Zwanger als je contract afloopt... en dan... ontslag?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Otje, 18 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jansen

Jansen Bekend lid

6 nov 2005
    588
    0
    0
    Als het voor dezelfde opdrachtgever is voor wie je bij het uitzendbureau werkt dan klopt dit inderdaad. Het UWV neemt je bij wijze van spreken even "over" tijdens je ziekte.
    Maar nogmaals, zelf merk je hier in de praktijk niets van.

2. Jansen

Jansen Bekend lid

6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoi Lise,

Ik vind dat je opdrachtgever, gemeente dus, zich heel netjes opstelt en zo hoort het natuurlijk ook. Vaak maakt men het elkaar op de werkvloer moeilijker dan noodzakelijk is mijn ervaring.

Dat het uitzendbureau voor jou je aanvraag indient is aardig van ze maar het heeft niet echt nut aangezien zij eigenlijk niets te maken hebben met jouw verlof, of je nu terugkeert bij die gemeente of niet. Ik zou er dus wel voor zorgen dat je een kopie van die aanvraag ontvangt...

En je hebt gelijk, soms moet je gewoon maar afwachten hoe het loopt en dan beslissen/reageren.

In het geval van Otje ben ik van mening (maar das dus mijn persoonlijke mening!) dat het een kleine moeite is om het even uit te zoeken. In de ww gaan is voor mij net even iets te makkelijk.

3. Jansen

Jansen Bekend lid

6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoi Lise,

Ik vind dat je opdrachtgever, gemeente dus, zich heel netjes opstelt en zo hoort het natuurlijk ook. Vaak maakt men het elkaar op de werkvloer moeilijker dan noodzakelijk is mijn ervaring.

Dat het uitzendbureau voor jou je aanvraag indient is aardig van ze maar het heeft niet echt nut aangezien zij eigenlijk niets te maken hebben met jouw verlof, of je nu terugkeert bij die gemeente of niet. Ik zou er dus wel voor zorgen dat je een kopie van die aanvraag ontvangt...

En je hebt gelijk, soms moet je gewoon maar afwachten hoe het loopt en dan beslissen/reageren.

In het geval van Otje ben ik van mening (maar das dus mijn persoonlijke mening!) dat het een kleine moeite is om het even uit te zoeken. In de ww gaan is voor mij net even iets te makkelijk.

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    het ligt er maar net aan hoeveel contracten je inmiddels al van ej werkgever hebt gekregen.

als dit je 4e contract wordt (of al is ,en ook trouwens als je langer ergens werkt dan 36 mnd) dan gaat ie over in een vast contract waarin hij jou niet meer kan ontslaan omdat jij in verwachting bent, ik neem aan dat je baas inmiddels al weet dat je in verwachting bent, en dat je er al met hem over hebt gesproken hoe het straks na je verlof zal gaan.

en ja je hebt dan recht op een ww uitkering. om in aanmerking te komen voor een ww uitkering moet je minimaal 26 wkn uit 39 wkn gewerkt hebben (ben je een paar wkn ziek geweest moet je die wkn bij de 39 optellen)

als je bepaalde dingen niet weet of je nog ergens vragen over hebt kun je dit nummer bellen

Telefoon: 020 - 4 800 300 (maandag t/m vrijdag van 12 - 20 uur)

zij kunnen jou precies vertellen wat jou rechten zijn en wat de plichten van je huidige werkgever zijn.
    succes :D

onderstaand is ook een mooie site waar je bepaalde informatie uit kunt halen betreffende het zwanger zijn en contracten etc.

http://www.arbeidsrechter.nl/h/h7zw.htm

Deel Deze Pagina