Hallo, Ik vroeg me af met hoeveel weken jullie je kindje voor het eerst voelde bewegen/trappen, toen je een voorliggende placenta had. Dit heb ik nu namelijk ook en ben benieuwd wanneer ik het kan gaan verwachten.
16w4d . Dit keer eerder zelfs, met 14 weken soms al en met 15 weken echt duidelijk. Maar deze keer geen voorliggende placenta.
Mijn placenta ligt ook aan de voorkant en ik voelde ons ukkie met 17 weken. Echt een bijzonder en leuk gevoel!!
Mijn placenta ligt ook voor en ik voelde de baby vrij vroeg, plofjes al in week 16, en in week 18 hardere plofjes. Nu voel ik de baby elke dag. Bij de 20 weken zeiden ze misschien dat je de baby later gaat voelen omdat de placenta voor ligt. Toen zei ik nee hoor, ik voel de baby al whahaha. Dus ookal ligt het voor je kan de baby vrij vroeg ook voelen. Je moet gewoon rustig gaan liggen en goed Naar je lichaam luisteren dan ga je vanzelf merken een verschil tussen je darmen en plofjes van de baby. Ik deed dat ook iedere avond en op die manier was ik er achter gekomen dat de plofjes de baby was.
ook voorliggende placenta en voelde uk met kerst. toen was ik 15 weken (maar dit is mijn 2e dus ik weet ongeveer hoe het moet voelen, bij de eerste had ik geen flauw idee)
Hier ook met 20 weken, maar toen ook wel meteen echt duidelijk. Dus ik weet niet of ik eerder al signalen heb 'gemist' uit onwetendheid
Met 20 weken dacht ik wat plopjes te voelen, maar twijfelde ik nog of het wel echt de baby was, met 21 weken was ik er zeker van en vorige week (dus met 22 weken) voelde mijn man het ook
Sommige zijn dus toch nog best vroeg met voelen, en zie niemand die echt later de kleine pas voelde. Dus kortom, eigenlijk hoeft het dus helemaal niets uit te maken. Echoscopiste zei van de week ook van je kan het ook aan de zijkant voelen omdat de kleine van de week ook aan de zijkant aan het trappelen was. Maar ik voel nu nog niets. Ik wacht rustig af.
Hier placenta voor, begon met 18 weken kriebeltjes te voelen, sinds vorige week voel ik haar ook echt schoppen (en komt mn buik af en toe omhoog als ze schopt)
Met 18 weken echt te voelen ook voor de buitenwereld (vriend en moeder) maar paar weken daarvoor al ondefinieerbare plopjes gevoeld, vooral omdat ik er echt op lette, wat ook bewegingen waren dus. VOnd het heerlijk rustgevend om s avonds in bed mn handen op mn buik te leggen en te wachten op die eerste schopjes...juist omdat ik wist dat mn placenta aan de vvoorkant ligt ben ik er erg op gaan letten
bij de eerste drie zwangerschappen had ik een placenta aan de achterwand. die voelde ik al tussen de 14 en 17 weken. bij de vierde een placenta aan de voorwand en die voelde ik pas bij 22 weken. ik was er echt erg ongerust van! ik heb toen een angelsound gekocht, zodat ik in elk geval het hartje kon horen.
Ja een angelsound heb ik ook ja. En daar hoor ik de kleine ook flink trappelen en bewegen. Maar voel het nog niet echt. Maar komt wel.
Bij mijn oudste had ik de placenta voor en met de nekplooimeting werd idd aangegeven dat ik de baby evt later zou kunnen gaan voelen. Uiteindelijk voelde ik haar met 18 weken precies. Mijn zusje had ook de placenta voor en zij voelde hem pas echt heel laat.... 28 weken. Gelukkig had ze vrij regelmatig echo's dus ze wist dat het goed met het mannetje ging.