zwanger..... baan en uitkering?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door barbara1980, 15 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. barbara1980

barbara1980 Actief lid

11 feb 2013
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Momenteel heb ik een ww uitkering ( aanvullend) en Ben ik oproepkracht ( 0 uren Contract)
    Nu twijfel ik om de uitkering stop te zetten.
    Maar hoe zit het dan als ik straks verlof krijg....
    Rond 22 maart zijn.....
    kan ik dan (weer ) een uitkering krijgen of moet ik nu al een extra spaarpotje gaan maken.

Als ik een uitkering krijg hoe word deze dan berekend, net al eerst over de laatste 26 weken??

Alvast bedankt

groetjes Barbara1980

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Barbara,

Naast je WW-uitkering werk je als oproepkracht. Je wilt weten hoe het zit met recht op een zwangerschapsuitkering wanneer je jouw WW-uitkering stop laat zetten.

Als je uitgerekende datum binnen tien weken na einde verzekering (einde WW of werk) ligt, nog recht hebt op een zwangerschapsuitkering. Zit er tussen beëindigen van je WW en je uitgerekende datum meer dan tien weken dan is er vanuit de WW dus geen recht op een zwangerschapsuitkering. Vanuit jouw baan als oproepkracht kun je wel een zwangerschapsuitkering krijgen.

De hoogte van jouw zwangerschapsuitkering is een gemiddelde van je salaris (of WW-uitkering) van de laatste twaalf kalendermaanden. Was je korter dan twaalf maanden in dienst? Dan wordt het gemiddelde berekend over de periode die je wel in dienst was.

Actuele informatie over de berekening van de hoogte van een zwangerschapsuitkering vind je hier.

Ik wens je een goede zwangerschap!

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    UWV Webcare Team - UWV - Over UWV

Deel Deze Pagina