Hallo allemaal, Twee weken geleden zijn mijn partner en ik in een beetje een gekke bui begonnen met gemeenschap zonder condoom. Nu precies 2 weken later, al een positieve test! Ben echt een beetje in een soort van shock, erg gestrest. Nauwelijks geslapen vannacht. Andere stelletjes om ons heen duurde het allemaal lang, bijvoorbeeld 5 maanden met temperaturen etc. Ik had mij ook al een beetje zoiets voorgesteld. Ergens ver weg ben ik ook erg blij, maar de shock overheerst. Ga ik het vandaag al aan mijn ouders vertellen? Vooral met oud en nieuw, dan gaan zowel ouders als schoonouders raar opkijken als ik geen wijntje mee drink en natuurlijk de champagne! Wie kent mijn gevoel?
Wat fantastisch dat het al zo snel is gelukt! Gefeliciteerd! Ik zou het vertellen als je daar aan toe bent. Je bent niets verplicht natuurlijk. Je kunt altijd een smoesje verzinnen dat je last hebt van je buik (diaree oid) zodat je het alleen even bij water en sapjes houdt ofzo. Laat het allemaal even bezinken en bekijk dan waar jullie je het fijnste bij voelen.
Gefeliciteeeeerd!! Ik begrijp je heel goed, had het zelf namenlijk ook. Wel heel bewust er voor gekozen maar toch ook wel in shock dat het zo snel raak was.. Ook heel dankbaar natuurlijk.. Maar kon echt alleen maar even bang en onzeker zijn. Ik zou trouwens gewoon mee proosten, vaak valt het op als je geen wijntje oid in je handen hebt maar valt het niet op als je niets drinkt.
Heel herkenbaar! Wij hadden ook het geluk dat het de 1e ronde al raak was. Hadden we noooooit durven dromen. We hebben ervoor gekozen om eerst zelf te genieten van dit nieuws. Pas na de 1e echo (rond 8 weken) hebben we het onze ouders verteld en de rest pas na de termijnecho. In elk geval van harte gefeliciteerd!
Hier tweede ronde raak en ook niet kunnen beseffen dat het zo snel is gegaan. Iedereen is wel even bezig geweest om ons heen voor het zo ver was, dus ik snap je gevoel. Geniet er van meid! Vertel het inderdaad wanneer jij er klaar voor bent
Gefeliciteerd!!! Hier ook in shock toen het de tweede ronde al lukte, geloofde er eerst helemaal niks van en toen nog een week in shock rondgelopen Nu vind ik het al heel veel weken helemaal geweldig en heb ik er onwijs veel zin in. Doe wat jullie zelf willen qua vertellen, je kan altijd tijdelijk smoesjes verzinnen voor oud&nieuw. Of toosten met een héél inie minie slokje, meer voor show dan iets anders en zeggen dat je geen zin hebt in champagne.
Gefeliciteerd! Ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt, ik was ook in de 1e ronde zwanger en had die positieve test ook amper 2 weken nadat we in een lollige bui besloten 'laten we eens kijken wat er gebeurd als..'. (We wilden wel echt een kindje hoor, maar het was niet zo'n superserieus 'nu gaan we er voor' moment en ik had noooooit gedacht dat het de 1e keer al zou lukken) Ik was de eerste avond echt ronduit in shock, manlief meteen driftig googlen wat alles kost etc de dag daarna meteen weer 2 testen gedaan en de hele dag gepiekerd over hoe dat nu moest met werk en alles in huis etc. Daarna kwam wel echt de grote blijdschap. We hebben er een week even samen van genoten en toen aan ouders en schoonouders verteld, vond ik wel erg fijn. Helaas ging het kort daarna mis, maar dat is een anders verhaal Geef het even de tijd om te landen, en geniet er van! Het is zo bijzonder
Wauw! Gefeliciteerd! Heel erg herkenbaar. Het moet even bezinken en daarna ben je dolgelukkig. Als je met oud en nieuw het nog niet wil vertellen, kun je ook druivensap in je wijnglas doen. Of 0,0% bier beplakken met de etiketten van een gewoon biertje. Dit waren mijn tactieken om het nog even geheim te houden.
Gefeliciteerd!! Hier hetzelfde voor ons.. Weten t nu pas een paar dagen en hadden echt niet verwacht dat t zo snel zou gaan... Bij mijn familie was dat namelijk nooit zo.. Vanavond ben ik de BOB ☺️.. Mooi excuus.. Geniet ervan!