dat zal er wrs ook wel bij horen.

Deel Deze Pagina